استخدام وزارت امور خارجه (استخدام جدید)

۱۱۱۹۸ نظر

استخدام وزارت امور خارجه

وزارت امور خارجه به عنوان متولی امور دیپلماتیک ایران یکی از اجزا و ارکان اصلی ساختار دولت برای برقراری ارتباط سازنده با جهانیان است. استخدام‌های وزارت امور خارجه تماما و به صورت دقیق در این صفحه اطلاع رسانی می‌شود.

 

خبر ۱۷ اسفند ۱۴۰۲- شروع ثبت‌نام آزمون استخدام وزارت امور خارجه

پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون استخدام فرزندان شهدا و خانواده جانبازان بالای ۷۰ درصد در سال ۱۴۰۳، وزارت امور خارجه در نظر دارد بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز خود را از طریق این آزمون جذب نماید.


برای مشاهده خبر و ثبت‌نام کلیک کنید

 

لینک ها و صفحات مرتبط

  • کارت  آزمون استخدام وزارت امور خارجه ۸ آبان ۱۴۰۲ فعال شد. با مراجعه به بخش شرایط عمومی  و اختصاصی آزمون استخدامی وزارت امور خارجه آخرین اطلاعیه‌های مرتبط را بخوانید.
  • جهت آمادگی برای حضور در جلسه مصاحبه استخدامی وزارت امور خارجه می‌توانید از منابع مطالعاتی برای مصاحبه موجود در این صفحه استفاده کنید.
شرایط عمومی و اختصاصی آزمون استخدامی وزارت امور خارجه

 

اخبار استخدام   وزارت امور خارجه

زمان آزمون استخدامی وزارت امور خارجه

زمان آزمون فراگیر استخدامی دستگاه های اجرایی و آزمون استخدام وزارت امور خارجه بخش است.

  • زمان ثبت نام آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی  ۱۱ شهریور الی ۷ مهرماه ۱۴۰۲ بوده است.
  • زمان برگزاری آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی ۲۸ مهر ماه ۱۴۰۲ است.
  • زمان دریافت کارت آزمون این مرحله از ۲۵ مهر ماه ۱۴۰۲ بوده است.
  • زمان اعلام نتایج آزمون استخدام وزارت امور خارجه متعاقبا اعلام خواهد شد.

لینک دریافت اعلام نتایج آزمون استخدام وزارت امور خارجه ، در کادر اعلام نتایج آزمون استخدام وزارت امور خارجه قرار گرفته است.

دریافت کارت آزمون استخدام وزارت امور خارجه

متقاضیان محترم در سایر دستگاه‌های اجرایی نیز از طریق همین صفحه می‌توانند کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی خود را دریافت نمایند.

  • زمان صدور کارت ورود به جلسه: ۲۵ مهر ماه ۱۴۰۲
  • زمان برگزاری آزمون: ۲۸ مهر ماه ۱۴۰۲

اعلام نتایج آزمون استخدام وزارت امور خارجه

ضمن آرزوی موفقیت تیم «ای استخدام» برای کاربران شرکت کننده در آزمون استخدام وزارت امور خارجه، نتایج این آزمون پس از انتشار در همین صفحه اعلام خواهد شد.

منابع مطالعاتی آزمون استخدامی وزارت امور خارجه

دارا بودن منابع مطالعاتی متناسب با رشته شغلی در آزمون استخدامی یکی از نیازهای تمام شرکت کنندگان آزمون استخدامی وزارت امور خارجه است. به همین منظور متقاضیان محترم می‌توانند با مراجعه به صفحه منابع مطالعاتی آزمون استخدامی فراگیر، نسبت به مشاهده منابع مطالعاتی پیشنهادی پرتکرار برای این آزمون اقدام نمایید.

منابع مطالعاتی برای مصاحبه
در این بخش تمام منابع مطالعاتی برای مصاحبه آزمونهای استخدامی شامل مصاحبه عقیدتی و سیاسی، روانشناختی، تخصصی و ... گردآوری شده است. شما میتوانید با مراجعه به هر لینک مورد نظر مطالب موجود را مطالعه نمایید.

 

آرشیو مطالب پیشین
آرشیو مطالب پیشین و سالهای گذشته مربوط به استخدامی وزارت امور خارجه در این قسمت لیست شده است، لطفا در صورت تمایل به مطالعه از پیوست های مربوط به سال مورد نظر خود استفاده بفرمایید

 

سوالات متداول
ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱۱٬۱۹۸ نظر برای استخدام وزارت امور خارجه (استخدام جدید)

  • :
    :(
    ۷ بهمن ۱۳۹۸، ۱۰:۵۵
    دوستان من پیشنهاد میکنم به دیوان عدالت اداری شکایت کنیم.
    • .
      ...
      ۶ بهمن ۱۳۹۸، ۱۶:۰۱
      من ترجیح دادم سکوت کنم و چیزی نگم اما جناب علی و سایر دوستانی که فکر میکنن من از عناصر!!!طرح و برنامه هستم به نظرم بریدوزارت اطلاعات استخدام بشید. با این سطح تحلیل تو وزارت خارجه هدر میرید!! من از آزمون دارم با همین نام کاربری پیام میدم.یک سال ونیم پیش گفتم این فرایند منطقی نیست یه عده ای اومدن گفتن روال استخدام وزارت خارجه باید یکسال و نیم طول بکشه. حالا الان یادشون افتاده باید پیگیری کرد.
      این رو هم بگم تحت هیچ شرایطی امکان کنسل کردن این استخدام وجود نداره.
      نکته دیگه اینکه طبق بخشنامه سال 97سازمان امور استخدامی پنج سال پیمانی بودن طول می‌کشه و بعد از اون تا سه سال رسمی آزمایشی بودن می‌تونه زمان ببره. حرف من این بود که پیگیری رو باید خیلی پیش از این انجام میدادیم. الان در بدترین شرایط که فقط ضررش برای ماست داریم اینکار رو میکنم. دو سر باخت. هم دوسال و نیم استرس و فشار تحمل کردیم هم داریم امتیاز رسمی آزمایشی بودن رو از دست می‌دیم. این موضوع هم واقعیت داره و من از چند طریق مختلف مطمئن شدم که این اختلاف وجود داره.
      • .
        .......
        ۶ بهمن ۱۳۹۸، ۱۶:۱۷
        سلام آقای ... درست میفرمایند. من هم کاملا با ایشون موافقم. من هم از چند طریق پیگیری کردم و دقیقا همین ها را بهم گفتند انشاالله به امید خدا همان رسمی آزمایشی استخدام بشویم. در ضمن امکان کنسل شدن اصلا و ابدا وجود ندارد.
        انشاالله که همه موفق باشید.
        آقای ... ممنون که علی رغم کم لطفی یک سری دوستان اطلاعاتتون را به اشتراک می‌گذارید.
      • پ
        پیگیر
        ۶ بهمن ۱۳۹۸، ۱۵:۵۸
        من الان با رئیس اداره پیگیری حوزه وزیر صحبت کردم. ایشان رفتار آقای ا... را تایید نکردند اما گفتند کار دست سازمان استخدامیه نه ما، که به نظرم پاسکاری است.
        دوستان خواهش میکنم شما هم تماس بگیرید شاید تماس های زیاد باعث بشه کار ما رو جدی تر پیگیری کنند. در ضمن گفتند حرفهای ما را منتقل می کنند به طرح و برنامه. این حداقل کاریه که فعلا میتونیم بکنیم.
        • ص
          صبر
          ۶ بهمن ۱۳۹۸، ۱۴:۱۸
          سلام دوستان
          حال تک تک شما قابل درک هست و در این شرایط جامعه، که بیکاری مشهود هست بهتون حق میدم اینقدر نگران شغلی باشید که بیش از دو سال درگیر اون هستید:
          دوستان چند توصیه دارم خواهشاً بهش دقت کنید:
          فرآیند جذب در یک دستگاه اجرائی پروسه بسیار طولانی هست و باید بدونید که که قبل از این دوساله و نیم که شماها درگیر اون هستید، در درون سازمان مدت بسیاری برای نیاز سنجی، کسب مجوز و غیره وقت صرف شده و مکاتبه صورت گرفته پس اینو بدونید که جذب نیرو کاری پیش پا افتاد و الکی نیست که انجام یا عدم انجام آن به راحتی صورت بگیره. برا تک تک شماهای که قراره جذب وزارت خارجه بشید تامین اعتبار صورت گرفته شده است، مجوز کسب شده است، نامه نگاری شده است.پس مطمئن باشید امکان کنسل شدن این جذب وجود نداره.
          گاهی آدم لازم است برای بدست آوردن منفعت بزرگتر صبر بزرگ هم از خودش نشان بده. بچه ها علت این همه طول کشیدن چیزی جز کسب رضایت و نفع شما نیست. همه این تلاش بخاطر این هست که شما در نهایت رسمی آزمایشی جذب شوید. که انجام این مهم موجب منتفع شدن خود شماها خواهد شد.
          3. متاسفانه این همه پیگیری و ارتباط برقرار کردن شما با سایر دستگاههای مرتبط با این استخدام من الجمله سامان اداری و استخدامی ممکنه موجب بشه که وزارت به پیمانی جذب شدن شما تن بدهد. خیلی دارید فشار میارید. قبول دارم که قسمتی از این مشکل عهده وزارت خارجه است که برای شما عزیزان شفاف سازی نمی کنه. ولی واقعا هرمسئله ای دارید درون سازمانی سعی کنید حلش کنید اگه دیدید نشد اونوقت از سایر شیوه ها استفاده کنید.
          موفق و موید باشید.
          • س
            سما
            ۶ بهمن ۱۳۹۸، ۱۴:۴۰
            واقعا همه ی درهای درون سازمانی رو رومون بستن. هیچ تاریخی نمیگن هیچ اطلاعی نمیدن، جواب تلفن نمیدن ، سربالا جواب میدن، یا هم جوابشون قانع کننده نیس، قانونا حداکثر سه ماهه باید کارگزینی افراد رو بکار دعوت کنه ولی هنوز هیچی مشخص نیس و کم کم داریم زمزمه کنسل شدن استخدامی رو میشنویم،،،
            با این تفاسیر چطوری میشه باز هم صبر کرد
            خدایا خودت کمکمون کن🤲🤲🤲🤲🤲🤲
            • p
              perspolis
              ۶ بهمن ۱۳۹۸، ۱۴:۴۷
              برادر بزرگوار آیا دو سال و نیم برا دیده شدن کافی نیس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!! کی پس؟اگه قراره که ده سال بعد با استرس استخدام شیم الهی که نباشه.
              • ع
                علی
                ۶ بهمن ۱۳۹۸، ۱۵:۰۹
                ایشون آقای ان... هستن قبلا هم با نام 3نقطه کامنت میزاشت
                • ا
                  امید
                  ۶ بهمن ۱۳۹۸، ۱۵:۱۸
                  دوستان ایشون آقای انصاری نیستند اصلا از فراگیر چهارم هم نیستند ایشون را می شناسم
                  • ا
                    امید
                    ۶ بهمن ۱۳۹۸، ۱۵:۲۵
                    می دانم سخته ولی آنها هم بد ما را نمی خواهند لطفا اجازه بدهید تا کارشون را بکنند.
              • ن
                ناامید
                ۶ بهمن ۱۳۹۸، ۱۳:۳۷
                پس بالاخره کنسل شد استخدامی
                ما؟
                من به خبرگزاری ها اطلاع دادم ولی هیچ جوابی دریافت نکردم.
                یعنی واقعا میتونن با 80 نخبه این مملکت این کارو کنن؟
                • ع
                  علی
                  ۶ بهمن ۱۳۹۸، ۱۵:۴۱
                  کنسل نشده و‌نمیشه. اما اگر از طریق وزارت نتیجه نده از طریق قانونی باید اقدام‌کرد
                • پ
                  پیگیر
                  ۶ بهمن ۱۳۹۸، ۱۲:۳۲
                  سلام دوستان. من هم با دفتر معاونت اداری صحبت کردم سلب مسئولیت کردند و گفتند خب بروید جای دیگر مشغول به کار شوید. از سال 94 کسانی هستند که هنوز منتظرند.
                  باید نحوه پیگیری را تغییر داد...
                  با دفتر وزیر هم تماس بگیرید...
                  • گ
                    گینچالن
                    ۶ بهمن ۱۳۹۸، ۰۹:۵۲
                    دوستان اینجور که از تماس با معاون وزیر به دست اومد وزارت هیچ مسئولیتی را قبول نمیکنه و میندازه به عهده اداره استخدامی. در حالی که همین دیروز آقای ح... در اداره استخدامی هم اعلام کردن که هیچ مشکلی با وزارت ندارن و اصلا بحث پیمانی و قراردادی وجود نداره و کم کاری از وزارته!!!
                    من که خودم از طریق سازمان بازرسی کل کشور اقدام کردم به نظر میرسه بهتره هرکس به نحوی اقدام کنه وگرنه ممکنه کلا این استخدام را کنسل کنن. که البته وزارت گفته اگر هم کنسلی باشه از طرف ما نخواهد بود!!! یعنی اینکه احتمالش هست.
                    پیشنهاد میکنم اگر کسی به نماینده شهرش دسترسی داره از این طریق هم اقدام کنه.
                    • n
                      nsr
                      ۶ بهمن ۱۳۹۸، ۱۰:۳۱
                      متاسفانه بعضی از دوستان ظرفیت شنیدن این موضوع را ندارند و البته حق هم دارند
                      • گ
                        گینچالن
                        ۶ بهمن ۱۳۹۸، ۱۰:۴۷
                        والا خود منم از شنیدن چنین موضوعی دیوونه میشم. بعد از دو سال و نیم رفت و آمد و امید واهی!
                      • گ
                        گلی
                        ۶ بهمن ۱۳۹۸، ۱۴:۰۶
                        سلام
                        میشه بپرسم که شما خودتون بحث کنسل شدن استخدامی رو پیش کشیدین یا خودشون همچین حرفی زدن؟
                        من قصد داشتم فردا حضوری برم دفتر معاونت اداری و مالی که قبلا هم یبار باهاشون صحبت کردم
                        اگه قراره همین حرفارو بشنوم که دیگه ای فایده ای نداره رفتنم
                      • س
                        سما
                        ۵ بهمن ۱۳۹۸، ۱۴:۳۰
                        کاربر سه نقطه شما خبر نداری این پروسه رو تا کی میخوان کشش بدن؟؟
                        • .
                          ..
                          ۵ بهمن ۱۳۹۸، ۱۲:۰۸
                          من مکاتبه کردم. قول پیگیری از طریق طرح برنامه دادن
                          • ی
                            یه نفر
                            ۵ بهمن ۱۳۹۸، ۱۲:۳۲
                            درود بر شما. امیدوارم همه از این لاک انفعال خارج بشیم.
                            • .
                              ..
                              ۵ بهمن ۱۳۹۸، ۱۳:۲۴
                              شما خودت اقدامی کردی ؟
                              • ی
                                یه نفر
                                ۵ بهمن ۱۳۹۸، ۱۳:۵۵
                                من 2ماه پیش به حوزه وزیر نامه نوشتم و اتفاقات رو توضیح دادم که ارجاع شد به همکار آقای کاف. منتهی چون یک نامه بود اونانها هم گفتن که پیگیر هستیم و داریم نامه مینویسیم به طرح و برنامه و مسئول این جریان طرح و برنامه هست. حالا هم میگم اگر اونایی که کاری نکردن نامه بنویسن و تعداد زیاد باشه، اینبار بالاخره تصمیم اصولی گرفته خواهد شد.
                                • .
                                  ..
                                  ۵ بهمن ۱۳۹۸، ۱۴:۲۸
                                  بنظرم با همون حوزه وزیر تماس بگیرین و بگین نتیجه ای نگرفتین و کسی پیگیری نکرده کارتون رو شماره نامرو به مسئول دفتر وزیر بدین و ازشون بخواین خودشون پیگیری کنن کارتون رو
                                • س
                                  سما
                                  ۵ بهمن ۱۳۹۸، ۱۴:۴۸
                                  به شما بعد از گذشت دوماه چه جوابی دادند؟؟
                                  • ی
                                    یه نفر
                                    ۵ بهمن ۱۳۹۸، ۱۵:۲۹
                                    در کامنت بالا راجع به پاسخی که همون موقع دادند توضیح دادم. توی این روزا راجع به اون نامه پیگیری نکردم. مسئله جوابی که به یه دونه نامه من داده شده نیست. مسئله ارسال چند نامه است تا باعث یک مومنتوم در بدنه وزارت بشه.
                              • ی
                                یه نفر
                                ۵ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۴۸
                                تا زمانیکه فقط اینجا باهم بحث میکنیم و از مکاتبه و پیگیری مستقیم اجتناب میکنیم وضع همین خواهد بود و ...
                                • ع
                                  علی.
                                  ۴ بهمن ۱۳۹۸، ۰۶:۴۷
                                  سلام دوستان.
                                  عذر میخام ممکنه اونایی که اطلاعات نسبی هم دارن بهم کمک کنن.....خواستم بدونم حدود حقوقمون چقدر خواهد بود؟
                                  تورو خدا کمک کنید هرکی میدونه.
                                  بعد اینکه انتقالی بگیرم برا شهرهای دیگه حقوقم چقدر میشه یا ماموریت بهم بخوره....کلا درمورد حقوق اگر ممکنه بهم بگید ممنون.
                                  • n
                                    nsr
                                    ۵ بهمن ۱۳۹۸، ۰۹:۲۹
                                    اصلا معلوم نیست استخدام بکنن با این وضع
                                    • ا
                                      امید
                                      ۵ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۰۸
                                      لطفا بیخودی جو را متشنج نکنید مگه الکیه
                                      • p
                                        perspolis
                                        ۵ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۳۵
                                        این حرف شما اگه از سر ناراحتی و کلافه شدن ازین وضعیت بغرنجه که طبیعیه و قابل درک اما اگه باور و حتی گمانه که باید بگم امکان اینکه استخدام نکنن صفره مگه میشه دو سال و نیم این همه آدم و زیر شلاق استرس ببری و بعدش بگی نمی تونیم استخدام کنیم!!!!!مملکت قانون داره گر چه شل و ضعیف اما هنوز جای امیدواری و احقاق حق هست
                                    • ی
                                      یه نفر
                                      ۱ بهمن ۱۳۹۸، ۰۹:۴۸
                                      تا وقتی کاری انجام ندیم وعده های دو هفته و یک هفته ادامه پیدا میکنه. نوشتن یک نامه همین امروز به وزیر حتی اگه کار ما الان در جریان باشه هم به تسریع کار کمک میکنه. حتی اگه ابلاغ همه ی ما همین فردا هم صادر بشه به نظر من هر کدوم از ما به حکم عزت نفس مون باید شرح ماوقع و مطالبه خود رو نسبت به عملکرد طرح و برنامه و معاونت اداری و درخواست تعیین تکلیف رو با بیانی محترمانه همین امروز به اطلاع حوزه وزیر برسیم.
                                      • .
                                        ...نه ....
                                        ۱ بهمن ۱۳۹۸، ۰۱:۲۷
                                        من هم موافق این هستم که وارد مرحله جدید پیگیری بشیم، کارگزینی گفته که طی دو هفته آینده جواب رو اعلام خواهد کرد. این آخرین فرصتی هست که ما بهشون میدیم. انشالله که تکلیف معلوم شه. وگرنه من همراه شما هستم برای اعتراض و پیگیری
                                        • ا
                                          احسن پاشازاده
                                          ۳۰ دی ۱۳۹۸، ۲۱:۲۹
                                          بنده مترجم رسمی و آزمونگر رسمی دانشگاه کمبریج هستم و هیچ نیاز مالی به این شغل توی وزارت خارجه ندارم. در واقع، پیگیری خاصی هم نکردم و هر چند وقت یک بار خود وزارت با من تماس گرفته و خواسته که مراجعه کنم. وقتی مطلع شدم که در آزمون قبول شدم، دعا میکردم با تاخیر حداکثری در وزارت خانه مشغول به کار شم. تصورم این بود که افراد دیگه ای که همزمان قبول شدن، هر کدوم مثل من مشغول زندگی خودشون هستن و پیگیر این استخدامی نیستن. به این سایت هم چند ماه یک بار سر میزدم که از اخرین اخبار مطلع بشم. ولی با این همه، حتی من هم از این روند فرسایشی خسته شدم و عصبانی هستم. قلبم به درد میاد که این تعداد جوان مستعد و توانمند دو سال و نیم منتظر این استخدامی باشن. ببینید عزیزان، اگه میخواید حق تونو بگیرید، نباید منفعل و محافظه کار باشید. از هر راهی که می تونید، وزارت رو تحت فشار قرار بدین. به قول یه دوستی که پایین تر نوشتن، حداقل جلوی وجدان خودتون کم نمیارین که چرا کاری نکردین و دست رو دست گذاشتین. این هفته اون هفته کردن وزارت صرفا یه تکنیکه که توی همه استخدامی ها هستش: ربطی به روال خاص اداری نداره و نمیشه هم بهش امید بست. از روی اطلاع عرض میکنم که منفعل بودن حتی ممکنه به کنسل شدن استخدام هم منجر بشه و وزارت خارجه سابقه این مسئله رو داره. یا حق...
                                          • ع
                                            علی.
                                            ۴ بهمن ۱۳۹۸، ۱۲:۲۳
                                            آقا سلام.ممکنه یه لطفی کنین منو راهنمایی کنین؟
                                            خواستم بدونم ایشالا رفتیم سرکار حقوقمون حدودا چند هست.حدودشو هم بدونم خوبه.
                                            یا اگر انتقالی بگیرم برا یه شهر دیگه چطور؟و ماموریت بهمون بخوره چطور....ممکنه اطلاعی اگر دارین بهم بدین؟
                                          • س
                                            سین.سین
                                            ۳۰ دی ۱۳۹۸، ۱۶:۱۷
                                            سلام
                                            بنده طی این 2 سالو نیم فقط خواننده مباحث بودم اما الان که کار به اینجا رسیده جا داره چند نکته رو بگم لطفا با دقت بخونید:
                                            1-طرحو برنامه مرحله قبل هم بسیار اذیت کرد ولی در نهایت بعد از انتقاداتی که مستند به مدیران وزارتخانه منتقل شد؛ با فشار مدیران ارشد (یکی از 2 عزیزی که بالاترین سمت رو در وزارت دارن ؛) ) در نهایت طرح برنامه مجبور شد نتایج رو اعلام کنه (ابتدا بصورت تلفنی و بعد سایت سنجش)
                                            2-دل به بازرسی و حراست وزارت نبندین، اینکار قبلا هم انجام شده و هیچ نتیجه ای نداشته. اینها با هم رفیق قافله هستن دوستان من انتظار دارید همکار خودشون رو بخاطر آزمون استخدامی بازخواست کنن؟
                                            3-بهترین راه در حال حاضر توضیح کامل فرایند طی شده و درخواست پیگیری فوری آن هم بصورت مکتوب به بالاترین فرد صاحب منصب هست (متن نامه مودبانه و به دوراز کنایه با لحن منطقی باشه).مطمعن باشید مثل مرحله قبل اگر‌ حجم این نوع مطالبه گری بالا بره خود رییس طرح برنامه بجای آقای ا.... موظف میشه بره اداری استخدامی و کار رو تموم میکنه.
                                            4-بعد از بیش از دو سال این حق رو داریم که رسما مطالبه کنیم و‌ وظیفشون هست پیگیری‌ کنن، اگر همه کسایی که بعنوان قبول شده اینجا فعال هستیم اینکار رو کردیم و جوابی نگرفتیم میتونیم اواسط یا اواخر هفته آینده اقدامات بعدی رو از طریق بقیه مجاری قانونی انجام بدیم.
                                            5-دوستان یک دست صدا نداره، همه باید این کار رو انجام‌بدن تا صدامون شنیده بشه و ما رو وارد بازی کنن، من اینکارو‌ فردا انجام‌میدم و و درخواست کتبیمو به شکل نامه ارسال میکنم بهشون لطفا شما هم منفعل نباشین و دین خودتون رو ادا کنین و ازینکه بابت مطالبه گری در آینده توی ساختار وزارت به مشکل بخورین نگران نباشین. نگران این باشین ‌‌‌‌‌‌‌که بخاطر سکوت بعد از 2سالو نیم سر کار نتونین برین هیچوقت یا اگر‌ هم بعد از مدت طولانی تونستین برین قصه سکوتتون آوازه گوش بقیه همکاران قدیمی وزارت بشه.
                                            یا حق
                                            • ی
                                              یه نفر
                                              ۳۰ دی ۱۳۹۸، ۱۶:۵۱
                                              موافقم. منم قبلا عرض کردم. نباید ذلیل بود. نوشتن و فکس یک نامه محترمانه و یک مطالبه رسمی از شخص وزیر برای هیچکدوم از ما ضرر نداره. کارمند ذلیل چطور میخواد حق ملت رو تو خارج بگیره. در پاسخ به ... عزیز هم میگم دو سال وجدانم ناراحت نبود چون فکر میکردم روالش اینه اما این دو سه ماه هر روزش برام یکساله چون متوجه شدم یک عده قصور کردن و یک عده ما رو وسط دعواهاشون گذاشتن...
                                            • ی
                                              یه نفر
                                              ۳۰ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۵۲
                                              در شرایطی که الان چند ماهه با وعده های سرخرمن سرکار بودیم من حتی بعید نمیدونم که کاربر ... خود الف یا دیگر عناصر طرح و برنامه باشن که دارن تحت پوشش کاربر این سایت و بجای جواب دادن به تلفن ما رو آروم میکنند.... امیدوارم این ظن من غلط باشه ولی چه کنم که خیلی دیدیم و کشیدیم این چند وقت... دوستان اگر میخواهید شکایت به سازمان بازرسی رو تا هفته آینده عقب بندازید لااقل نامه ای بفرستید به وزیر یا معاونش که در مقابل وجدان خودتون شرمنده نباشید و در مقابل این ظلم ساکت نمونده باشید.
                                              • .
                                                ...
                                                ۳۰ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۳۵
                                                متاسفم دوست عزیز علی رغم همه ی توضیحاتی که دادم بازهم قضاوت غلط. برای بار آخر عرض میکنم حتی امروز رو هم صبر نکنید و هر تلاشی که میتونید بکنید. قطعا من هم از پیگیری شما منتفع میشم. دو ساله وجدانتون اذیت نشده مشکلتون همین چند روزه؟! مطمئنا اونقد که من با همین آقا بحث کردم و از طرق مختلف خواستم پیگیری کنم هیچ کدوم دوستان نکردن. اما منتی ندارم بذارم پیگیر کار خودم بودم و اطلاعی کسب کردم اومدم اینجا گفتم. لطفاً از همین فردا صبح از بازرسی ریاست جمهوری تا دیوان عدالت و محاسبات و بازرسی رو پیگیری کنید اینجوری اگر خدا کمک کنه و به نتیجه برسه تکلیف من هم کنار بقیه دوستان زودتر روشن میشه. والعاقبه للمتقین
                                              • س
                                                سما
                                                ۳۰ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۴۷
                                                دوستان به نظر منم تا آخر هفته صبر کنیم تا انشاالله این موضوع حل بشه. اگه رسمی بشیم به نفعه هممونه. همدیگه رو متهم نکنیم لطفا . همه دوست دارن بالاخره این مشکل حل بشه. برا همدیگه دعا کنیم بلکه دلمون آروم بگیره
                                                • ع
                                                  علی.
                                                  ۴ بهمن ۱۳۹۸، ۰۶:۴۸
                                                  سلام.لطفا میشه راهنماییم کنی.
                                                  میخاستم مقدار حقوقمون رو بدونم...حدودش هم کافیه.و اگر انتقالی بتونم بگیرم به شهر دیگه یا ماموریت بهم بخوره چقد میشه حقوقم.
                                                • .
                                                  ...
                                                  ۳۰ دی ۱۳۹۸، ۱۳:۵۳
                                                  دوستان بعضی وقتا یه حرفایی میزنن آدم تعجب می‌کنه. کاربر گینچالن واقعا فکر میکنید من قصد آروم کردنتون رو دارم؟!!! اگر تایید میشد همه ی داخلی هایی که جواب میدن رو اینجا میذاشتم و بهتون هم میگفتم هر روز زنگ بزنید. نظر شخصیم اینه که تماس و پیگیری جواب میده و این حرف من نیست حرف همه ی مسئولایی هست که چه در سازمان و چه در وزارت درگیر این پروسه بودند. حرف من چیز دیگه بود.گفتم علی رغم همه ی تقصیرات وزارتخونه این یکبار داره کاری میکنه که نفع ما هم درش هست تا آخر هفته امیدواریم تموم بشه. اما شما همین الآنم تماس بگیرید با دفتر مدیر کل تشکیلات یا اداری یا هر جایی. منم سکوت میکنم که شائبه ای برای دوستان ایجاد نشه
                                                  • ا
                                                    امید
                                                    ۳۰ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۱۱
                                                    اقای سه نقطه لطفا ناراحت نشین خود من به شخصه از نظرات شما خیلی استفاده کردم. به خدا توکل کنید. من هم با آقای سه نقطه موافقم که این بار به خاطر خودمون طول کشیده و باید صبر کرد انشاالله که خیره. آقای سه نقطه لطفا ما را هم از اخباری که به دستتون می رسد بی نصیب نگذارید.
                                                    • گ
                                                      گینچالن
                                                      ۳۰ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۳۵
                                                      شما نظرات خودتون را در طی سه هفته اخیر بخونید به من حق میدید. دقیقا هر بار مثل آقای الف به ما وعده آخر هفته دادید الانم که با پیگیری خارج از وزارت مخالفت کردید. قبول دارم که احتمالا به واسطه کارتون اطلاعات بسیار بیشتری از من دارید. اما واقعیت اینه که به نظرم داریم با این هفته را صبر کنیم و هفته بعد را صبر کنیم وقت خودمون را تلف میکنیم.
                                                      گرچه قبول دارم که اکثریت افراد قبول شده هم برای اینکه به موقعیت شغلی آینده شون (البته اگه وجود داشته باشه) ضربه نخوره حاضر نیستند دست به شکایت درست و حسابی بزنند.
                                                      برای همین هم فعلا منبع اطلاعاتی و دلخوشی همه همین اطلاعات شماست کاربر سه نقطه
                                                      • .
                                                        ...
                                                        ۳۰ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۰۴
                                                        دوست عزیز مگه من بهتون گفتم از این هفته به اون هفته صبر کنید؟!!!یا من مسئولیتی دارم که بخام به شما بگم صبر کنید یا نه؟!هر بار هم گفتم طبق چیزی که به من گفتن من اطلاع میدم. گفتم بنا به شرایط الان شاید این یکی دوهفته ما رو از دردسر پیمانی بودن نجات بده. اما نگفتم باوزارت تماس نگیرید و پیگیری نکنید فقط اطلاع رسانی کردم الان داره چی میگذره تو وزارت خونه و سازمان. خودم هم پیشنهاد تماس با حراست رو دادم چون در دستگاه های دولتی نفوذ و قدرت حراست بیشتر از هر جای دیگه اس.
                                                        • گ
                                                          گینچالن
                                                          ۳۰ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۴۸
                                                          ممنون از پیشنهادتون.
                                                          انشاالله این هفته هم با حراست تماس میگیریم ببینین چی میشه!
                                                    • ی
                                                      یه نفر
                                                      ۳۰ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۰۷
                                                      دوستان اگر مایلید اتفاقی بیفته لطفا از یکی از مسیرهای زیر قدمی بردارید؛ 1- نامه به حوزه وزیر و درخواست پیگیری (خودم 2 ماه پیش نامه فرستادم و شماره فکس رو هم گذاشتم) 2-طرح موضوع و تماس تلفنی و گزارش تخلف بصورت بی نام به سازمان بازرسی کل کشور من پیگیر این مسیر هم هستم. اگر تماس از هریک از این دو مسیر زیاد بشه شاید اتفاقی بیفته.
                                                      • .
                                                        ...
                                                        ۳۰ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۳۷
                                                        در این شرایط با پیگیری بیرونی مخالفم. مگر بعد از مشخص شدن نتیجه.
                                                        • p
                                                          perspolis
                                                          ۳۰ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۵۵
                                                          کسی این اعتقاد داره که تو این کشور یک روز هم زندگی نکرده باشه.اینکه بعد دو سال و نیم بیکاری و استرس و عذاب بخایم حقمون از جایی خارج از وزارت پیگیر بشیم، مخالفت داره؟؟؟؟ بخدا این حق ازمون سلب بشه بهتر ازینه که دست و رو دست بذاریم.خواهشم اینه یک ذره از لاک احتیاط و ترس بیایم بیرون و حق مسلممون فریاد بزنیم.هیچ ارگانی نمیتونه بخاطر شکایت کارمنداش بعد دو سال، خللی در روند استخدامشون ایجاد کنه.
                                                          • .
                                                            ...
                                                            ۳۰ دی ۱۳۹۸، ۱۳:۳۰
                                                            دوست عزیز من نه گفتم از حقمون بگذریم نه آدم محتاطی هستم. حرف من اینه که در این مرحله وزارت داره یه تلاشی می‌کنه که صورت قانونی نداره و دارن از طریق رایزنی جلوش میبرن. پیگیری از طرق بیرونی ماجرا رو بدتر می‌کنه. اگر این هفته هم نتیجه ای حاصل نشد بله باید فشار جدی اورد.
                                                        • گ
                                                          گینچالن
                                                          ۳۰ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۴۹
                                                          از طریق سازمان بازرسی کل کشور بی نام نمیشه اقدام کرد.
                                                          به نظر میرسه اگر نامه به حوزه وزیر هم کاربردی بود تا الان جواب داده بود. اون بخش اینقدر درگیر مسائل خودشون هستند که به فکر کارمندهای احتمالی آینده نیستند.
                                                          • ی
                                                            یه نفر
                                                            ۳۰ دی ۱۳۹۸، ۱۳:۰۰
                                                            به حوزه وزیر فقط من نامه دادم که ارجاع شد به اداره چهارم استخدام( کارگزینی) و یکی از همکار آقای کاف که اونا هم همون جواب تکراری رو دادن که مسئول طرح و برنامه است صبر کنید. منتهی اگر بجای 1 نامه 10 نامه فرستاده بشه مدیر کل حوزه وزیر به طرفیت از وزیر فکر دیگه ای میکنه و با خود وزیر مطرح و مسئول ویژه اختصاص میدن.
                                                            • ی
                                                              یه نفر
                                                              ۳۰ دی ۱۳۹۸، ۱۳:۰۱
                                                              سازمان بازرسی کل کشور وبسایتی به همین منظور داره و لیستی از سازمانهای محل شکایت که وزارت خارجه هم یکی از اونهاست. امکان ثبت شکایت بی نام وجود داره. فقط یک شماره همراه برای ارسال کد رهگیری میخواد که برای اونم میشه شماره یکی از دوستان یا فردی رو داد که فامیلش با شما متفاوت باشه.
                                                              • گ
                                                                گینچالن
                                                                ۳۰ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۱۵
                                                                من این کار را کردم اما توی مراحل بعدی ثبت شکایت نام و کد ملی میخواهد. البته من با نام و کد ملی خودم هم شکایت ثبت کردم که اونم فایده نداشت. اما فکر میکنم اگه در پیوست بخشنامه استخدامی را اپلود کنیم که در اون ذکر شده هر سازمان سه ماه بعد از اعلام نتیجه گزینش موظفه کد استخدامی صادر کنه و استخدام را انجام بده شاید فرق کنه.
                                                          • س
                                                            سما
                                                            ۳۰ دی ۱۳۹۸، ۱۰:۱۲
                                                            کاربر سه نقطه شما اطلاعی ندارین از وزارت؟؟
                                                            • .
                                                              ...
                                                              ۳۰ دی ۱۳۹۸، ۱۰:۵۱
                                                              آخرین چیزی که به من هفته ی قبل گفتن اینه که نتیجه ی رایزنی هاشون تا آخر این هفته احتمالا مشخص میشه. من نمیتونم از سازمان پیگیری کنم چون این تلاشی که وزارت داره انجام میده یه کار غیر رسمی و امتیاز گیریه. بهتره از جاهای دیگه پیگیری نکنیم.
                                                              • س
                                                                سما
                                                                ۳۰ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۳۵
                                                                ممنونم که جواب دادین. خدا کنه این هفته دیگه تموم کنن و دوباره وعده هفته و هفته های بعدو ندن....
                                                                تو این دوسالو نیم از هرچی تعطیلی و پنجشنبه جمعس متنفر شدم. هر هفته به امید اینکه بالاخره اتفاقی میفته شروع میشه و با ناامیدی ختم میشه............

                                                            لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                                                            ثبت پاسخ