استخدام شهرداری ها در سال ۱۴۰۳ (ثبت نام جدید آزمون)

۴۱۶۰۹ نظر

استخدام شهرداری ها

استخدام شهرداری ها در کشور با برگزاری آزمون استخدامی انجام می‌شود. استخدام در هر کدام از شهرداری ها پس از مشخص شدن ظرفیت جذب آن استان مشخص شده و پس از تعیین تکلیف از سوی متولیان آزمون اقدامات لازم برای برگزاری آزمون صورت میگیرد. اگر به دنبال اخبار استخدام شهرداری ها هستید مطالب و اطلاعیه‌های این صفحه را به دقت مطالعه فرمایید.

 

 

خبر ۲۱ فروردین ۱۴۰۳-تمدید مجدد ثبت نام آزمون استخدام نیروی قرارداد کار معین شهرداری‌ها

ضمن آرزوی موفقیت تیم «ای استخدام» برای کاربران شرکت کننده در آزمون استخدام به اطلاع می رسانیم،ثبت‌نام آزمون استخدامی برای شهرداری‌های ۱۰ استان (‌آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، ایلام، بوشهر، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، فارس و همدان)، تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ تمدید شد.

مشاهده اصلاحیه

لیست استان‌های الحاقیه به این شرح است: آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، ایلام، بوشهر، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، فارس و همدان

 

در این مرحله، ثبت‌نام جدید صرفا برای شغل محل‌های مندرج در الحاقیه فراهم است. ضمنا داوطلبانی که در مرحله قبل ثبت‌نام نموده‌اند، می‌توانند نسبت به ویرایش تمام اطلاعات ثبت نامی (از جمله تغییر شغل محل) اقدام نمایند.

ثبت نام

 

مشاهده الحاقیه

 

شرایط عمومی و اختصاصی ثبت‌نام در آزمون
آخرین اخبار استخدام

 

زمان آزمون استخدام شهرداری‌ها

جدول زمانی آزمون استخدام شهرداری‌ها به شرح زیر است:

مرحله زمان
ثبت‌نام در آزمون ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ الی ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
صدور کارت ۷ خرداد ۱۴۰۳
برگزاری آزمون ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
اعلام نتایج متعاقبا اعلام خواهد شد.


استخدام در مشاغل آتش‌نشانی و راننده آتش‌نشان

سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی به عنوان یکی از سازمان‌های زیر نظر شهرداری شرایط ویژه‌ای برای استخدام در مشاغل آتش‌نشانی و راننده آتش‌نشان دارد. این شرایط از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با عنوان دستورالعمل استخدام پیمانی در مشاغل آتش‌نشانی منتشر  شده است. از طریق لینک‌های زیر به دستورالعمل یاد شده و صفحه استخدام آتش‌نشانی  دسترسی خواهید داشت.

صفحات استخدامی شهرداری‌های کشور

در این بخش، شهرداری‌های کشور را به تفکیک استانی مشاهده می‌کنید. با کلیک بر روی هر استان، اخبار و اطلاعات مرتبط  با وضعیت شهرداری‌های آن استان  را خواهید دید و می‌توانید نظرات همشهریان خود در رابطه با استخدام در شهرداری شهر محل سکونت خود را بخوانید.

 

منابع و سوالات مفید استخدام شهرداری‌ها

در این بخش منابع مطالعاتی برای شرکت در آزمون استخدام شهرداری و سپس مصاحبه  و گزینش این آزمون برای شما قرار داده شده است.

 

استخدام شهرداری ها

شهرداری به عنوان رکن نظم دهنده به ساختار یک شهر و مسئول رسیدگی به اوضاع احوال شهر مطرح است. از این رو جذب نیروهای متخصص و کارآمد را می‌توان مهم‌ترین عامل برای رشد و ترقی یک شهر دانست. استخدام شهرداری ها با برگزاری آزمون و رعایت تشریفات انجام می‌شود. شهرداری ها پس از برگزاری آزمون استخدامی با انجام مراحل مصاحبه و گزینش فرایند جذب نیروی متخصص مورد نیازشان رو تکمیل می‌کنند.

از این رو می‌توان گفت استخدام شهرداری شدن کار پیچیده‌ای نیست. فقط باید منتظر زمان برگزاری یک آزمون باشید. در این صفحه تمامی اخبار لازم برای آگاهی از زمان استخدام شهرداری ها را به شما خواهیم داد.

استخدام شهرداری زنجان و دیگر استان‌های کشور برای امسال برنامه ریزی شده بود که بنا به دلیلی این آزمون به تعویق افتاد. اما استخدام شهرداری یک امر غیر قابل تغییر است. زیرا هر ساله با بازنشسته شدن برخی نیروها نیاز به جایگزینی آنها در ساختار شهرداری های کشور به وجود می‌آیند.

 

منابع مطالعاتی برای مصاحبه استخدام شهرداری‌ها
در این بخش تمام منابع مطالعاتی برای مصاحبه آزمون‌های استخدامی شامل مصاحبه عقیدتی و سیاسی، روان‌شناختی، تخصصی و ... گردآوری شده است. شما می‌توانید با مراجعه به هر لینک مورد نظر مطالب موجود را مطالعه نمایید.

 

لینک‌های مفید و کاربردی استخدام شهرداری‌ها
در این بخش به منظور دسترسی بهتر، صفحات مهم و کاربردی لیست شده است شما می‌توانید در صورت نیاز به هر صفحه بر روی لینک مورد نظر کلیک نمایید.

 

آرشیو مطالب پیشین
آرشیو مطالب پیشین و سالهای گذشته مربوط به استخدام شهرداری ها در این قسمت لیست شده است، لطفا در صورت تمایل به مطالعه از پیوست های مربوط به سال مورد نظر خود استفاده بفرمایید
سوالات متداول

 

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۴۱٬۶۰۹ نظر برای استخدام شهرداری ها در سال ۱۴۰۳ (ثبت نام جدید آزمون)

  • د
    داوطلب مسول دفتری بندرعباس
    ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۳۱
    دوستان به نظرتون اگه 15تا هوش درست زده باشم و تخصصی 50تا درست 10تا غلط از 120تا سوال با سهمیه بومی شهرستان شانس قبولی دارم؟
    14 نفر هم میخوان...
    • د
      داوطلب مسول دفتری
      ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۳۰
      دوستان به نظرتون اگه 15تا هوش درست زده باشم و تخصصی 50تا درست 10تا غلط از 120تا سوال با سهمیه بومی شهرستان شانس قبولی دارم؟
      • س
        سالار_کارشناس محیط زیست لرستان_دورود
        ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۱۶
        سلام
        من تجربه سومین آزمون کارشناس محیط زیست (کارشناس خدمات شهری) رو دارم
        1- اولین ازمونم در کرج بود که سوالات عمومی و تخصصی داشت که عمومی ها 6 درس و تخصصی ها هم 3 درس بودند، در این آزمون تخصصی ها شامل اکولوژی، آلودگی، ریاضی بود
        2- دومین آزمونم مربوط به استان مرکزی که عمومی نداشت فقط تخصصی: آلودگی، اکولوژی، مدیریت و برنامه ریزی محیط زیست و سوالات دیگر شامل مبحث 16 ساختمان و قوانین شهرداری (که من کپ کردم با این سوالاشون)
        3- آزمون مورد بحث که در خرم آباد برگزار شد که من منابع بالا رو به جز ریاضی خوندم ولی ترتیب سوالات بدین شرح بود:
        هوش 30 سوال-->آمایش سرزمین 30 سوال---> از حوزه محیط زیست به صورت پرت و پلا N سوال و مابقی مربوط به چی بگم فضای سبز بود و جنگلداری و کلی از کشاورزی فکر کنم زراعت بود که من اصلا سر رشته ای ندارم تو این مباحث و دست به تست نزدم
        کلا تست هوش خیلی آسون بود ولی تخصصی ها با توجه به اون چه که گفتم خیلی بی معنی بود سوال ها و از طرفی بیشتر سوالات مشکل داشتند اونم مشکل علمی در طرح سوالات
        به نظر من سوالات رو کسایی که لیسانس دارن و کتاب های مرجع و اصلی رو خونده باشن نمیتونن جواب بدن مخصوصا سوالای آمایش سرزمین که بیشتر خود مبحث آمایش سرزمین مطرح بود تا بحث ارزیابی توان اکولوژیک که میدونم بچه های ارشد هم اینو نمیدونن که اصلا آمایش سرزمین چیه، آلودگی یه چند تا شاید کتر از 5 تا و همچنین اکولوژی هم تو همین تعداد حدودا، من که تجربه دو تا آزمون رو داشتم و کلی کتاب خوندم همش بیخودی بود و بیشتر سوالاتی رو که جواب دادم بر اساس اطلاعات گذشته خودم بود واقعا سوالات مزخرف و پرت بودند و 60% سوالات که هیچ ربطی به محیط زیست نداشت یه سوالایی پرسیده بودند که آدم خنده ش میگرفت همش زراعت بود آخه چه ربطی داره به محیط زیست، همین که سه سری آزمون رفتم و هیچ کدوم مشابه نیست نشانه از چی میتونه باشه؟ سوالای تخصصی اصلا از لحاظ علمی مشکل داشتن یه تعدایشون
        فقط میگم خدا به داد ما جوانها برسه آخه تا کی باید بریم آزمون اونم با این وضع برگزاری و تعداد کم درخواست نیرو ما هم دلمون خوشه میریم آزمون میدیم
        موفق باشید
        سوال دیگه ای داشتین در خدمتم
        • h
          hamid
          ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۳:۰۴
          سلام. برا ما هم که بودیم دقیقا اکثر سوالات زراعت، کشاورزی گل و گیاه بود
          • م
            محیط زیست
            ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۸:۰۶
            برای ما تو یاسوج هم سوالات محیط زیست مسخره بود. سوالاتآزمونهای گذشته درباره سه درس اکولوژی و آلودگی و برنامه ریزی بود. من علاوه بر اینا قوانین محیط زیستم خونده بودم اونوقت تو این آزمون از معماری منظر ، از طراحی و برنامه ریزی شهری، از طراحی محیط، از طراحی کاشت و فضای سبز بیشتر سوالا رو داده بودن. اکثرا هم در حد ارشد. فقط یه چند سوال ناقابل درباره محیط زیست و آلودگی دادند.
            خیلی خیلی سوالات تخصصی و بین رشته ای بود. باید این همه رشته دانشگاهی رو در حد ارشد نه کمتر میخوندی تا بلکه بتونی جواب بدی.
            منم قسمت فضای سبزش رو برحسب اطلاعات دو سال پیش کنکور ارشد فضای سبز داده بودم کمی تا قسمتی زدم.
            اعصابم خورده. این همه اکولوژی و آلودگی و برنامه ریزی محیط زیست خونده بودم هااااااا.
            • س
              سالار
              ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۹:۳۳
              جالب اینجاست که قوانین شهرداری رو هم خوندیم محض خنده هم یکی نیومد، تو آزمون اراک پارسال کلی از مبحث 16 ساختمان که مربوط به تاسیسات اب و فاضلاب میشه سوال آورده بودن، اینم از وضعیت امسالشون متاسفم
          • ا
            الهام
            ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۰۷
            خیلی مسخره بود من با مدرک دیپلم شرکت کردک فکر کردم سوالات عمومیه کلی عمومی خوندم ولی همه ی سوالات تخصصی بود
            • د
              دانشجو
              ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۵۲
              دوستان جواب این تست هوش چی میشه؟
              7421
              4824
              3430
              5833
              ؟
              البته گزینه هاش یادم نماید
              • ه
                هرمزگان
                ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۴۵
                پاسخ نامه بجه های هرمزگان به صورت جالب جاپ شده بود
                • س
                  سعید توکلی هرمزگان
                  ۶ بهمن ۱۳۹۴، ۰۱:۴۰
                  چه رشته ای امتحان دادی؟
                • ا
                  امیر
                  ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۴۴
                  ساختمان شرکت کردم .از 120 سوال 118 تا زدم. 115تا مطمینم و سه تا دو به شک.شیش ساله دارم آزمون میدم و اکثرا قبول شدم ولی تو مراحل بعدی رد شدم .تو این آزمونم میدونم اول میشم البته به امید خدا
                  • ه
                    هرمزگان
                    ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۴۴
                    پاسخ نامه بجه های هرمزگان به صورت بی کیفیت جاپ شده بود
                    • ا
                      الهه
                      ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۴۰
                      سلام ....نتایج آزمون کی میاد؟
                      • ع
                        علی
                        ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۳۹
                        من دیروز خوزستان امور دفتری شرکت کردم تو هنرستان مطهری خیلی عمومی خوندم با دیپلم شرکت کردم اما همش مدیریت بود فقط 26 تست درست هوش زدم بقیش خالی گذاشتم
                        قبول مبشم؟
                        • ن
                          ناشناس
                          ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۰۹
                          زمانی که کارت رو میگرفتین روش نوشته بود 120 سوال تخصصی
                          • ع
                            علی
                            ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۴:۱۶
                            اره اما فکر کردم عمومی میاد برا دیپلم آخه زنگ زدم گفت تخصصی رشته خودتون
                        • ز
                          زهرا
                          ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۳۷
                          ادمین عزیز اگه میشه شما جواب بدین در استخدامی های قبلی سهمیه ها وشرط بومی در چه مرحله ای اعمال میشه؟دوستان اگه نظر دادن اطلاعات دقیق بدن
                          • پشتیبان چهار
                            ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۴۷
                            با سلام
                            کاربر عزیز ما صرفا منتشر کننده اخبار و آگهی های استخدام می باشیم در صورت داشتن هرگونه سوال و ابهام با مسئولین مربوطه مطرح نمایید تا پاسخ درست و صحیح دریافت نمایید
                            باتشکر
                          • A
                            Ali
                            ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۲۱
                            سلام.ازمون روز جمعه به خوبی برگزار شد.سوالات زیاد سخت نبود اما قبولی بستگی به این داره که دیگر شرکت کنندگان چه نمره ای کسب میکنند.کسی از عزیزان نمیدونه حدودا چه نمره ای قبوله؟
                            • z
                              zahra
                              ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۸:۳۲
                              سلام
                              آیا سئوالات استخدامی همه استان ها یکی بود؟
                              • س
                                سید مهدی
                                ۶ بهمن ۱۳۹۴، ۱۹:۴۳
                                سلام دوست عزیزم علی اقا . تا جایی که من میدونم باید حداقل به 33.3 درصد سوالات پاسخ صحیح داده باشی تا بیای جزو پذیرفته شدگان . هر چند بستگی داره که چند نفر بالاتر از این درصد رو پاسخ داده باشن
                              • ا
                                الهام
                                ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۰۹:۵۵
                                سلام.همسرم در رشته ی مهندس راه امتخان داد و از 120 تا 100 تاشو جواب داده .بنظره شما قبول میشه؟؟
                                • ت
                                  تات
                                  ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۴۹
                                  اره ... امید بخدا
                                  • ن
                                    ناشناس
                                    ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۶:۰۶
                                    اگه 100 تا درست زده باشن.بایدقبول شن.
                                  • س
                                    سام
                                    ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۰۹:۵۵
                                    سوالای مربوط ب آرشیتکت خیلی آسون بود و 10 درصد تخصصی رشته بود اگه نمیخوندیمم همین‌قدر میتونست جواب بدیم
                                    • e
                                      ebi
                                      ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۰۹:۴۵
                                      سلام
                                      یه سوال هوش اومده بود که میگفت به جای علامت سوال چه عددی قرار میگیره
                                      5و11و8و31و11و؟
                                      گزینه هاشم 34و51و53و17
                                      لطفا جوابشو با توضیح بگین
                                      • e
                                        ebi
                                        ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۰۹:۴۷
                                        از سمت عدد 5 شروع میشه
                                        • *
                                          *
                                          ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۳۷
                                          سلام
                                          به 5 سه تا اضافه شده که میشه 8، به 8 سه تا اضافه میشه 11
                                          به 11«عدد دوم صورت سوال منظورمه« 20 تا اضافه میشه 31 به 31 باید 20 اضافه بشه که جواب اخر میشه 51.
                                          این نظر و راه حل من بود.
                                        • ب
                                          بی باک
                                          ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۲۱
                                          جواب 51
                                          نگاه کن اول 5 بوده عدد سوم + سه شده، شده هشت و عدد پنجم هم + سه شده، شده یازده پس فرد ها + سه میشن حالا عدد دوم11 بوده +بیست شده، شده 31 و بازم + بیست بشه میشه 51
                                          • د
                                            داوطلب مسول دفتری
                                            ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۲۸
                                            سلام بی باک اون سوال تعریف یادگیری جوابش تغییر دائمی در رفتار فرد میشد؟
                                            بعدش سه تا سوال عین هم داده بود واسه یادگیری درسته؟
                                            اون سوال هم به کلی سری میشد؟
                                            • ب
                                              بی باک
                                              ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۳:۰۱
                                              سلام فدات، دقیقاً، درسته
                                          • ع
                                            علی
                                            ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۲۲
                                            سلام بنظرمن 51 میشه چون این اعداد دوتا دنباله هستش که اعدادش یک درمیان قرارگرفته اعداد ۵؛۸؛۱۱ به ترتیب هرکدام سه واحداضافه شده اعداد۱۱؛۳۱؛۵۱خودش یه دنباله هستش که هرکدام بیست واحد اضافه شده
                                            • ح
                                              حسن
                                              ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۴۷
                                              34
                                              • ن
                                                ناشناس
                                                ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۰۲
                                                5+3=8 8+3=11 11+20=31 31+20=51
                                                • ا
                                                  الهام
                                                  ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۰۹
                                                  51
                                                  • م
                                                    منصور
                                                    ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۲۷
                                                    جواب 51 میشد
                                                    5+3=8
                                                    11+20=31
                                                    8+3=11
                                                    31+20=51
                                                    • ز
                                                      زنجانی
                                                      ۴ بهمن ۱۳۹۴، ۱۳:۳۲
                                                      جواب میشه 51
                                                      3- 5- 8 که با هم ارتباط دارن
                                                      11- 31- 51 با فاصله 20 تا با هم در ارتباطن
                                                    • م
                                                      مهندس راه وساختمان اليگودرز
                                                      ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۰۹:۳۶
                                                      باسلام
                                                      من لرستان شرکت کرده بودم.سوالات هوش رو از٣٠تا سوال١٨تا رو درست زدم ٢تا غلط
                                                      بقیه سوالات تخصصی رو هم تقریبا از٩٠تاحدود ۵٠تادرست زدم.۴تاهم غلط زدم .بقیه هم سفید
                                                      بنظرتون قبول میشم
                                                      • ع
                                                        علی
                                                        ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۰۹:۴۸
                                                        سلام دوست عزیز انشاالله که قبولی اگه ایجوری که گفتی زدی
                                                      • م
                                                        محمد
                                                        ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۰۹:۳۲
                                                        با سلامدوستان کسی از نحوه تاثیر کارمند قراردادی بودن تو آزمون کتبی خبر داره
                                                        سر جلسه یکی از آقایون که انگار کارمند قراردادی بود میکفت تا 35% تو آزمون کتبی بر حسب سابقه میگیرن
                                                        • ف
                                                          فرید
                                                          ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۰۲
                                                          سلام به همه
                                                          راستی منم شنیدم
                                                          کسی خبری داره؟؟؟؟؟
                                                          • ر
                                                            رضا
                                                            ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۳۱
                                                            سلام
                                                            بعله تاثیر داره
                                                            برای هر سال 2.5% و تا سقف 10 یال یعنی 25%
                                                            کلا همین قدر بگم بقیه ول معطلن
                                                            نامردیه
                                                            • ش
                                                              شبنم
                                                              ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۴۳
                                                              ای بابا حالا معلوم میشه چرا سوالا رو اینطوری دادن
                                                              سوالات هوش ( یه قسمتی از سوالا) خیلی راحت که همه بزنن
                                                              یه قسمتی هم خیلی سخت و دروری که شانس همه یکی بشه
                                                              یعنی اینا 25% دارن -- همه هم که استعداد رو میزنن -- بقیه رو هم همه تو یه سطح خونده ها و نخونده ها
                                                              نتیجه سهمیه قراردادی قبول!!!!!!!
                                                              • ن
                                                                ناشناس
                                                                ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۰۵
                                                                توی دفترچه گفته بودن کارمندان رسمی وپیمانی مشغول به کار حق شرکت در آزمون رو ندارن
                                                                • ن
                                                                  ناشناس2
                                                                  ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۳:۳۰
                                                                  سلام
                                                                  رسمی و پیمانی نه قراردادی
                                                              • h
                                                                hamid
                                                                ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۰۹:۳۲
                                                                سلام.
                                                                من رشته محیط زیست شرکت کرده بودم. سوالات متوسط رو به سخت بود. سختیش بابت این بود که سوالات حدودا نصفش مربوط به درخت و گل و کشاورزی بود تا محیط زیستی باشه. خلاصه ببینیم جی میشه. من که خیلی خونده بودم ولی بازم نحوه سوالات دور از انتظار بود.مهم تلاش و زحمته که بعد از ازمون از خوندنم و تلاشم راضی بودم. امیدوارم هرکس خقشه و تلاش کرده قبول شه. بعد از نتایج تیز باز کامنت میزارم
                                                                یا حق
                                                                • م
                                                                  مهدی
                                                                  ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۳۲
                                                                  احسنت، منم خیلی خوندم بازم توکل به خدا هرچیزی خدا بخواد من سعیمو کردم اپراتوری قزوین
                                                                • h
                                                                  h t
                                                                  ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۰۹:۱۳
                                                                  بچه ها من که الان دارم سوالاتو نگاه می کنم
                                                                  بیشترش واسه کنکور ارشد بود!
                                                                  سواله جدید نبود.
                                                                  • م
                                                                    مهدی
                                                                    ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۰۸:۵۹
                                                                    سلام دوستان ازمون اذربایجان غربی افتضاح بود در رشته شغلی کارشناس آموزش آتش نشانی سوالات به اشتباه کارشناس اموزش اداری رو داده بودن و سر این موضوع در گیری لفظی بین شرکت کنندگان و مسئولین رخ د اد91

                                                                    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                                                                    ثبت پاسخ