هزینه معیشت کارگران برای مذاکرات دستمزد دوشنبه نهایی می‌شود

۱ نظر

عضو کمیته دستمزد شورای عالی کار، از نهایی شدن هزینه معیشت کارگران برای ورود به مذاکرات دستمزد سال ۹۹ کارگران در روز دوشنبه هفته جاری خبر داد.

فرامرز توفیقی در گفتگو با مهر، درباره آخرین وضعیت آغاز مذاکرات رسمی جلسات شورای عالی کار برای تعیین تکلیف دستمزد سال آینده کارگران گفت: در آخرین نشست کمیته دستمزد شورای عالی کار که چهارشنبه هفته گذشته با حضور شخص وزیر کار برگزار شد، نمایندگان کارگری گزارش خود را در خصوص هزینه سبد معیشت کارگران ارائه دادند.
وی با بیان اینکه در جلسه مذکور به دلیل غیبت موجه نماینده کارفرمایان به دلایل شخصی، در خصوص هزینه معیشت تصمیم گیری نهایی صورت نگرفت افزود: هزینه معیشت مبنای ورودی به مذاکرات دستمزد است که در جلسه روز دوشنبه هفته جاری با حضور نمایندگان کارگری، کارفرمایی و وزارت کار نهایی خواهد شد.
رئیس کارگروه دستمزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با تاکید بر اینکه، «خوراکی ها و آشامیدنی ها» بیشترین سهم هزینه معیشت ماهیانه کارگران را به خود اختصاص می‌دهند، تاکید کرد: پس از تعیین هزینه معیشت، مذاکرات برای دستمزد سال آینده کارگران آغاز می‌شود.
به گزارش خبرنگار مهر، تورم دی ماه مرکز آمار ایران، مبنای تصمیم گیری برای هزینه معیشت کارگران خواهد بود و به استناد گزارشات این مرکز، تورم بخش «خوراکی ها و آشامیدنی‌ها در کل کشور ۵۲ درصد اعلام شده است.
در سال گذشته هزینه معیشت خانوار ۳.۳ نفره کارگری سه میلیون و ۷۶۰ هزار تومان تعیین شده بود در نهایت، پس از تشکیل چندین جلسه شورای عالی کار با حضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی، در تاریخ ۲۸ اسفندماه، دستمزد سال ۹۸ کارگران برای «حداقلی بگیران» (کارگرانی که در سال نخست ورود به بازار کار قرار دارند) با افزایش ۳۶.۵ درصدی، به یک میلیون و ۵۱۶ هزار و ۸۸۲ تومان و برای کارگران دارای بیش از یکسال سابقه کار که تحت عنوان «سایر سطوح مزدی» شناخته می‌شوند، به میزان ۱۳ درصد نسبت به حقوق پایه ۹۷، به اضافه ۲۶۱ هزار و ۱۱۸ تومان افزایش یافت.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده اخبار تعیین دستمزد کارگران اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبارحداقل حقوق، دستمزد و مزایا اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای هزینه معیشت کارگران برای مذاکرات دستمزد دوشنبه نهایی می‌شود

  • ن
    ناصر
    ۶ اسفند ۱۳۹۸، ۰۸:۱۲
    کدوم دوشنبه

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ