عدم امکان اشتغال برای مشمولان غایب

۵۰ نظر

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: مشمولان غایبی که وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف نکنند، امکان اشتغال به کار در سازمان و کارگاه‌های دولتی و خصوصی را ندارند.

به گزارش بازارکار به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار رحمان علیدوست افزود: مشمولان غایبی که وضعیت خدمتی خود را مشخص نکنند برابر مواد ۵۸ و ۶۲ قانون خدمت وظیفه عمومی با تشدید محدودیت ها و محرومیت های اجتماعی همچون عدم برخورداری از تسهیلات دولتی و اشتغال به کار در سازمان ها و کارگاه‌های دولتی و خصوصی مواجه می شوند.
وی ادامه داد: کارفرمایان کارخانه ها، کارگاه ها، شرکت ها، آموزشگاه ها، بنگاه ها، مغازه ها، تعمیرگاه های دولتی و خصوصی که مشمولان غایب را به کارگیری کرده اند، برابر ماده ۶۳ قانون خدمت وظیفه عمومی با آن‌ها برخورد و برابر ماده ۶۳ مکرر همین قانون، برای اعمال مجازات تعیین شده به دستگاه های قضائی معرفی می شوند.
جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا اضافه کرد: براساس ماده ۶۳ مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی، مجازات در نظر گرفته شده برای این دسته از افراد برای بار اول پرداخت هزینه سالانه یک سرباز به مبلغ حدود ۱۳۰ میلیون ریال و برای بار دوم و بیشتر هزینه سالانه سه سرباز محاسبه و اخذ می شود.

منبع : خبرگزاری بازارکار

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۵۰ نظر برای عدم امکان اشتغال برای مشمولان غایب

  • ح
    حرف حق
    ۲۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۴:۳۱
    سلام باید یه فرقی باشه بین کسی که رفته خدمت و کسی که نرفته خدمت،باید جواز مغازه زدن به اونیکه نرفته خدمت بهش ندن یامیخواد جواز به نام پدرومادرش بگیره بهش ندن و بسنجند آیا رفته خدمت یانه،آخه این بی عدالتی درحق اونایی است که رفتن خدمت.

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ