جهاددانشگاهی؛ مجری خوب برای طرح مهارت‌آموزی سربازان وظیفه

۱۳ نظر

نماینده وزارت ورزش و جوانان گفت: جهاددانشگاهی مجری خوبی برای طرح مهارت‌آموزی سربازان وظیفه است.
محمدمهدی فقیهی‌رضائیان پیش از ظهر امروز در جلسه مهارت‌آموزی سربازان وظیفه که در مرکز رشد جهاددانشگاهی زنجان برگزار شد، اظهار کرد: پس از دستوری که رهبر معظم انقلاب به ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر آموزش سربازان، صادر کردند تا از اوقات سربازی استفاده بیشتری شود، تفاهم‌نامه‌ها منعقد و مقرر شد دوره‌های مهارت‌آموزی اشتغال به صورت عمومی و مهارت‌های زندگی توسط وزارت ورزش و جوانان برگزار شود.


این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر قرارداد برگزاری دوره‌های مذکور با جهاددانشگاهی منعقد شده است، ادامه داد: پس از انعقاد قرارداد با جهاددانشگاهی، دستورالعمل برای اجرا به استان‌ها ارسال شده است و در سال گذشته پنج استان به صورت پایلوت و امسال، ۱۱ استان برای اجرا انتخاب و در مرحله دوم نیز ۱۳ استان برای اجرا، انتخاب شده‌اند.
وی افزود: برای اجرای این طرح در هر استان، ابلاغ اعتبار برای ۱۰۰۰ سرباز انجام می‌شود و در مجموع وضعیت اجرا در استان‌ها رضایت‌بخش است و جهاددانشگاهی نیز به عنوان مجری توانسته است به خوبی از عهده انجام این کار برآید.
فقیهی‌رضائیان با اشاره به کاهش جمعیت سربازان، تصریح کرد: این مشکل عمده‌ای است که به ستاد کل برای رفع آن، اعلام خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: سربازان پس از فراغت از سربازی با استفاده از آموزش‌های پایه و مقدماتی و حتی آموزش‌های تکمیلی که می‌آموزند، می‌توانند اشتغالی برای خود که در حال حاضر مشکل اصلی برای جوانان است، ایجاد کرده و کسب ‌و کارهای کوچک و خانگی خود را به کسب ‌و کارهای بزرگ تبدیل کنند.
رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با یادآوری اینکه در این دوره از طرح مهارت‌آموزی سربازان وظیفه که مشتمل بر مهارت‌های عمومی اشتغال و کارآفرینی و نیز مهارت‌های عمومی زندگی است، ۱۰۰۰ نفر در استان زنجان تحت پوشش قرار خواهند گرفت، افزود: تا به امروز ۵۰۲ نفر در دوره‌های مهارت‌آموزی شرکت کرده‌اند.
کامران جعفری با اشاره به اینکه بیکاری یکی از چالش‌های مهم پیش‌روی جوانان پس از پایان دوران سربازی بوده و به همین خاطر برای مقابله با این مشکل باید در خصوص مهارت‌آموزی سربازان در حین خدمت توجه بیشتری انجام گیرد تا پس از پایان این مدت برای نظام و کشور بهره‌وری بیشتری داشته باشند، ادامه داد: بی‌تردید باید از تجربه اولین دوره برای بهتر برگزار کردن دوره در سال‌های بعد استفاده کرد.
وی با یادآوری اینکه آموزش‌های ارائه شده به سربازان، توسط جهاددانشگاهی طبق قرارداد منعقده شامل دو دوره «آشنایی با مهارت‌های زندگی» به میزان ۳۲ ساعت و دوره «آشنایی با مهارت‌های عمومی حوزه اشتغال و کارآفرینی» به میزان ۴۸ ساعت بود، تصریح کرد: دوره اخیر با توجه به مدرک تحصیلی سربازان مورد آموزش، در دو گروه کاردانی و بالاتر و دیپلم و پایین‌تر از دیپلم در حال برگزاری است.
این مسئول با بیان اینکه این دوره آموزشی به میزان ۴۸ ساعت در دو سطح برای سربازان دارای مدرک کاردانی و بالاتر به‌صورت ۲۴ ساعت نظری و ۲۴ ساعت عملی و سربازان دارای مدرک دیپلم و پایین‌تر به صورت ۲۵ ساعت نظری و ۲۳ ساعت عملی در حال برگزاری است، اظهار کرد: آماده‌سازی افراد برای آشنایی با مهارت‌های شغلی و کارآفرینی از اهداف این دوره به‌شمار می‌رود.
رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی مهارت‌های عمومی اشتغال و کارآفرینی و مهارت‌های زندگی تا به امروز برای ۵۰۲ نفر از سربازان پادگان‌ها و مراکز نظامی استان از جمله پادگان آمادگاه ولایت ارتش ۵۵ نفر، پادگان تیپ ۲۱۶ زرهی ارتش ۱۴۷ نفر، سپاه انصارالمهدی (عج) ۲۰۹ نفر و نیروی انتظامی استان زنجان ۹۱ نفر برگزار شده است.
گفتنی است در ادامه، نماینده وزارت ورزش و جوانان از روند اجرای طرح مهارت آموزی سربازان وظیفه در زنجان بازدید به عمل آورد.

منبع : بازار کار

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱۳ نظر برای جهاددانشگاهی؛ مجری خوب برای طرح مهارت‌آموزی سربازان وظیفه

  • س
    سرباز دیروز
    ۱۶ دی ۱۳۹۸، ۰۰:۴۲
    ما که رفتیم تموم شد کارتمم بعد یک هفته امروز اومد.منم خیلی تو این صفحه ها میگشتم.فقط وقت تلف کردنه یا برید خدمت تموم شه یا کلا دورش رو خط بکشید بیخیال بقیه چیزا.
    • b
      behnam
      ۱۳ دی ۱۳۹۸، ۱۶:۱۹
      اقا جواد خدا ازدهنت بشنوه .ایشاله همینی ک میگی بشه
      • ج
        جواد
        ۱۵ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۰۳
        ایشالا داداش
      • ج
        جواد
        ۱۱ دی ۱۳۹۸، ۲۳:۰۷
        سلام و عرض ادب خدمت دوستان
        بنده از یک منبع غیرموثق شنیدم که قراره طرح افزایش حقوق سربازان و همچنین تعیین تکلیف غایبان یا فروش سربازی با نرخ سه برابر هزینه سالیانه یک سرباز، بیست و دوم بهمن ماه توسط رهبری تایید بشه و این طرح هدیه ای باشه برای جوانان از طرف رهبر به مناسبت بیست و دوم بهمن ماه.
        البته بازم میگم که این خبر احتمالی از یک منبع غیرموثق هستش و کسانی که نیت رفتن به سربازی دارن به امید این خبر نباشن، این خبر رو فقط به اونایی میگم که کلا قصد رفتن به خدمت رو ندارن
        یا حق
        • ع
          عباس
          ۱۲ دی ۱۳۹۸، ۲۱:۴۷
          من که امیدی ندارم ولی امیدوارم بشه چون تو این شرایط اقتصادی دو سال سربازی تقریبا بی حقوق واقعا سخته
          • ج
            جواد
            ۱۳ دی ۱۳۹۸، ۰۱:۴۳
            دقیقا منم باهات همنظرم خدا کنه بشه
            • ع
              علی
              ۱۳ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۴۷
              ان شاالله اجرا بشه مشکل همه جوانان حل بشه
          • ا
            احمد
            ۱۵ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۲۸
            آقا جواد منبع خبرتون تا چقد قابل اطمینانه؟ اون از کجا باخبر شده؟؟
            • ج
              جواد
              ۱۶ دی ۱۳۹۸، ۰۰:۴۳
              منبع خبرم یه شخصیه که تو قسمت امریه سربازی کار میکنه. خودشم تو یه جلسه ای که با ستاد کل تو تهران داشته از اونا شنیده ولی گفته که احتمال پنجاه پنجاه هستش
              • م
                مرادی
                ۱۶ دی ۱۳۹۸، ۰۲:۳۲
                نکه بخوام نامید بکنم خودمم از شنیدن این خبر خوشحال میشم ولی بنظرم با این ترور احتمال این طرح صفر شد
                • ج
                  جواد
                  ۱۶ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۰۸
                  آره اگه قرار جنگ بشه هیچ طرحی رو اجرا نمیکنن بلکه حتی مشمولین غایب رو دستگیر کنن و بزور بفرستن خدمت
                  • ع
                    عباس
                    ۱۷ دی ۱۳۹۸، ۱۰:۰۰
                    جنگ با آمریکا که مثل دفاع مقدس نیست پیاده نظام راه بندازن،جنگ تکنولوژیک و نیاز به سرمایه و ادوات جنگی به روز و جدید داره ،همین تعداد سرباز زیادم هست
                    • ا
                      امیررضا
                      ۱۷ دی ۱۳۹۸، ۲۲:۰۸
                      دوست عزیز بنده خودم در ستاد کل نیروهای مسلح مشغول خدمت هستم و با قاطعیت میتوانم بگویم در حال حاضر کشور ما با کمبود شدید سرباز مواجه است و با توجه به این موضوع حتی طرح دستگیری سربازان غایب و فراری هم بزودی اجرا میشود.

                لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                ثبت پاسخ