استخدام وزارت امور خارجه (استخدام جدید)

۱۰۹۸۶ نظر

استخدام وزارت امور خارجه

وزارت امور خارجه به عنوان متولی امور دیپلماتیک ایران یکی از اجزا و ارکان اصلی ساختار دولت برای برقراری ارتباط سازنده با جهانیان است. استخدام‌های وزارت امور خارجه تماما و به صورت دقیق در این صفحه اطلاع رسانی می‌شود.

 

خبر ۱۷ اسفند ۱۴۰۲- شروع ثبت‌نام آزمون استخدام وزارت امور خارجه

پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون استخدام فرزندان شهدا و خانواده جانبازان بالای ۷۰ درصد در سال ۱۴۰۳، وزارت امور خارجه در نظر دارد بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز خود را از طریق این آزمون جذب نماید.


برای مشاهده خبر و ثبت‌نام کلیک کنید

 

لینک ها و صفحات مرتبط

  • کارت  آزمون استخدام وزارت امور خارجه ۸ آبان ۱۴۰۲ فعال شد. با مراجعه به بخش شرایط عمومی  و اختصاصی آزمون استخدامی وزارت امور خارجه آخرین اطلاعیه‌های مرتبط را بخوانید.
  • جهت آمادگی برای حضور در جلسه مصاحبه استخدامی وزارت امور خارجه می‌توانید از منابع مطالعاتی برای مصاحبه موجود در این صفحه استفاده کنید.
شرایط عمومی و اختصاصی آزمون استخدامی وزارت امور خارجه

 

اخبار استخدام   وزارت امور خارجه

زمان آزمون استخدامی وزارت امور خارجه

زمان آزمون فراگیر استخدامی دستگاه های اجرایی و آزمون استخدام وزارت امور خارجه بخش است.

  • زمان ثبت نام آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی  ۱۱ شهریور الی ۷ مهرماه ۱۴۰۲ بوده است.
  • زمان برگزاری آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی ۲۸ مهر ماه ۱۴۰۲ است.
  • زمان دریافت کارت آزمون این مرحله از ۲۵ مهر ماه ۱۴۰۲ بوده است.
  • زمان اعلام نتایج آزمون استخدام وزارت امور خارجه متعاقبا اعلام خواهد شد.

لینک دریافت اعلام نتایج آزمون استخدام وزارت امور خارجه ، در کادر اعلام نتایج آزمون استخدام وزارت امور خارجه قرار گرفته است.

دریافت کارت آزمون استخدام وزارت امور خارجه

متقاضیان محترم در سایر دستگاه‌های اجرایی نیز از طریق همین صفحه می‌توانند کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی خود را دریافت نمایند.

  • زمان صدور کارت ورود به جلسه: ۲۵ مهر ماه ۱۴۰۲
  • زمان برگزاری آزمون: ۲۸ مهر ماه ۱۴۰۲

اعلام نتایج آزمون استخدام وزارت امور خارجه

ضمن آرزوی موفقیت تیم «ای استخدام» برای کاربران شرکت کننده در آزمون استخدام وزارت امور خارجه، نتایج این آزمون پس از انتشار در همین صفحه اعلام خواهد شد.

منابع مطالعاتی آزمون استخدامی وزارت امور خارجه

دارا بودن منابع مطالعاتی متناسب با رشته شغلی در آزمون استخدامی یکی از نیازهای تمام شرکت کنندگان آزمون استخدامی وزارت امور خارجه است. به همین منظور متقاضیان محترم می‌توانند با مراجعه به صفحه منابع مطالعاتی آزمون استخدامی فراگیر، نسبت به مشاهده منابع مطالعاتی پیشنهادی پرتکرار برای این آزمون اقدام نمایید.

منابع مطالعاتی برای مصاحبه
در این بخش تمام منابع مطالعاتی برای مصاحبه آزمونهای استخدامی شامل مصاحبه عقیدتی و سیاسی، روانشناختی، تخصصی و ... گردآوری شده است. شما میتوانید با مراجعه به هر لینک مورد نظر مطالب موجود را مطالعه نمایید.

 

آرشیو مطالب پیشین
آرشیو مطالب پیشین و سالهای گذشته مربوط به استخدامی وزارت امور خارجه در این قسمت لیست شده است، لطفا در صورت تمایل به مطالعه از پیوست های مربوط به سال مورد نظر خود استفاده بفرمایید

 

سوالات متداول
ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱۰٬۹۸۶ نظر برای استخدام وزارت امور خارجه (استخدام جدید)

  • .
    ...
    ۳ دی ۱۳۹۸، ۱۷:۰۵
    بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام عزیزان، از خبرهای خوبتون خیلی خوشحال شدم، خداوند ازتون راضی باشه، سلامت باشید.
    از صدور کد تا شروع بکار چقد زمان میبره عزیزان؟
    • م
      محمد
      ۳ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۳۸
      سلام خدمت همه دوستان. بخش اعظم فرایند صدور کد انجام شده (بیش از 50‌درصد افرادی که کارگزینی رفتن کد براشون صادر شده) و نهایتا تا شنبه همه کدها صادر میشه. کارشناس طرح و برنامه جهت صدور کد به محل سازمان اداری استخدامی میرن و به این علت در دفتر حضور ندارن که پاسخگوی شما باشند. انشالله احکام هم تا آخر این ماه توسط امور اداری صادر خواهند شد. از همکارمون 3نقطه... که ارتباط بروز دارن و اطلاعات خوبی رو در اختیار میگذارن تشکر میکنم هرچند جا داره صبوری بیشتر به خرج بدن. من رو از دعای خیرتون بی نصیب نگذارین دوستان عزیزم. موفق و موید باشید.
      • .
        ...
        ۳ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۱۹
        در جواب دوستانی که نگران صدور کد هستن. دیروز حدودا برای سی نفر کد صادر شد واین فرایند زمانبر نیست و وقتی کارشناس وزارت خونه اطلاعات رو وارد سیستم کنن کد صادر میشه. بنابراین خیلی زود کد ها صادر میشه. البته ممکنه یکم زمان ببره که از کارگزینی تماس بگیرند چون همه ی کدها با فاصله ی کمی داره صادر میشه. در ضمن من قبلا هم جای دیگه گفتم من به خاطر کارم روابط کاری با این دستگاه ها دارم و تماس هام هم با خود مسئول هر بخشیه و نه دفترشون. البته این جای افتخاری نیست اقتضای کارمه و فرصتی فراهم شد تا بتونم اطلاعی بدم که شاید بعضی دوستان از نگرانی بیرون بیان. این توضیح هم به خاطر نگرانی بعضی دوستان بود نه ذهن پارانویایی بعضی آدم های .....
        • P
          Perspolis
          ۳ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۳۸
          خدا اجرتون بده که به فکر دوستان هستید و میخاین با اطلاعاتتون، نگرانی بچه هارو کمتر کنید ای کاش لطف میکردید و جویا میشدید حالا که برا سی نفر کد صادر شده، چقدر باس منتظر موند تا کارگزینی جهت دعوت به کار تماس بگیره؟ چون ممکنه کدا صادر بشه و مجددا مشکل دیگری که همون دعوت به کار باشه، گریبان گیرمون بشه
          • ه
            همکار
            ۵ دی ۱۳۹۸، ۰۰:۰۲
            سلام دوستان عزیز
            میخواستم اگه کسی اطلاع داره پرسشمو پاسخ بده. روزی که رفتم کارگزینی اقای کدخدایی گفت بعد از دو هفته که بهتون زنگ زدیم باید بیاین سر کار. واقعا این تایم همینجور دقیقه. اخه محل کار فعلی که راحت استعفای ما رو قبول نمیکنه اونم نزدیک عید که حجم کار ده برابر میشه
            • P
              Perspolis
              ۵ دی ۱۳۹۸، ۰۹:۱۷
              امکان نداره همه بتونن بعد دو هفته سرکار برن، مگه بچه هاییکه ساکن تهرانن، مابقی باید به فکر خونه باشن که خب طول میکشه.اما در پاسخ به سوالتون بنظرتون وزارت بعد تماس جهت دعوت به کار، بیش از یک ماه فرصت میده ؟! فک نکنم.شما که از قبولیتون با گرفتن رای گزینش و تحویل مدارک به کارگزینی، مطمئن شدید، باید استعفا میدادید، نه اینکه منتظر بمونید به شما برا دعوت به کار تماس بگیرن و بعد استعفا بدید.
              • ه
                همکار
                ۵ دی ۱۳۹۸، ۰۹:۲۳
                خود اقای ک....همون روز هم گفت تا زنگ نزدیم استعفا ندین دقیقا روز تحویل جواب ازمایشها و سوپیشینه
          • .
            ..
            ۲ دی ۱۳۹۸، ۱۶:۰۳
            سلام
            فعلا باید منتظر بود و دید آیا تماسی از طرح برنامه و کارگزینی گرفته میشه یا نه... افرادی که کامنت میزارن و میگن کدشون صادرشده اطلاعات رسته و زمان مراجعه به کارگزینی رو بگن تا بشه صحت سقمش رو سنجید وگرنه هرکسی میتونه اینجا کامنت بزاره...
            • .
              ...
              ۲ دی ۱۳۹۸، ۱۶:۲۴
              واقعا متاسفم. من از اینکه بیام اینجا و خبری رو جعل کنم نفعی بهم نمی‌رسه. من همون لحظه که آقای انصاری باهام تماس گرفت بلافاصله اومدم اینجا گفتم شاید بقیه هم خوشحال بشن. بیش از این هم دلیلی نمی‌بینم صحت حرفم رو به کسی اثبات کنم.
              • n
                nsr
                ۳ دی ۱۳۹۸، ۰۸:۱۸
                بهتون تبریک میگم، میشه بگید کی در کارگزینی تشکیل پرونده دادید؟
              • 🌸
                🌸🌸
                ۲ دی ۱۳۹۸، ۱۶:۴۷
                زمان صدور کد هر کسی فرق میکنه به تدریج که اطلاعات وارد سامانه استخدامی میشه کدها هم صادر میشه. نیازی به بررسی صحت و سقم کدهای دوستان نیست یا خودتون تماس بگیرید بپرسید یا منتظر باشید تا باهاتون تماس بگیرن
                • ی
                  یه نفر
                  ۲ دی ۱۳۹۸، ۱۹:۳۶
                  دوگل و دو نقطه عزیز اگر کد برای شما صادر شده لطفا بفرمائید کی تشکیل پرونده دادید.
                  • گ
                    گلی
                    ۳ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۳۹
                    سلام.تبریک میگم بهتون.اخه وقتی آقای ا....همش سازمانه و وزارت نیست چه جوری باید مطلع شد که کد واسه ما صادر شده یا نه؟شما چه جوری متوجه شدین که کدتون صادر شده؟
                    • .
                      ..
                      ۳ دی ۱۳۹۸، ۱۳:۱۷
                      طرح و برنامه جواب تلفن نمیده دوست عزیز.جالبه انصاری به کاربر سه نقطه "..." زنگ زده و بهش گزارش داده! اونم وقتی که روزی 10‌بار من حداقل زنگ‌ میزنم.ای کاش ما هم ژن خوب بودیم 😁
                    • گ
                      گلی
                      ۳ دی ۱۳۹۸، ۱۳:۳۵
                      منم زنگ زدم آقای ا... همچنان جواب نداد و سازمان تشریف برده بودن.کارشناس طرح و برنامه هم از کار ایشون اطلاعی نداشت.گفتن فقط به رییسش آقای ه... گزارش می‌ده که اونم جلسه بودو جواب نداد.
                      • 🌸
                        🌸🌸
                        ۳ دی ۱۳۹۸، ۱۳:۵۶
                        سلامم. آقای ا... برای وارد کردن اسامی در سامانه به اداره استخدامی میروند و باید اونجا این کار رو انجام بدن. منم آخر وقت تماس گرفتم و پرسیدم . در کل دوستان نگران نباشید طی این یکی دو هفته کدهای همه صادر میشه...
                        احتمالا این چند روز ایشون وزارتخونه نباشند و چون اداره استخدامی جابه جا شده اغلب تلفنشونو جواب نمیدن
                        بهتره به هم انرژی مثبت بدیم، خداروشکر این انتظار سخت و جانکاه 27 ماهه دیگه داره تموم میشه🌹🌹
                  • P
                    Perspolis
                    ۲ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۵۰
                    ناراحت نشید خواهشا بچه هارو درک کنید. دو ساله دارن وعده وعید میشنون
                    • ع
                      علی
                      ۲ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۴۲
                      بخش طرح و برنامه طی 2 سال اخیر وعده وعید زیاد دادن که محقق نشده و این باعث بدبینی نسبت به گفته های این اداره شده. الان که ظاهرا صدور کد استخدامی شروع شده به فال نیک میگیریم 🌹 دوستانی که بهشون گفتن کدشون صادر شده رسته شغلیشون چی بوده؟ در مورد تاریخ شروع بکار صحبتی شده؟
                      • 🌸
                        🌸🌸
                        ۲ دی ۱۳۹۸، ۱۶:۰۲
                        باید منتظر تماس کارگزینی باشیم فکر کنم
                      • .
                        ...
                        ۲ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۱۷
                        با سلام. من امروز اطلاع پیدا کردم برای تعدادی از دوستان داره کد صادر میشه. انشالله به تدریج برای همه صادر میشه. این اطلاعی بود که به من دادن. اینکه در کامنت قبلی گفتم انشالله به زودی همه چیز تموم میشه چون اطلاع داشتم دیگه مشکلی مثل نقص مدارک و جابجایی وجود نداره و علی القاعده باید کد ها صادر بشه که گویا خدا رو شکر امروز داره انجام میشه.
                        • گ
                          گینچالن
                          ۲ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۵۶
                          میشه لطفا بفرمایید از چه منبعی اطلاعات را دریافت کردید؟
                          • .
                            ...
                            ۲ دی ۱۳۹۸، ۱۳:۲۳
                            کارشناس طرح و برنامه
                            • 🌸
                              🌸🌸
                              ۲ دی ۱۳۹۸، ۱۶:۴۴
                              نه خودم تماس گرفتم ولی در مورد شروع به کار نپرسیدم
                            • ع
                              علی
                              ۲ دی ۱۳۹۸، ۱۳:۴۲
                              اگه منظورتون انصاری هست که خبر داده شده صحیح نیست. هر وقتی که گفتن کدها صادر شده، اونموقع میشه صحتش رو از کارگزینی بررسی کرد!
                              • 🌸
                                🌸🌸
                                ۲ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۴۶
                                ایشون درست میگن. کد من صادر شده
                                • گ
                                  گینچالن
                                  ۲ دی ۱۳۹۸، ۱۶:۰۸
                                  وااااای خدا را شکر، چه خبر خوبی؟ خودتون تماس گرفتید یا خودشون زنگ زدن؟
                                  الان گفتن از کی برید سر کار؟
                                • .
                                  ...
                                  ۲ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۱۸
                                  من عذرخواهی میکنم که اطلاعی که بهم دادند رو اینجا به اشتراک گذاشتم!!!
                                  • ا
                                    امید
                                    ۲ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۲۹
                                    سلام. من به شخصه از شما سپاسگزارم.
                              • گ
                                گینچالن
                                ۱ دی ۱۳۹۸، ۱۰:۴۶
                                امروز هم که باز طرح و برنامه جواب نمیده.
                                هفته قبل که جواب داد امیدوار بود که تا آخر هفته کدها بیاد. اما بع نظر میرسه بازم خبری نیست.
                                • n
                                  nsr
                                  ۱ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۲۸
                                  با این سرعتی که تا الان پیش رفته و وضعیت همیشگی ادارات دولتی قبل از سال نو بعید به نظر می رسه که قبل از سال 99 دعوت به کار بشیم.
                                  • گ
                                    گینچالن
                                    ۱ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۴۴
                                    آخه اینجور که اینا پیش میرن میترسم اصلا کلا میخواهن کنسلش کنند
                                • .
                                  ...
                                  ۳۰ آذر ۱۳۹۸، ۱۸:۰۴
                                  یادتونه گفتم اسفند یا فروردین میریم سر کار؟
                                  اینا تا بازنشست نکنن قبلیارو کسی رو سر کار نمیبرن
                                  • .
                                    ...
                                    ۳۰ آذر ۱۳۹۸، ۱۸:۳۰
                                    همون زمانم خدمتتون گفتم این موضوع هیچ ربطی نداره. واصلا در دستگاه های دولتی این بی معنیه. در ضمن آذر ماه سالی که ما مصاحبه داشتیم 700نفر از کارکنان وزارت بازنشسته شدن. استخدام و بازنشستگی دو تا امر جداست و نیازی نیست اول سال باشه. کما اینکه سری قبلی مهر ماه همون سالی که ما امتحان دادیم شروع بکار کردن. لطفاً اطلاعات غلط ندید. انشالله بزودی همه چیز تموم میشه
                                    • ع
                                      علی
                                      ۳۰ آذر ۱۳۹۸، ۱۹:۲۵
                                      شما خبری داری یا فقط گمانه‌ زنی میکنی آقا یا خانوم 3نقطه؟! چون داری عنوان میکنی "بزودی همه چیز تموم میشه"
                                      • س
                                        سما
                                        ۳۰ آذر ۱۳۹۸، ۲۱:۰۴
                                        اگر اطلاعی از جریان کار دارید لطفا بفرمایید. تا اوایل هفته پیش قرار بود کدها صادر بشه ولی بعد از اون دوباره سکوت همه جا رو فرا گرفت و اصلا مشخص نیست که چرا کدها صادر نمیشه...
                                        دلیل این همه تعلل چیه؟؟
                                        چرا این کاری که واقعا در ارگانهای دیگه در عرض یکماه انجام میشه برا ما همش میفته به هفته های آتی و ماههای دیگه .....
                                        عملا باید دوسه ماه پیش سرکار میرفتیم چرا اینقدر باید طول بکشه؟؟
                                        • م
                                          مترجم زبان
                                          ۱ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۵۴
                                          با سلام.
                                          به دوستان.
                                          بنده هم فقط و فقط نظر شخصی خودم و براوردی که از رفتارشون در دو سال گذشته دیده ام را بیان میکنم.
                                          همکاران عزیز انشاله این ماجرا حتما تمام خواهد شد و سر کار خواهیم رفت. اما چیزی هم که مشخصه حالا حالا ها نیست. خودمون را اذیت نکنیم. شما فکر میکنین که [[سری پیش هم که برای اعلام نتایج، تماس زیادی گرفته شد و پیگیری جواب داد و نهایتا اعلام کردند]] . در حالیکه همون سری پیش یک سال و بیشتر طول کشید که اعلام کنند . یک سال کم عددی نیست . یعنی انقدر لفت داده شده بود که دیگهپر نمیتوان اعلام نتایج قبولیش را حاصل تماس هایمان دانست. این نظر بنده هست. زمانی هم که نتایج بعد اون همه تاخیر به اصطلاح "قابل دسترس" شد، تلفنی هم اعلام کردند (اما بعد از روشن شدن قضیه).
                                          وحالا برای دعوت به کار منتظریم. درسته که گفته اند هیچ گونه ارتباطی با هم گروه بودن؛ رسته های مختلف؛ مترجمی ؛کارشناس؛ دفتری؛ اداری وجود نداره
                                          ولی ناخودگاه تاثیر داره. دوستان من،
                                          هنوز هم هستن کسانی که گزینششون تمام نشده. هستن کسانی که درگیر با گزینش هستن و یا در مرحله مجدد و دومی برای مصاحبه هستن. بی تاثیر نیست
                                          هر چه باشد ربطی به یک گروه استخدامی که دوره چهارم که ان "ما" باشیم دارد. و از سویی دیگر فکر و ذکر وزارتخانه فعلا ما نیستیم.. خیلی امیدوارم زود تر از اینها دعوت به کار بشیم.حتی همین حالا هم دعوت کنند باز هم قصور زیادی کرده اند. فراموش نکنین که الان و امروز دیگر پاییز نیست امروز زمستان شد. چند روز هوا خرابی زمستان کمی بعد دهه فجر. و مقدمات عید. .....و..... لطفا لطفا منظور بدی از حرف های بنده نداشته باشید فقط نظر شخصی ام هست.
                                          پاینده باشید.
                                      • P
                                        Perspolis
                                        ۳۰ آذر ۱۳۹۸، ۱۵:۲۴
                                        اگه کسی امروز خبر جدیدی دستگیرش شده خواهش میکنم اطلاع بده.
                                        • ع
                                          علی
                                          ۳۰ آذر ۱۳۹۸، ۱۷:۰۴
                                          انصاری جواب نمیده از اوایل هفته قبل.معمولا وقتی جواب نمیده تا تا 2 3 هفته پاسخگو نیست و بعد با چنتا خبر الکی بر میگرده.
                                        • ع
                                          علی
                                          ۲۶ آذر ۱۳۹۸، ۲۳:۴۵
                                          اداره طرح برنامه هم خوب‌گیر‌ آورده ما رو
                                          • n
                                            nsr
                                            ۳۰ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۳۸
                                            به هر کدومشونم میگی میگن نمیدونیم
                                          • ع
                                            علی
                                            ۲۵ آذر ۱۳۹۸، ۱۷:۲۰
                                            سلام
                                            بازم‌خبری نشد جواب درستی هم نمیدن
                                            کسی تونسته صحبت کنه با وزارت جدیدا؟
                                            • س
                                              سما
                                              ۲۵ آذر ۱۳۹۸، ۱۸:۰۹
                                              سلام. فعلا در حال رایزنی با اداره استخدامی هستند😔😔
                                              • P
                                                Perspolis
                                                ۲۵ آذر ۱۳۹۸، ۱۹:۱۵
                                                بنظر من همه این حرفا دروغه کدوم رایزنی مگه میخایم تو کشور دیگری استخدام شیم؟؟؟؟!!! بچه های سایر وزارتخونه ها از جمله آموزش و پرورش خیلی دیرتر از ما گزینش شدن و الان دو ماه که حکم خوردن و سرکارشونن اینا متاسفانه همش سردووندن با دروغ و دونه و الا سازمان استخدامی، مسئول ابلاغ حکم برا همه وزارتخونه هاس و نه فقط وزارت خارجه.
                                                • س
                                                  سما
                                                  ۲۵ آذر ۱۳۹۸، ۱۹:۴۴
                                                  منم همه نکاتی که فرمودیدو میدونم ولی جوابی که امروز شنیدمو نوشتم....... .
                                                • ع
                                                  علی
                                                  ۲۵ آذر ۱۳۹۸، ۲۱:۴۶
                                                  دقیقا چی گفتن بهتون؟
                                                  اول هفته که آقای انصاری میگفت تا 4شنبه کدا رو میگیریم!
                                                  • س
                                                    سما
                                                    ۲۵ آذر ۱۳۹۸، ۲۳:۳۶
                                                    امروز قرار بود که سامانه باز بشه و کدها صادر بشه ولی نشده و گفتند که تمام تلاششونو میکنن تا این هفته کدها صادر بشه. ...
                                                    ولی خب به نظر منم نباید اینقدر یک صدور کد طول بکشه..
                                              • ش
                                                شبدیز
                                                ۲۴ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۰۵
                                                ممنون از اظهار لطف دوستان.
                                                یه کامنت داده بودم نمی دونم چرا تایید نشده .
                                                گویا گزینش اینجا هم سخت گیرانه است :)
                                                در جواب دوستان: من شیعه دوازده امامی ام و از یه خانواده بسیار مذهبی اتفاقا. حالا شاید مصداق بیت: هر که در این بزم مقرب تر است جام بلا بیشترش می دهند؛ شده باشم!
                                                در کل اصلا ناراحت نیستم ولی عصبانی شدم واقعیتش. چون اول اینکه شما بین هزاران نفر قبول شی، مصاحبه زبان و علمی و.... رو رد کنی آخرش بعد 3 سال بهت بگن صلاحیت مذهبیت احراز نشد ( و این به معنای رد صلاحیت نیست) خیلی زور داره. عصبانی شدم چون این ماها هستیم که باید انتخاب کنیم تو وزارت کار کنیم یا نه و نه افراد دیگه.
                                                ناراحت نشدم چون همونطور که قبلا گفتم به این کار نیاز ندارم. حقوقم از یه کارشناس وزارت خارجه بالاتر هست و گیر 4،5 میلیون حقوق نیستم.
                                                با همه این وجود، تصمیم گرفتم اعتراض کنم حتی اگه نخوام اونجا کار کنم. تا دیوان عدالت هم شکایتم رو می برم. چون این ماها هستیم که انتخاب می کنیم کجا کار کنیم :)
                                                موفق باشید
                                                • P
                                                  Perspolis
                                                  ۲۴ آذر ۱۳۹۸، ۱۸:۲۸
                                                  فرمودید که نه تنها مذهبتون، مذهب رسمی کشوره که فراتر ازون، خونواده ای بسیار مذهبی دارید و دیگر اینکه چهار بار به گزینش دعوت شدید و روزی که بهتون گفتن احراز صلاحیت نشدید، با اینکه اصرار کردید که دلیلش بهتون بگن نگفتن، من میگم وقتی شما چهار بار اونجا رفتید، قطعا از سوالاتشون باس متوجه شده باشید که گیر کار کجاست، کما اینکه یادمه مثلا خانم گلی فرمودن که خواستنش از گزینش که در مورد پوشش توضیح بده که بعدش مشکلشون مرتفع شد.بنظرم راحت میشه فهمید که چه مسئله ای مانع پذیرش شماست.
                                                  • م
                                                    مترجمی
                                                    ۷ فروردین ۱۳۹۹، ۱۹:۵۷
                                                    سلام دوست گرامی. کاربر شبدیز عزیز. بعد اینکه شما از گزینش عدم تایید گرفتید متاسفانه بنده هم عدم تایید گرفتم و در بازه زمانی اعتراض هستم. با توجه به اینکه شما فرموده بودید حتما تا آخرش پیش میرم میخواستم ازتون بپرسم آیا نتیجه اعتراص به رای بدوی گزینش اومد براتون؟ ممنون میشم اگر جواب بدید و بنده رو هم که تقریبا سرنوشت شما برام رقم خورده راهنمایی بفرمایید.
                                                    بسیار سپاسگزارم
                                                    🌷🌷🌷🌷
                                                  • ت
                                                    تی تی
                                                    ۲۳ آذر ۱۳۹۸، ۱۵:۲۹
                                                    سلام دوستان
                                                    خواهش میکنم این هفته پیگیر باشید!!!! باشد که به نتیجه برسیم.
                                                    • ر
                                                      رادین
                                                      ۲۱ آذر ۱۳۹۸، ۲۱:۲۰
                                                      سلام و عرض ادب خدمت شما کاربر شبریز
                                                      قلبا امیدوارم بتونین در مرحله تجدبد نظر موفق بشین
                                                      حتما پیگیر باشین
                                                      فقط یک سوال؟
                                                      شما از اقلیت ها یا قومیت ها بودین؟ ممنون میشم پاسخ رو بفرمایید
                                                      • م
                                                        مترجمی
                                                        ۲۲ آذر ۱۳۹۸، ۲۳:۱۹
                                                        سلام. کاربر رادین میشه بفرمایید پرونده شما رای نهایی گرفت یا فعلا در مرحله تحقیقات تکمیلی هستید؟ به مصاحبه مجدد دعوت شدین؟
                                                      • ی
                                                        ی
                                                        ۲۰ آذر ۱۳۹۸، ۲۱:۱۳
                                                        دوستان
                                                        کسانی ک رفتن کارگزینی ممکنه دوباره گزینش بشن؟
                                                        • .
                                                          ..
                                                          ۲۰ آذر ۱۳۹۸، ۱۹:۲۰
                                                          متاسفم واقعا حقش این نبود بعد دو سال ناامید بشید، انشالله جواب اعتراضتون مثبت میشه.
                                                          الان اونهایی که پروندشون رفته کارگزینی احتمالش هست دوباره برن گزینش؟
                                                          • P
                                                            Perspolis
                                                            ۲۰ آذر ۱۳۹۸، ۱۹:۵۲
                                                            شبدیز عزیز برادر گرامی! از ته دل برات ناراحتم.امید که با پیگیری مجدانه به حقی که براش بشدت تلاش کردی و زجر کشیدی برسی.در پاسخ به این دوستمون باید بگم کسی که کارگزینی رفته دیگه استخدامش قطعیه و به قول عربا خلاص.
                                                          • ش
                                                            شبدیز
                                                            ۲۰ آذر ۱۳۹۸، ۱۰:۱۱
                                                            خبر اینکه: با من تماس گرفتن و گفتن برای بار 4ام برم گزینش. توی گزینش هم فرمودن جواب استخدامیتون منفی هست و صلاحیتتون احراز نشده . دلیل مشخصی هم نمی تونیم بگیم!
                                                            یه فرم گذاشتن جلوم که امضا کنم مبنی بر اینکه رای رو دریافت کردم و تا 2 ماه حق اعتراض دارم به این رای.
                                                            تکلیف من که مشخص شد. یه پایان تلخ بهتر از یه تلخی بی پایانه و ایمان دارم پایان شب سیه هم سفیده. امیدوارم تکلیف همتون همونجوری که دوست دارید رقم بخوره.
                                                            • م
                                                              محمد
                                                              ۲۰ آذر ۱۳۹۸، ۱۳:۱۵
                                                              سلام خدمت شما برادر عزیز
                                                              بعد از 2 سالو نیم انتظار شنیدن همچین خبری سخت هست و من فقط گوشه ای از احساس شما رو میتونم درک‌ کنم الان. زندگی پر از فراز و نشیب هست هر چند پروسه استخدام شما اینجا هنوز تموم نشده و با توجه به وجود چند مرحله تجدید نظر جای امید هم هست هنوز. اطلاعاتی که دارم رو در ادامه بهتون میگم انشالا مفید واقع بشه:
                                                              1- دلایل رد کردن در گزینش: ازونجایی که به شما حضورا ابلاغ کردن، شما میتونید دلایل رد شدنتون در‌گزینش رو طی درخواست کتبی جویا بشید، هیئت گزینش موظف هستن دلایل رد شدن شما رو کتبا به شما اعلام کنن و اگر این کار رو انجام ندن مرتکب تخلف شدن که قابل پیگیری هست.
                                                              2-تجدید نظر اول: از تاریخ ابلاغ 2 ماه فرصت دارین درخواست تجدید نظر بدین،، توی این مرحله حتی این امکان رو دارین که با هماهنگی قبلی با دفتر گزینش در جلسه رسیدگی با حضور اعضای هیئت گزینش حاضر بشین و ادله و دفاع خودتون رو ارایه بدین
                                                              3-تجدید نظر دوم: اگر توی مرحله قبل رای نیاوردین مجددا میتونین اعتراض کنین، اما‌اینبار رسیدگی با هیئت مرکزی گزینش که زیرمجموعه ریاست جمهورین هستش.
                                                              4- اگر‌مجددا رای قبولی گزینش صادر نشد، در مرحله اخر از تاریخ ابلاغ 2 ماه فرصت دارین که به دیوان عدالت شکایت کنین.
                                                              انشالله که اونچه خیر هست اتفاق بیفته. موفق و موید باشین
                                                              • گ
                                                                گلی
                                                                ۲۰ آذر ۱۳۹۸، ۲۱:۴۰
                                                                خیلی ناراحت شدم.خیلی.نمیدونم چی بگم.ایشالا در ادامه زندگیتون انقد موفق باشین که خوشحال باشین ازینکه وارد اینجا نشدین.
                                                                • گ
                                                                  گینچالن
                                                                  ۲۱ آذر ۱۳۹۸، ۱۹:۵۶
                                                                  قبلا بهتون جواب مثبت از گزینش داده بودن؟
                                                                  به اونایی که جواب مثبت دادن ممکنه دوباره بگن بیان ؟
                                                                • ش
                                                                  شبدیز
                                                                  ۲۰ آذر ۱۳۹۸، ۱۰:۰۸
                                                                  خبر اینکه: با من تماس گرفتن و گفتن برای بار 4ام برم گزینش. توی گزینش هم فرمودن جواب استخدامیتون منفی هست و صلاحیتتون احراز نشده . دلیل مشخصی هم نمی تونیم بگیم!
                                                                  یه فرم گذاشتن جلوم که امضا کنم مبنی بر اینکه رای رو دریافت کردم و تا 2 ماه حق اعتراض دارم به این رای.
                                                                  تکلیف من که مشخص شد. یه پایان تلخ بهتر از یه تلخی بی پایانه و ایمان دارم پایان شب سیه هم سفیده. امیدوارم تکلیف همتون همونجوری که دوست دارید رقم بخوره.
                                                                  • ی
                                                                    یه نفر
                                                                    ۱۹ آذر ۱۳۹۸، ۱۶:۳۸
                                                                    بعد از کلی بار تماس گرفتن تونستم با آقای ه... صحبت کنم میگه آخرین صحبتی که با اداری استخدامی داشتیم تا یکهفته ده روز آینده تاییدیه کدها میاد و بعد به کارگزینی اعلام میکنیم.
                                                                    • .
                                                                      ..
                                                                      ۱۹ آذر ۱۳۹۸، ۲۰:۱۶
                                                                      خدایا یعنی تا شبب عید هم بریم سر کار قبوله فقط بریم سر کار. طعنه های دوست و آشنا نابودم کرده تو این مدت
                                                                      • ی
                                                                        یه نفر
                                                                        ۱۹ آذر ۱۳۹۸، ۲۱:۱۹
                                                                        دوستان از پایان سال صحبت نکنید، سطح توقع خود را پایین نیارید و از کارگزاران این امر طبق وعده هاشون مطالبه کنید.

                                                                    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                                                                    ثبت پاسخ