آزمون قضاوت ۱۴۰۳ - تصدی منصب قضا (خبر جدید)

۳۳۳۹ نظر

آزمون قضاوت ۱۴۰۳- تصدی منصب قضا

آزمون قضاوت و یا آزمون تصدی تصدی منصب قضا در قوه قضاییه  تنها راه ورود به حرفه قاضی بودن است که جذب نیرو در آن به شیوه برگزاری آزمون استخدامی است. نتایج آزمون قضاوت ۱۴۰۳ پیشتر مشخص شده است و حالا متقاضیان آزمون قضاوت ۱۴۰۳ در انتظار رسیدن اخبار برگزاری آزمون هستند. در صورتی که به دنبال اخبار آزمون قضاوت و آزمون تصدی منصب قضا هستید مطالب این صفحه را مطالعه نمایید.

 

 

خبر ۱۵ بهمن ۱۴۰۲- انتشار راهنمای ثبت نام سامانه جامع داوطلبان آزمون قضاوت ویژه کارکنان اداری قوه قضاییه ۱۴۰۲

به گزارش اختبار به نقل از معاونت منابع انسانی قوه قضاییه، داوطلبان واجد شرایط شرکت در آزمون تبدیل وضعیت کارکنان اداری به قضایی می بایست به منظور شرکت در آزمون برخط با مشاهده راهنمای ثبت نام سامانه جامع داوطلبان منصب قضا و مراجعه به سامانه مذکور به آدرس https://sjg.eadl.ir/accounts/login نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

مشاهده متن کامل خبر

لینک ها و صفحات مرتبط

  • ثبت نام فراخوان جذب عمومی و اختصاصی داوطلبان آزمون قضاوت ۲۹ فروردین الی ۸ خرداد ۱۴۰۲ است .. شما می‌توانید با مراجعه به صفحه شرایط  استخدام تصدی منصب قضا شرایط استخدام را مطالعه کنید.
  • جهت آمادگی برای حضور در جلسه آزمون استخدامی آزمون قضاوت سال ۱۴۰۲ می‌توانید از منابع و سوالات مفید موجود در این صفحه استفاده کنید.

 

شرایط عمومی، اختصاصی

 

آخرین اخبار استخدامی

جزئیات و شرایط ثبت نام در آزمون استخدام آزمون قضاوت ۱۴۰۲

آزمون تصدی منصب قضاء که تحت عنوان آزمون قضاوت شناخته می شود، یکی از شناخته شده ترین آزمون های حقوقی در کشور است که در بین فارغ التحصیلان رشته حقوق طرفداران بسیار زیادی دارد. آزمون قضاوت به دو صورت جذب عمومی و جذب اختصاصی صورت می پذیرد:

آزمون قضاوت، تفاوت جذب اختصاصی و جذب  عمومی

زمانی که جذب افراد از طریق آزمون کتبی و مصاحبه علمی آزمون قضاوت و یا همان تصدی امر قضاء  صورت بگیرد به این نوع جذب عمومی قضات  گفته می‌شود ولی جذب اختصاصی بر خلاف جذب عمومی، بدون آزمون کتبی است اما دارای شرایط خاصی برای جذب است.

شرایط جذب عمومی و شرایط اختصاصی آزمون قضاوت

در جذب عمومی قاضی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و حوزوی باید در آزمون تستی و تشریحی شرکت نمایند. نتیجه مرحله تشریحی نیز یک ماه پس از برگزاری به صورت تلفنی به افراد اطلاع داده شده و از آنها برای تشکیل پرونده دعوت به عمل می‌آید. پس از تشکیل پرونده متقاضی باید برگه‌های تعدیل و توثیق را با توجه به راهنمای آن‌ها تکمیل و برای تست روان‌شناسی خود را آماده کند. بعد از گذشتن از مراحل قبلی شخص به مصاحبه عقیدتی و سیاسی دعوت می‌شود. در نهایت هم دو نفر از قضات دیوان عالی کشور و ریاست گزینش سوالاتی را از شخص می‌پرسند که به این مرحله اختبار می‌گویند.

اما در جذب اختصاصی قاضی، دیگر فرایند شرکت در آزمون قضاوت وجود ندارد و فرد به شکل دیگری جذب این حوزه می‌شود. در این نوع از جذب هر دو دسته متقاضیان حوزوی و دانشگاهی مجاز به شرکت هستند اما در برخی نکات تفاوت‌هایی وجود دارد. در این شکل، دانشگاه‌های گروه اول (دانشگاه امام صادق، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه تهران، پردیس فارابی دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه شیراز، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه علوم قضایی، دانشگاه مفید قم و همچنین فارغ التحصیلان کارشناسی حقوق از این دانشگاه‌ها با کسب حداقل معدل ۱۶) و دانشگاه‌های گروه دوم (دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین، دانشگاه کاشان، دانشگاه تبریز، دانشگاه شاهد، دانشگاه شهید باهنر کرمان، دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشگاه مازندران ( بابلسر )، دانشگاه بوعلی سینا همدان، دانشگاه خوارزمی تهران، دانشگاه شهید مطهری، دانشگاه گیلان، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، دانشگاه اصفهان، دانشگاه قم و همچنین فارغ التحصیلان کارشناسی حقوق با کسب حداقل معدل ۱۷) می‌توانند در فرآیند گزینش ثبت نام به عمل آورند.

آزمون قضاوت ۱۴۰۳

کاربران عزیز «ای استخدام» آزمون قضاوت سال ۱۴۰۳ می‌توانند برای آمادگی در آزمون استخدامی از منابع مطالعاتی مفید در این خصوص استفاده نمایید و بعد از قبولی در مرحله کتبی و راه یافتن به مرحله گزینش و عقیدتی سیاسی برای آشنایی با سوالات گزینش از بسته کتاب جامع گزینش، مصاحبه و عقیدتی استفاده کنند.

 

منابع مطالعاتی برای مصاحبه استخدامی آزمون قضاوت
در این بخش تمام منابع مطالعاتی برای مصاحبه آزمونهای استخدامی شامل مصاحبه عقیدتی و سیاسی، روانشناختی، تخصصی و ... گردآوری شده است. شما می توانید با مراجعه به هر لینک مورد نظر مطالب موجود را مطالعه نمایید.
آرشیو مطالب پیشین
آرشیو مطالب پیشین و سالهای گذشته مربوط به استخدامی تصدی امر قضا در این قسمت لیست شده است، لطفا در صورت تمایل به مطالعه از پیوست های مربوط به سال مورد نظر خود استفاده بفرمایید
سوالات متداول

 

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۳٬۳۳۹ نظر برای آزمون قضاوت ۱۴۰۳ - تصدی منصب قضا (خبر جدید)

  • س
    سلام
    ۱۰ تیر ۱۳۹۹، ۲۰:۲۹
    تو رو خدا این سوال برای من مهم هست
    من در زمان ثبت نام یک ماه اضافه دارم آیا مدت خدمت سربازی به حداکثر سن اضافه میشود؟
    • س
      سلام
      ۱۰ تیر ۱۳۹۹، ۲۰:۲۷
      تو رو خدا به سوال من پاسخ دهید لطفا
      کسی که خدمت سربازی انجام داده مطابق با تمام استخدامی ها به حداکثر سن اضافه میشود
      • س
        سردار
        ۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۵:۵۳
        سلام با سطح 4 دکتری فقه خانواده هم میشه جذب تخصصی قضا شرکت کرد؟
        در صورتی که مدرک سطح 2 عمومی حوزه باشه و سطح 3 فلسفه و کلام اسلامی؟
        و در کل تحصیلات دانشگاهی هم در رشته های حقوق نداشته باشیم؟
        • ب
          بهنام
          ۱۶ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۰۶
          دوستان خواهش میکنم راهنماییم کنید🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🌹
          من از قبولی های قضاوت برای شیرازم هستم
          شرایطم طوری هست باید تهران باشم
          میتونم انتقالی بگیرم؟
          • ح
            حقوق خوان
            ۱۷ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۰۴
            الف به سایتی که متعلق به ب هست و به ارایه نرم افزار حاوی دسترسی به اطلاعات فلان شرکت در شبکه های مجازی اقدام میکند وارد شده و نسخه آزمایشی این نرم افزار رو دانلود و با آن وارد حساب کاربری دوستش شده و یک نسخه از اطلاعات او را در رایانه خود نسخه برداری میکند. الف سپس برای خرید نسخه اصلی این نرم افزار اطلاعات کارت بانکی ج را در خیابان میابد و وارد درگاه بانکی سایت ب شده ولی موفق به پرداخت پول نمیشود ... شخص ب وارد حساب کاربری شخص ج شده و اطلاعاتی از آنرا دریافت می کند و همچنین به یک مغازه جهت خرید 3 یخچال مراجعه نموده و جهت جلب اعتماد مغازه دار با هم به عابر بانک رفته و کارت کشیده و رسید کارت ک مبلغ یک میلیارد هست را نشان فروشنده داده و فروشنده 3 دستگاه یخچال تحویل ب می دهد و بعد از آن ب پول را واریز نمی کند و متواری میشود . ب پس از دستگیری به کارشناسی ک از طرف بازپرس انتخا شده است پیشنهاد 10 میلیون داده و بعد از اظهار نظر دلار تقلبی به کارشناس می دهد .
            1 اتهامات الف و ب را همراه با مجازات آن بیان کنید ؟
            2. مجازات آنها را با رعایت مقررات تعدد جرم بیان نمایید.
            3. آیا در مورد مجازاتهای الف و ب مجازات تبعی قابل اعمال هست ؟ چرا؟
            4. برای جرایم ارتکابی باید چند قرار تامین صادر کرد؟ اگر بازپرس قرار کفالت صادر کند ایا نیاز به تایید دادستان دارد یا خیر؟ آیا قابل اعتراض است یا خیر؟ در کدام دادگاه؟
            5.آیا میتوان برای الف قرار ترک تعقیب صادر کرد یا نه؟
            • ح
              حقوق خوان
              ۱۷ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۰۳
              فرهاد 19 ساله و بابک 17 ساله قصد سرقت از دختری را دارند که از بانک خارج شده بابک بیرون از بانک مراقبت میکند که کسی آن اطراف نباشد فرهاد نیز با حمل قمه آن دختر را تهدید میکند که اگر پول را ندهد او را خواهد کشت در این حین رضا که در حال عبور از آنجاست قصد کمک به دختر را دارد ولی بابک وی را برای دور کردن از محل هل داده و رضا پس از برخورد با جدول خیابان به داخل خیابان پرت شده و با خودروی مراد 22 ساله که با مهارت و سرعت مجاز در حال حرکت است ولی فاقد گواهینامه رانندگی است برخورد میکند. پس از آن بهنام که کینه دیرینه از رضا دارد با یک چاقو به وی حمله کرده و پس از ضربه چاقو به سر رضا از محل متواری میشود. پزشکی قانونی علت مرگ رضا را ناشی از صدمه های وارده در اثر برخورد خودرو و ضربه قمه به سر محرز دانسته است؛ هرچند آسیب سابق به تنهایی موجب قتل میگردید .
              1. نوع قتل رضا را مشخص کنید ؟ و این قتل منتسب به چه شخص یا اشخاصی است؟ مجازات هر یک را مشخص کنید .
              2. اگر دادگاه اتهام فرهاد را حمل قمه و تهدید به قتل و شروع به سرقت مسلحانه بداند با رعایت مقررات مربوط به تعدد جرم مجازات وی چگونه خواهد بود؟ در صورت جهات تخفیف مجازات فرهاد چگونه تعیین خواهد شد ؟
              3. اگر فرهاد ک در حال طی کردن 2 سال حبس است یک هفته بعد از شروع ب حبس مرتکب جرم خیانت در امانت شود به چ صورت مجازات خواهد شد ؟
              4. آیا دادگاه می تواند برای جرایم فرهاد مقررات جایگزین حبس را اعمال کند ؟
              5. برای رسیدگی ب جرم مجوز حمل قمه آیا بازپرس باید قرار اناطه صادر کند ؟ چرا ؟
              6. اگر مراد برای بار دوم رانندگی بدون گواهینامه انجام داده باشد آیا میتوان فقط قرار نظارت قضایی صادر کرد ؟ چرا ؟
              7. اگر دادگاه کیفری 2 جرم شروع ب سرقت مسلحانه را شروع ب اخاذی بداند باید چ اقدامی انجام دهد ؟ چرا ؟
              8. رسیدگی ب جرائم فرهاد و بابک در صلاحیت کدامیک از دادگاههاست ؟ چرا ؟
              • ر
                رضا
                ۷ آبان ۱۳۹۸، ۱۸:۴۷
                کسانی که کارت ازمون تشریحی رو گرفتن از سایت سنجش لطفا جواب بدین..جمعه امتحانه
                • ر
                  رضا
                  ۷ آبان ۱۳۹۸، ۱۸:۴۵
                  دوستان محل ازمون تشریحی کجاست؟..هر چی تو سایت سنجش میزنم بالا نمیاد .. با اینکه مرحله اول قبول شدم
                  • ع
                    عاطفه
                    ۳۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۵:۵۱
                    این ازمون فقط واسه اقایونه یا واسه خانوما هم هست؟
                    • ح
                      حسین. راهنمایی مرحله ازمون تشریحی قضاوت
                      ۱۸ مهر ۱۳۹۸، ۱۶:۲۹
                      برای ازمون تشریحی کتابی هست تحت عنوان نمونه سوالات مصاحبه علمی قضاوت که تو کتابفروشی ها هست. ولی برای این مرحله بهترین منبع سوالات اختبار کانون وکلا با پاسخ تشریحی هست که تو کتابفروشی ها هست.
                      • ز
                        زهرا
                        ۱۶ مهر ۱۳۹۸، ۰۰:۲۴
                        کسی از خانم ها قبول شده؟
                        • ع
                          علی
                          ۱۵ مهر ۱۳۹۸، ۰۹:۲۹
                          سلام از دوستان مشهدی اینجا کسی هست ک قضاوت قبول شده باشه
                          • ش
                            شاپور محمدی
                            ۱۵ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۱۷
                            بله
                          • م
                            میثم
                            ۱۳ مهر ۱۳۹۸، ۰۹:۱۶
                            با سلام خدمت ادمین عزیز
                            ایا کتاب جامعی واسه سوالات و جوابات ازمون تشریحی قضاوت دارین؟
                            • م
                              مسعود
                              ۱۲ مهر ۱۳۹۸، ۲۱:۳۷
                              سلام کسی میدونه تا رتبه چندم به مصاحبه علمی دعوت می شوند.یا همه به مصاحبه تشریحی دعوت می شوند؟
                              • ع
                                علی
                                ۱۵ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۱۳
                                از100 باید 50 به بالا رو بیارین
                              • ص
                                صابر
                                ۱۱ مهر ۱۳۹۸، ۲۳:۳۷
                                سلام دوستان بنده با تراز 2056 قبول نشدم برا آزمون قضاوت عمومی 98 در صورتی که گفتن تا 4000 نفز قبولن و می خوان به نظرتون باید چه کار کنم؟
                                • م
                                  مهدی
                                  ۱۲ مهر ۱۳۹۸، ۰۰:۱۸
                                  سلام
                                  برای خانم ها باید تراز 7000 باشه یعنی حدود 300 نفر اول برای این قبول نشدید
                                  • م
                                    میثم
                                    ۱۳ مهر ۱۳۹۸، ۰۹:۱۳
                                    داداش کجای کاری میگی تراز هااااااا تراز باید بیشتر از 5000 باشه اون رتبه هستش که تا 4000 دعوت به تشریحی شدن
                                  • ع
                                    علیرضا
                                    ۱۱ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۵۲
                                    سلام دوستان. من قبول شدم ایا رتبه در مراحل بعدی هم تاثیر داره یا نه. و ازمون تشریحی باید نمره علمی چند باشه که قبول بشی
                                    • م
                                      مهدی
                                      ۱۱ مهر ۱۳۹۸، ۰۵:۲۱
                                      سلام منم قبول شدم با تراز 5593
                                      • ن
                                        نازلی
                                        ۱۱ مهر ۱۳۹۸، ۰۸:۰۰
                                        سلام من با تراز 6450 قبول نشدم
                                        • م
                                          مهدی
                                          ۱۱ مهر ۱۳۹۸، ۰۹:۵۸
                                          فکر کنم شما رتبه رو نگاه کردی تراز سمت چپ هست
                                          • ن
                                            نازلی
                                            ۱۱ مهر ۱۳۹۸، ۱۳:۴۲
                                            نه برادر رتبم 700 هس اون ترازم هس
                                          • م
                                            میثم
                                            ۱۳ مهر ۱۳۹۸، ۰۹:۱۴
                                            خانومها باید ترازشون بیشتر از 7000 باشه رتبشون کمتر از 300. چون محدودیت جذب دارن
                                        • م
                                          میثم
                                          ۱۰ مهر ۱۳۹۸، ۲۲:۵۹
                                          سلام دوستان من مرحله اول رو خداروشکر قبول شدم، کسی میدونه چقدر زمان میبره همه مراحل تموم بشه؟ اونایی که 97قبول شدن شروع به کاراموزی کردن!؟
                                          • ح
                                            حسین
                                            ۱۰ مهر ۱۳۹۸، ۲۳:۴۷
                                            عمر نوح میخواد و صبر ایوب. منم قبول شدم با رتبه 19
                                            • م
                                              منتظر
                                              ۱۱ مهر ۱۳۹۸، ۰۱:۰۷
                                              داداش ضمن تبریک وارزوی موفقیت برای شما.اگه میشه درصدهاتو بزارممنونم
                                            • ف
                                              فرزاد
                                              ۱۷ اسفند ۱۳۹۸، ۰۷:۴۹
                                              درود من سال 97 قبول شدم بعد از چند سری رفت و برگشت و قبول شدن در مرحله تست شخصیت در حال حاضر وارد مرحله گزینش شدم و کماکان منتظر خواستم بگم مراحل استخدام قضات سخت و طولانی و پیچیده ست
                                              • K
                                                K
                                                ۲۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۰:۳۵
                                                از حقوق و مزایا اطلاع دارید چقده؟
                                            • ق
                                              قضاوت
                                              ۱۰ مهر ۱۳۹۸، ۲۰:۰۳
                                              شما قبول شدین؟
                                              • ر
                                                رضا
                                                ۲ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۳۵
                                                سلام
                                                بعد از این همه مدت چرا نتایج آزمون قضاوت رو اعلام نمیکنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
                                                چخبرتونه؟ چه خبرتوووونه

                                                لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                                                ثبت پاسخ