جزئیات آیین نامه استخدامی دهیاران در دولت

۳ نظر

آیین نامه استخدامی دهیاران با هدف ارتقای امنیت شغلی و تامین اجتماعی آنان در دولت تصویب شد.
به گزارش بازارکار به نقل از خبرگزاری فارس، هیات وزیران در جلسه امروز به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری، از تلاش های همه دستگاه های مسئول در اعزام و ارایه خدمات به حجاج بیت اله الحرام از جمله حوزه نمایندگی ولی فقیه، سازمان حج و زیارت، هواپیمایی هما، فرودگاه ها، نیروی انتظامی و کارگزاران حج عربستان قدردانی کرد.


دولت به پیشنهاد وزارت کشور، آیین نامه صدور انواع گواهینامه های رانندگی را اصلاح کرد. به موجب این اصلاحیه، نحوه استفاده از موتور سیکلت های با حجم موتور بیش از ۲۰۰ سی سی در امور عملیاتی و ماموریتی توسط کارکنان پایور و پیمانی نیروهای مسلح مطابق ضوابطی خواهد بود که توسط نیروی انتظامی ابلاغ می شود.
همچنین رانندگی دارندگان گواهینامه پایه سوم با وسایل سواری حمل و نقل عمومی با شرایط سپری شدن دو سال از اخذ گواهینامه رانندگی پایه سوم و داشتن حداقل سن ۲۳ سال تمام بلامانع است.
دولت با هدف اصلاح مقررات دهیاری ها به منظور امنیت شغلی کارکنان دهیاری ها و دهیاران و تامین اجتماعی آنها و رونق بخشیدن به کار و تلاش در روستاها، آیین نامه استخدامی دهیاری های کشور و آیین نامه اجرایی تشکیلات، انتخابات داخلی و امور مالی شوراهای اسلامی روستاها و نحوه انتخاب دهیار را اصلاح کرد.
به موجب اصلاح آیین نامه استخدامی دهیاری های کشور، بکارگیری افراد در دهیاری ها بر اساس قرارداد مشاغل کارگری در چارچوب قانون کار انجام خواهد شد و در صورت استخدام دهیاران در دستگاه های اجرایی، سوابق خدمت مرتبط آنها قابل قبول محاسبه می شود.
همچنین براساس اصلاح آیین نامه اجرایی تشکیلات، انتخابات داخلی و امور مالی شوراهای اسلامی روستاها و نحوه انتخاب دهیار، در حوزه های انتخابیه کمتر از یک هزار نفر جمعیت، فعالیت دهیار، پاره وقت می باشد و در صورت نیاز به کار تمام وقت، با توافق شورای بخش، آیین نامه مالی دهیاری ها در خصوص ارایه راه های تامین حقوق وی و تایید استانداری ذی ربط مبنی بر ضرورت فعالیت تمام وقت دهیاری، امکان پذیر خواهد بود.
هیات دولت در ادامه، با افزایش سرمایه سازمان خصوصی سازی به میزان ۳۰ میلیارد و ۹۴۰ میلیون و ۱۱۶ هزار ریال موافقت کرد.

 منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده آخرین اخبار مقررات اداری و استخدامی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اینجا کلیک نمایید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۳ نظر برای جزئیات آیین نامه استخدامی دهیاران در دولت

  • ع
    علی
    ۹ دی ۱۳۹۸، ۱۶:۵۳
    اگر تعداد جمعیت در روستا 930نفر باشد موقعیت کاری دهیاری چگونه خواهد بود ایا دهیار میتواند تمام وقت استخدام شود؟؟
    • ک
      کامران
      ۲۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۰۱
      سلام آیل نیروهای قراردادی تعاونی دهیاران هم رسمی میشوند؟ممنون میشم پاسخ دهید.
      • ر
        رضا
        ۲۲ شهریور ۱۳۹۸، ۲۳:۰۴
        سلام. ایا نیروهای دهیاری هم رسمی میشوند؟
        ممنون میشم جواب بدید

        لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

        ثبت پاسخ