تحصیل در حین «سربازی» معنا و مفهوم ندارد

۷ نظر

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این مطلب که در کشور ما، سربازی مانع ادامه تحصیل نیست، گفت: با توجه به شرایطی که برای ادامه تحصیل قبل از سربازی فراهم شده است، تحصیل در حین خدمت معنا و مفهومی ندارد.


به گزارش بازارکار سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی فارس، درباره این موضوع که «چرا هنگام سربازی نمی‌توان به تحصیل ادامه داد» اظهار داشت: سربازی در کشور ما مانع از ادامه تحصیل نیست لذا تحصیل در حین خدمت معنا و مفهومی ندارد.
وی تصریح کرد:‌ سربازی در واقع یک ماموریت است که بعضا افراد شبانه‌روز از محل سکونت یا تحصیل خود دور می‌شوند و اینگونه نیست که آزاد باشند و بخواهند درس خوانده یا در کلاس حضور داشته باشند.
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این مطلب که وقتی قبل از سربازی امکان ادامه تحصیل برای افراد فراهم شده است؛ پس لزومی ندارد که در حین خدمت تحصیل انجام شود، گفت: اگر بخواهیم تحصیل را در هنگام سربازی هموار کنیم ناهماهنگی به وجود خواهد آمد چرا که بحث ماموریت و سربازی را نمی‌توان با تحصیل و درس خواندن هماهنگ کرد؛ ممکن است در روز امتحان، یگان خدمت سرباز کیلومترها از دانشگاه دور شود یا سرباز در همان روز نگهبان بوده یا یگان در آماده باش باشد و امکان حضور سرباز سر جلسه امتحان فراهم نشود.
سردار کمالی به معافیت تحصیلی که ستاد کل برای تحصیل افراد قائل است، پرداخت و بیان داشت: هر فرد ذکوری که به سن ۱۸ سال برسد احضار می‌شود؛ اما اگر در حال تحصیل در هر یک از مقاطع تحصیلی کاردانی،کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا باشد از هرکدام مقاطع که فارغ‌التحصیل شود به وی یک سال فرصت داده می‌شود تا خود را برای مقطع بالاتر و شرکت در آن امتحان آماده کند.
وی به گلایه یکسری دیگر از جوانان اشاره کرد و گفت: در مقابل یکسری جوانان گله‌مندند که شما فرصت دادید و ما درس خواندیم و حالا که ما درسمان تمام شده با افزایش سن و داشتن زن و فرزند برایمان سخت است به سربازی برویم.
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید دوباره بر این مطلب که سربازی مانع از ادامه تحصیل نیست،‌ خاطرنشان کرد: بله؛ اگر ما مانع از تحصیل جوانان می‌شدیم حتما این اجازه را به آنها می‌دادیم که در حین سربازی، تحصیل کنند اما با توجه به شرایطی که برای تحصیل قبل از سربازی فراهم کرده‌ایم، باید گفت تحصیل در حین خدمت معنا و مفهومی ندارد.

 منبع : بازار کار

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۷ نظر برای تحصیل در حین «سربازی» معنا و مفهوم ندارد

  • ر
    رضا
    ۲۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۰۴
    تحصیل که هیچ ، زندگی در حین سربازی هم معنا و مفهومی ندارد.
    دو سال بیگاری
    • ص
      صادق
      ۲۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۳۷
      به خاطر محدودیت و ایراد همین قوانین مربوط به معافیت تحصیلی، بنده نتونستم آنطور که باید تحصیل دانشگاهی داشته باشم. لطفا در این یک فقره حداقل بازنگری کنید
      • a
        ali
        ۲۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۵۸
        البته بی راهم نمیگه مثلا میرن سربازی که سختی بکشن ولی خب در واقع دوستان اینم بگم سربازی اصلا این روزا سخت نیست حساب کنید ما که زاهدان خدمت میکردیم با 2000 کیلومتر دور از خونه واسمون مثل هتل بود دیگه مثل دوران قدیم نیست که تحقیر کنن ادمو یا سختی بدن حتی تو اموزشیم ما اینو دیدیم که اصلا سختگیری نبود اگه سنتون مناسب خدمته حتما برین نترسین خیلی خوش میگذره بهتون اگه واقعا میخوای تو اموزشی اذیت نشین یجوری بندازین که بخورین به ماه رمضان یا عید
        • م
          مهدی شماره 2
          ۲۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۱۳
          خیلی جالبه که توی پیشفرض ذهنی شما سرباز باید سختی بکشه.
          • م
            مهدی شماره 2
            ۲۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۷:۵۵
            علی عزیز در مورد کشور دقیقا بخونم؟ من هر چی می خونم به چیزی که شما گفتی نمی رسم.
            شما بفرست، منتظرم.
            • م
              مهدی شماره 2
              ۲۴ تیر ۱۳۹۸، ۰۰:۰۹
              هنوز منتظر جایی هستم که شما بگی من برم از سختی های سربازی جاهای دیگه بخونم. چیزی جز فرار از ارائه منبع و مرجع ندیدم توی کامنتتون.
              شما یه کامنت بالاتر گفتی سربازی برای ما آب قطع می کردن، کامنت آخر می فرمایید چایی میاوردن می خوردیم. خب بلاخره کدوم بوده؟
              من منتظر ارائه اسناد شما مبنی بر اسفناک بودن شرایط سربازان سوئدی هستم. لطفا سند ارائه کنید. در غیر این صورت ادعاتون باطل هست.
              • م
                مهدی شماره 2
                ۲۴ تیر ۱۳۹۸، ۰۰:۱۹
                شما برو با چهار نفر خارجی صحبت کن لطفا اول، بعد ببینید وضعیتشون چطوری بوده. پیشنهاد می کنم به جاهایی مثل کوچ سرفینگ سربزنید و با خارجی ها بیشتر آشنا بشید. خیلیاشون زمانی که سربازی داشتن توی کشورشون سربازی رفتن (مثلا آلمانی ها) بپرسید و واقعا ببینید که چه لذتی می بردن از دوران سربازی.
                درسته تمرین های سخت نظامی دارن ولی کارای غیر انسانی انجام نمی دن دوست عزیز، شکنجه نمی کنن.
                شما فکر می کنید چون طرف سرباز هست هر چی سرش بیاد روالشه دیگه، ولی نه دوست من خیلی چیزا "غیر انسانی" هست، مثلا سرباز نمی شه شلاق زد چون سربازه.
                شما باید متوجه باشید که کشور های خارجی حقوق درخور کارشون هم بهشون پرداخت می شه، یعنی تمرینی که می کنن و سختی که توی "تمرین" می بینن، پولشو هم می گیرن.

          لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

          ثبت پاسخ