خرید خدمت سربازی در صورت استخدام شدن در ارگان‌های دولتی

۵۱ نظر

پیشنهاد طرحی برای اصلاح قانون خدمت وظیفه عمومی بر مبنای "داوطلب بسیجی" ارائه شده که مشابه طرحی است که هم اکنون توسط سپاه در مرزهای کشور در حال اجرا است. در این طرح و در بعضی از استان‌های کشور از مردم بومی منطقه به عنوان نیروی داوطلب بسیجی برای تامین امنیت مرزها استفاده می‌کند. همچنین افرادی که قصد استخدام در ارگان‌های دولتی را دارند میتوانند خدمت سربازی خود را بخرند. برای دریافت اطلاعات بیشتر ادامه مطلب را مطالعه کنید.

به گزارش بازارکار به نقل از خبرگزاری تسنیم ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی طرح پیشنهادی «اصلاح قانون خدمت سربازی» در کمیسیون امنیت ملی قوه مقننه، گفت: پیش از این تعدادی از نمایندگان طرحی را به همین‌ منظور به مجلس ارائه کرده بودند و کمیته‌ای هم در کمیسیون امنیت‌ملی برای بررسی این طرح تشکیل شده بود.
وی با بیان اینکه پس از بررسی‌ این طرح در کارگروه مذکور، طرحی در ۹ تبصره تصویب و به کمیسیون ارائه شد، افزود:در جلسه اخیر کمیسیون امنیت‌ملی مجلس با حضور مسئولان ذی‌ربط این طرح بررسی و قرار شد تا ستاد کل نیروهای مسلح نیز نظرات خود را درباره این طرح اعلام کند.
طرح داوطلب بسیجی
پیش از این ابوالفضل ابوترابی از پیشنهاد طرحی برای اصلاح قانون خدمت سربازی بر مبنای "داوطلب بسیجی" خبر داده بود. وی در تشریح این طرح گفته بود که مشابه این طرح هم اکنون توسط سپاه در مرزهای کشور در حال اجرا است. در این طرح سپاه در استان‌های سیستان و بلوچستان و برخی استان‌های غربی از مردم بومی منطقه به عنوان نیروی داوطلب بسیجی برای تامین امنیت مرزها استفاده می‌کند.
سربازی داوطلبانه و حرفه‌ای
ابوترابی همچنین گفته بود که بر اساس طرح جدید مجلس که با الگو گیری از تجربیات سپاه در مناطق مرزی تدوین شده است، سربازی به صورت داوطلب و حرفه‌ای در می‌آید و می‌تواند تا ۵ سال به طول بیانجامد.
خرید سربازی درصورت استخدام دولتی
البته کسانی که می‌خواهند در دستگاه‌های دولتی استخدام شوند و سربازی هم نروند، می‌بایست سه برابر مبلغی را که ستاد کل نیروهای مسلح برای یک سرباز هزینه می‌کند، پرداخت کنند.

منبع : خبرگزاری تسنیم

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار آخرین اخبار از نحوه خرید خدمت سربازی اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۵۱ نظر برای خرید خدمت سربازی در صورت استخدام شدن در ارگان‌های دولتی

  • ح
    حسن
    ۱۵ تیر ۱۳۹۸، ۰۴:۱۲
    من اعزامی79بعدازشش ماهبخاطر فشارروانی معاون فرمانده نرفتم چکار کنم برای معافیت یا خرید دوتا بچه 15و5ساله دارم
    • م
      مسلم
      ۱۴ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۴۱
      من که جوازکسب رو زدم به نام خانمم راحت راحت شدم دوستان راه زیاده واسه پیچوندن نظام وظیفه من الان یک پسر دارم دوسالشه کاسبیم هم شکر دارم جواز هم به نام همسرم هیچ دق دقه ای ندارم انقدر اذیت نکنید خودتون رو موفق باشید
      • r
        rasool
        ۱۵ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۳۵
        مشکل همین شماها هستین. باید کارت ملی، شناسنامه و کارت بانکی را باطل کنن تا شاید برین خدمت...
        • ا
          امیرحسین
          ۱۰ آبان ۱۳۹۸، ۲۰:۴۰
          حالت خوبه پدر جان
          کارت ملی هویت آدمه مگه کارت ملی رو باطل می کنن
          اسیر مگه می خوای بگیری یا برده
          سربازی نهایتا یک قانون عمومی کشوره و نرفتنش یک تخلف نه حتی جرم
      • م
        محسن
        ۱۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۵۹
        سلام.
        اینی میگن باید 3 برابر مبلغی که برای یک سرباز هزینه میکنن باید پرداخت کنیم چند میشه ؟
        هر سربازی در سال هزینش چنده؟
        • س
          سامان
          ۱۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۱۶
          من یه سوال دارم از ادمین محترم پیج . ایا این کامنتها رو که فقط جنبه تزریق نا امیدی داره و میان و اخباری رو که در صفحه درج شده تکذیب میکنن خونده میشه و بعد منتشر میشه؟اگر این صفحه خبریه چجوری به افراد قدرت تکذیب خبر رو بدون منبع میدید؟اشارم به فردیه که با نام سعید یا فرزاد و چند نام دیگه داره کامنتهای بی ربط میزاره و همه با یک عنوان تقریبآ
          • م
            مدیر
            ۱۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۵۵
            با سلام
            کاربر گرامی هر شخصی برای بیان نظرات آزاد میباشد در صورتی که خبری کذب میباشد لطفا توجه ننمایید
            با تشکر
            • ص
              صادق
              ۱۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۵۲
              دقیقا آقا سامان! منم با شما موافقم! ضمن اینکه من به مدیر سایت حق میدم و ازش بابت انتشار آزاد نظرات تشکر میکنم، ولی به نظرم بعضی ها فقط از روی لج بازی نظر میدن و بقیه رو نا امید میکنن!
              دوستان عزیز! هر قانونی بعد از مدتی به اقتضای زمان نیاز به اصلاح داره. اگه نظر مخالفی با تغییرش دارید که منطقیه میتونید عنوان کنید و بحث کنید اما اگه فقط چون یه زمانی گربیان شما رو گرفته یا صرفا متعصبانه به قضیه نگاه میکنید، بهتره اینو در نظر داشته باشید که فردا پسفردا خودتون صاحب فرزند میشید و اونا هم توی همین مملکت زندگی خواهند کرد. همه ما هموطنیم و باید برای بهبود اوضاع کشورمون توی هر زمینه ای -از جمله اصلاح سربازی اجباری- خوشحال باشیم و تلاش کنیم.
            • ص
              صادق
              ۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۴۸
              این دوستانی که هی میان به بقیه میگن باید بری خدمت!!! عزیزان چون شما یک دوره‌ی سخت رو گذروندی یا داری میگذرونی دلیل میشه که یه عده‌ی دیگه هم این سختی رو متحمل بشن؟؟؟ باید از یه جایی به بعد این مسئله اصلاح بشه بالاخره!!! لطفا انقدر نا امیدی رو تزریق نکنید به بقیه
              • ف
                فرزاد
                ۸ خرداد ۱۳۹۸، ۰۴:۵۵
                داداش بحث نا امیدی تزریق کردن نیست نمیفروشن دیگه بهتره با واقعیت کنار بیاید کسی هم دیگری رو مجبور نکرده باید بری خدمت اون کسی هم که سختی کشیده رفته خدمت مزد زحمتش کارت پایان خدمته اونم که این سختی رو نکشیده نرفته خدمت تاوانش اینه که کارت نداره
                • س
                  سامان
                  ۱۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۰۷
                  اینجا الان نوشته نمیفروشن؟؟؟که شما بیانیه میدی؟بله صادق درست میگه بالاخره باید از یه جایی به بعد این قضیه خاتمه پیدا کنه مثل اکثر کشورهای دیگه که اتفاقا قویترین نیروهای نظامی رو هم دارن و خدمت اونجاها اجباری نیست..شمام بهتره دیده حسادتت رو بزاری کنار
              • م
                مهرداد
                ۶ خرداد ۱۳۹۸، ۲۳:۳۰
                یعنی دوباره میشه خرید خدمتو؟؟ واقعا عدالت نیست سه سال این طرح فروش خدمت بوده با 8سال غیبت حالا واسه ما حذف بشه پس عدالت چی میشه این یه جوری حق کشیه لطفا دوباره تمدیدش کنین کسی که 8سال غیبت داره دیگه خدمت برو نیست و از سنش گذشته
                • س
                  سعید
                  ۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۵۷
                  دیگه نمیفروشن باید بری خدمت مقدس سربازی
                  • س
                    سهند
                    ۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۳۷
                    این برادر در دوران سربازی سیگاری نشده و اون یکی شده
                    • ص
                      صادق
                      ۱۰ خرداد ۱۳۹۸، ۰۴:۴۹
                      دقیقا
                • س
                  ساناز
                  ۴ خرداد ۱۳۹۸، ۲۳:۵۶
                  عالیه
                  • ف
                    فرزاد
                    ۵ خرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۳۰
                    رد شد خواهر
                    • س
                      سهیل
                      ۷ خرداد ۱۳۹۸، ۲۲:۳۹
                      الان نظام وظیفه شهر ما گفتن که غایبین خودشون را معرفی کنند وگرنه مشمول محدودیت های بیشتری میشن.
                      • س
                        ساها
                        ۱۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۱۲
                        هیچ محدودیت بیشتری نمیتونه باشه دیگه دوست عزیز صحبت از حدود سه میلیون غایبه ها نه 100 نفر .و اینو باید بدونی توی دوره تکنولوژی و پیشرفتیم نه عهد عتیق که همه رو با شمشیر بفرستن جنگ . الکی یآس و نا امیدی تزریق نکنید هر کی رفت دستش درد نکنه هر کسی هم نرفته انتخاب خودش بوده و به کسی مربوط نیست
                        • س
                          سهیل
                          ۱۵ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۴۲
                          چرا به نظر من خوبه نظام وظیفه برای آوردن غایبان به خدمت سربازی از ابطال کارت های هویتی افراد، کارت های بانکی، گواهینامه ها، ثبت و ضبط سند مالکیت، لغو خروج از کشور، تعقیب غایبان در سطح شهر، لغو مجوز کسب و کار و ابطال پروانه کسب را انجام بده تا شاید امثال شماها برین خدمت. گناه کسی که نتونسته خدمت را بخره چیه که باید جور شماها را بکشه؟! حتما باید محدودیت ها بیشتر بشه
                    • م
                      میلاد
                      ۴ خرداد ۱۳۹۸، ۲۲:۴۹
                      طرح خیلی خوبی هست و انشالا اجرایی میشه
                      • ف
                        فرزاد
                        ۵ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۳۰
                        رد شد برادر
                        • س
                          سید
                          ۱۵ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۴۴
                          رد شده و می شود...
                        • ع
                          عبدالصالح
                          ۴ خرداد ۱۳۹۸، ۲۱:۳۴
                          اتفاقا ستاد مشترک از خداشه که چنین طرحی اجرا بشه
                          فقط مشکلش ردیف بودجه ای هست که باید واسش قرار بدن که تو این شرایط بعید میدونم ردیف بودجه ای مونده باشه
                          • ح
                            حمید
                            ۶ خرداد ۱۳۹۸، ۰۰:۱۰
                            به هیچ وجه فکرش را هم نکنید. شاید با افزایش 15 برابری جریمه موافقت بشه ولی با چنین طرحی محاله.
                          • ا
                            امید
                            ۴ خرداد ۱۳۹۸، ۲۱:۰۸
                            سرباز خیلی کم شده امکان نداره چنین طرحی اجرایی بشه
                            • ا
                              امید
                              ۵ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۵۱
                              خواهشا امید واهی ندهید این طرح غیر قابل اجراست خبر امروز مورخه98/03/05 بخونید
                              • ج
                                جواد
                                ۵ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۵۲
                                حالا شما چرا ناراحتی؟
                                • ا
                                  امید
                                  ۵ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۱۱
                                  به نظرت ناراحتی نداره؟ببا 3 بچه بری خدمت
                                  • ج
                                    جواد
                                    ۶ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۴۱
                                    کسی که بعد از سه تا بچه میره خدمت..خدمت رفتنش بمراتب اشتباه بزرگتریه تا نرفتنش...اونوقت میخای بری خدمت و بیای که بعدش چی بشه؟؟؟؟استخدامت کنن؟؟دوست عزیز الان همه لیسانس و فوق لیسانساشم بیکار کنج خونن
                              • ر
                                رضا
                                ۴ خرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۳۵
                                ان شاالله با اجرای این طرح یکی از مشکلات اصلی جوانان حل میشه و شادابی و نشاط در جامعه زیاد میشه
                                • م
                                  محمد
                                  ۷ خرداد ۱۳۹۸، ۲۲:۴۱
                                  مشکل نیرو هست و این طرح ها را ستاد قبول نمیکنه
                                • M
                                  M
                                  ۴ خرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۲۴
                                  سلام.من امروز رفتم بانک برای واریز قسط ولی هر چی کارمند بانک شناسه واریزو میزد میگفت شناسه واریز اشتباه هستش و استعلام بانک هم میگفت اشتباهه.رفتم پلیس +10 گفتن شناسه واریز و خود نظام وظیفه میده تو سیستم زد گفت درسته.حالا من چیکار کنم که تو بانک پرداخت نمیشه؟
                                  • م
                                    میلاد
                                    ۴ خرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۰۰
                                    مرداد پارسال هم دقیقا همین اخبار توسط آقای ابوترابی منتشر شد اما دیگه خبری نشد.انشالا این سری ترتیب اثر داده بشه.
                                    • م
                                      مهدی
                                      ۴ خرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۰۰
                                      سرباز نیست پادگان ها خالی هستند کادرها کم مونده خودشون نگهبان وایسن - امکان اینکه همچین طرحهایی رو نیروهای مسلح قبول کنه خیلی خیلی کم هستش.
                                      • م
                                        مسعود
                                        ۴ خرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۰۲
                                        دقیقا به خاطر همین باید همچین طرح هایی تصویب بشه چون دیگه کسی با این شرایط سربازی نمیاد و باید سربازی با حقوق و امکانات خوب بشه و با تعداد سرباز کمتر و بازدهی بیشتر مثل همه کشورهای پیشرفته جهان
                                        • ع
                                          عباس
                                          ۶ خرداد ۱۳۹۸، ۲۱:۵۵
                                          اگر نگهبانی بدی، متوجه حرف مهدی میشی. اینا دنبال نگهبان هستن، پول به دردشون نمیخوره که بخوان ارتش حرفه ای بسازن. از دیدگاه اینا ارتش همین الانش هم حرفه ای هست. من و شما فکر میکنیم که نیست و باید بروز بشه.
                                          • س
                                            سامان
                                            ۱۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۲۱
                                            نگهبانی کجا رو بدی؟؟؟؟صدر اسلام که نیست برادرمن خخخخ .چرا اشتباه برداشت میکنی مگه ارتش فقط بالای برجک نگهبانی دادنه؟ بعدش مگه شما نگهبانی دادی؟؟اگه دادی تو صفحه ای که به غایبین مربوطه چیکار میکنی اخه؟خخ
                                            • ع
                                              عباس
                                              ۲۶ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۱۸
                                              آقا سامان فکر کنم منظورم رو نرسوندم - منظور من اینه که شما فکر میکنی نیاز به اصلاح خدمت سربازی هستش. ولی از دید اینا نیازی نیست. نگهبانی رو دادم سربازی هم رفتم تموم شده. بخاطر عنوان جذاب وارد این صفحه شدم.
                                              وقتی با مدرک فوق لیسانس میری نگاهبان وایمیسی و فکر میکنی اینجا اگه یه دوربین میذاشتن بهتر نبود؟ بعد میبینی دوربین هم هست ولی تو هم باید اونجا وایسی اونوقته که میفهمی نگهبان واسه ارتش میخوان نه ایده های خوب.
                                          • ف
                                            فرشاد
                                            ۴ خرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۴۷
                                            کلا نیروهای مسلح با همچین طرح هایی مخالفه.نمونه ش گواهینامه نبود مگه و چقدر جلوش ایستادگی کردن تا بالاخره مجبور شدن اجازه اجرا بدن؟
                                            اما این طرح میتونه یه تحول جدی باشه برای نیروهای مسلح.به نفع خودشون هم هست.
                                            در واقع به نفع همه ست.
                                            تعداد سربازها نصف میشه، اما افرادی میرن خدمت که عشق به مسائل نظامی دارن و در ضمن حقوق کافی هم میگیرن.
                                            همین الان هم اگه حداقل ماهی 1 میلیون بدن به نظرت همه نمیرن تعجیل بزنن برای خدمت؟!
                                            دیر یا زود این طرح اجرا میشه.
                                          • ح
                                            حامی
                                            ۴ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۴۱
                                            همچین قانونی تصویب شده آیاشامل چه کسانی میشه فقط غایبین یافراری هاهم میشه
                                            • م
                                              محمد
                                              ۴ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۵۸
                                              شما که دفترچه پر کردی و اعزامتم که خرداد بود !!!!!
                                              • س
                                                سعید
                                                ۴ خرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۲۶
                                                دادا شما 19 خرداد اعزامت بود که، عمرا خدمت برو نیستی شما
                                                • ح
                                                  حامی
                                                  ۴ خرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۳۲
                                                  اگه بفروشن نمیرم اگه نفروشن میرم من 8سال محرومیت کشیدم تابخرم وقتی چاره ای نباشه بایدرفت فعلا که تصویب نشده
                                                • ع
                                                  عبدالصالح
                                                  ۴ خرداد ۱۳۹۸، ۲۱:۳۳
                                                  شما همونی که میگفتی من رفتم خودمو معرفی کردم
                                                  و اضاف خدمت نزدن و 400 هزار جریمه شدم ؟
                                                  • ح
                                                    حامی
                                                    ۴ خرداد ۱۳۹۸، ۲۲:۵۳
                                                    بله داداش عبدالصالح چون مجردنیستم متاهلم یک روز بیکاری من یعنی بدبخت شدن ولی وقتی چاره ای نباشه بایدرفت اگه بفروشن خیلی خوبه
                                                    • ح
                                                      حامی
                                                      ۴ خرداد ۱۳۹۸، ۲۳:۲۸
                                                      آره داداش 8سال محرومیت کشیدم اگه تصویب بشه میخرم اگه نشه که بایدبرم سرخدمت چون متاهلم مجردبودم مشکلی نبود
                                                      • ح
                                                        حسین
                                                        ۵ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۲۴
                                                        اوووه داداش هشت سال نشستی حالا میخوای بری ؟ نری ها فردا پشیمون میشی غیبت هاتم از دست میره بد فراری به حساب میای اگه نری . بیکاری دردسر درست نکن برای خودت بالااخره تو یکی دو ساله اتفاقای خوب میفته
                                                  • ح
                                                    حامی
                                                    ۴ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۴۰
                                                    یعنی چی چجوری حساب میخان بکنن ازمدرک تحصیلی؟هزینه 3سربازچقدرمیشه؟قسطی هم میخان بکنن؟
                                                    • م
                                                      میلاد
                                                      ۴ خرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۲۵
                                                      همچین طرحی بخواد تصویب بشه حداقل 10 سال طول میکشه
                                                      • م
                                                        محمد
                                                        ۷ خرداد ۱۳۹۸، ۲۲:۴۲
                                                        کم گفتی، حداقل 50 سال آینده

                                                    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                                                    ثبت پاسخ