جزئیات افزایش حقوق سربازان

۱۱ نظر

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح جزئیات افزایش حقوق سربازان در سال ۹۸ را تشریح کرد.

به گزارش «تابناک»، سردار موسی کمالی در گفت وگو با ایسنا درباره جزئیات افزایش حقوق سربازان گفت: امسال با پیگیری‌های انجام شده حقوق سربازان نیز افزایش داشته و حدود ۱۸ درصد به نسبت سال قبل به رقم آن افزوده شد .

وی با بیان اینکه افزایش حقوق از اول اردیبهشت ماه برای سربازان اعمال شد، افزود: حق عائله‌مندی سربازان متاهل نیز همچون کارمندان دولت حدود ۱۷۱ هزار تومان به عنوان حق همسر و ۴۴ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر فرزند به سربازان متاهل تعلق می‌گیرد.

کمالی درباره اینکه آیا معوقات فروردین ماه سربازان پرداخت شده یا خیر نیز گفت: برابر پیگیری‌هایی که ما انجام دادیم؛ معوقات حقوق فروردین ماه سربازان همراه با حقوق جدید اردیبهشت ماه به حسابشان واریز شده است.

کمالی با بیان اینکه حقوق سربازان وظیفه برابر قانون باید حداقل ۶۰ و حداکثر ۹۰ درصد حداقل حقوق کارکنان نیروهای مسلح باشد، گفت: امسال حداقل حقوق کارکنان پایور یک میلیون و ۸۷۵ هزار و ۶۰۰ تومان است که ۶۰ درصد آن برابر یک میلیون و ۱۲۵ هزار و ۳۶۰ تومان و ۹۰ درصد آن حدوداً معادل یک میلیون و ۶۸۸ هزار تومان است که این مبلغ با توجه به درجه سربازان با آنان تعلق می‌گیرد و بر این اساس فردی با درجه سرباز یا ناوی معادل ۶۰ درصد و فردی با درجه ستوان یکم پزشک یا ناوبان یکم پزشک معادل ۹۰ درصد این مبلغ را دریافت خواهد کرد.

رئیس اداره سرمایه انسانی ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه در حال حاضر سربازان متاهل تحت پوشش کمیته امداد به طور ۱۰۰ درصدی شامل این مقررات می‌شوند، گفت: بر این اساس سرباز متاهلی که خودش یا والدین‌شان تحت پوشش کمیته امداد باشند اگر با درجه سرباز یا ناوی به خدمت اعزام شود یک میلیون و ۱۲۵ هزار و ۳۶۰ تومان حقوق خواهد داشت و به همین ترتیب این مبلغ برای سربازان با درجه ستوان یکم پزشک یا ناوبان یکم پزشک به یک میلیون و ۶۸۸ هزار تومان می‌رسد.

وی با بیان اینکه در مورد سربازان مجرد تحت پوشش کمیته امداد این رقم به میزان ۷۰ درصد محقق شده است، گفت: بر این اساس سرباز یا ناوی ۷۸۷ هزار تومان حقوق داشته و سربازی با درجه ستوان یکم پزشک یا ناوبان یکم پزشک نیز یک میلیون و ۱۸۱ هزار تومان حقوق دارد.

کمالی با اشاره به حقوق سربازان در مناطق عملیاتی، یعنی مناطق ۱۸ ماه خدمت گفت: در این مناطق کمترین میزان حقوق برای سرباز یا ناوی در بالاتر از سطح گردان ۴۷۲ هزارتومان و از سطح گردان و پایین‌تر از آن ۵۶۲ هزار تومان است و حداکثر آن نیز برای سربازان با درجه ستوان یکم پزشک یا ناوبان یکم پزشک دربالاتر از سطح گردان ۷۰۸ هزار تومان و از سطح گردان و پایین‌تر از آن ۸۴۴ هزار تومان است.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح درباره حقوق سربازان مناطق مناطق نوع ۲ که خدمت در آنها ۱۹ ماه است، گفت: حداقل حقوق برای این سربازان با درجه سرباز یا ناوی ۳۹۳ هزار تومان و حداکثر آن نیز با درجه ستوان یکم پزشک یا ناوبان یکم پزشک ۵۹۰ هزار تومان است.

به گفته کمالی حقوق سربازان دیگر مناطق با طول مدت ۲۱ ماه خدمت نیز حداکثر ۲۲۵ هزار تومان برای سرباز یا ناوی و حداکثر ۳۳۷ هزار و ۶۰۰ تومان برای ستوان یکم پزشک یا ناوبان یکم پزشک است.

وی با بیان اینکه حق تاهل و فرزند به این مبالغ افزوده خواهد شد، خاطرنشان کرد: از مبالغ ذکر شده، معادل یک درصد بابت بیمه عمر و حوادث، ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان بیمه تکمیلی و هزینه بهداشت و درمان کسر خواهد شد.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح درباره حقوق سربازان امریه نیز گفت: این مبالغ برای تمام سربازان است و حقوق سربازان امریه نیز از آن تبعیت خواهد کرد.

منبع : خبرگزاری تابناک

برای مشاهده آخرین اخبار میزان حقوق سربازان در سال ۹۸ اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱۱ نظر برای جزئیات افزایش حقوق سربازان

  • م
    محسن
    ۲۱ خرداد ۱۳۹۸، ۰۳:۳۸
    به صورت اسلامی برده میگرن اسمش هم میزارن خدمت مقدس.بابا این پولا قرار این و اون اختلاص کنن فردا.. بدین سرباز حداقل از جیبشون ضرر نکنن تو ای گرفتاری ها.بقران میشناسم بخاطر بی پولی مرخصی نمیاد پول کرایه نداره. اخه این بدبخت دوسال داره خدمت میکنه با هزار بدبختی.حداقل بعدش یه کاری هم بهش بدین ولش نکنید به حال خودش.تو جامعه.کار که نیست گیر هم اگه بیاد پیمانکاریه .پیمانکار هم که کارش تمام کرد بعدی میاد تو رو میکنه بیرون.امنیت مالی هم دیگه نداریم.بعد 2 سال هم باید خدمت مقدس انجام بدیم.واقعا که..بابا از کشورهای دیگه یاد بگرین .چه جوریه خدمتشون اگه خودتون طرح ندارین.اونا هم موفق تر از ما هستن.از هر لحاظ.
    • ا
      امیررضا
      ۱۱ خرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۳۹
      با این نرخ دلار و تورم شدید و هزینه های مضاعف زندگی این مقدار حقوق هم ناچیز است و یک سرباز باید بیشتر از اینها حقوق بگیرد.
      • ح
        حسین
        ۸ خرداد ۱۳۹۸، ۰۷:۱۵
        من سرباز خود ستادم اصلا اردیبهشت بهم حقوق ندادن
        • م
          محسن
          ۶ خرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۱۶
          مجرد باشی ماهی 150 الی 190 متاهل وبچه داشته باشی 250 الی 300
          • م
            مصطفی
            ۶ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۲۹
            حقوق سرباز معلم با مدرک لیسانس چقده?
            • م
              محسن
              ۶ خرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۱۶
              مجرد باشی ماهی 150 الی 190 متاهل وبچه داشته باشی 250 الی 300
            • م
              محسن
              ۵ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۲۱
              من فوق لیسانسم با ستوان دومی خدمت میکنم تو ارتش 345 تومن ریختن واسم ماهای قبلی 180 میدادن
              • a
                amin
                ۴ خرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۱۲
                من فوق لیسانس سرباز پدافند ستوان 3
                حقوقم زیر 200 تومنه
                • ع
                  عبدالصالح
                  ۴ خرداد ۱۳۹۸، ۲۱:۳۶
                  دروغ میگن در حد المپیک
                  • ح
                    حسین
                    ۴ خرداد ۱۳۹۸، ۲۲:۲۷
                    وقتی میگه حداکثر انقدره تا تهشو بخون
                    • ع
                      عبدالصالح
                      ۵ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۵۷
                      منظورشون از حداکثر 300 هزار تومن با تمام مزایاست
                      مثلا دوتا زن و 6 تا بچه میشه ماهی 392 هزار تومن

                لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                ثبت پاسخ