تیپ شخصیتی INFP

شخصیت رویاپرداز (INFP) از گروه شخصیتی سیاستمداران

تفسیر شخصیت رویاپرداز (INFP)

INFP ها یک ایده آلیست واقعی هستند، همیشه به دنبال سر نخی از خوبی در بدترین مردم و رویداد ها می گردند و به دنبال راهی برای بهتر کردن اوضاع هستند . درحالی که ممکنه خیلی آرام، کم حرف و یا حتی خجالتی به نظر برسند،INFP ها دارای یک شعله درونی و احساسات شدیدی هستند که میتواند واقعا باعث درخششان شود. آنها تنها ۴% جامعه را شامل می شوند. ریسک حس سوتفاهم در INFP ها بسیار بالاست اما وقتی آنها کسی را میابند که همفکرشان باشد و بتوانند با او وقت بگذرانند، نهایت احساس لذت و خوشبختی برای هر دو را به ارمغان خواهد داشت .

INFP ها یکی از اعضای خانواده دیپلمات ها (NF) ها هستند . آنها بیشتر بر اساس اصول و مرام خود تصمیم میگیرند تا بر اساس منطق، هیجانات یا عملی بودن. هنگامی که تصمیم میگیرند به جلو حرکت کنند ( کاری انجام دهند ) آنها با افتخار ، زیبایی ، اخلاقیات و تقوا حرکت خواهند کرد. INFPها را خلوص نیتشان رهبری میکند نه پاداش یا مجازات. INFP ها به این جنبه خود افتخار میکنند، و باید هم بکنند، اما هرکسی احساسات آنها را درک نمیکند و این ممکن است آنها را به افراد منزوی تبدیل کند .

شخصیت رویاپرداز " تمام طلا ها برق نمی زنند، تمام افراد سرگردان هم گم شده نیستند، قدیمی اما قوی پژمرده نمی شود و سرمازدگی به ریشه های عمیق نمی رسد".
جی ار ار تولکین
ما میدونیم چی هستیم اما نمیدونیم چه چیزی می توانیم باشیم

در بهترین حالت ، خصوصیات INFP ها آنها را قادر میسازد تا با دیگران به طور عمیقی ارتباط برقرار کنند و به راحتی با مثال و استعاره صحبت کنند و منظورشان را با ایجاد نماد ها و نشانه ها به دیگران بفهمانند. قدرت احساسی سخن گفتن به آنها این شانس را میدهد تا کارهای خلاقانه انجام دهند و جای تعجب ندارد که بسیاری از آنها شاعر، نویسنده، و بازیگر هستند. درک کردن آنها و موقعیتشان در این دنیا بسیار برای آنها حائز اهمیت است، و آنها با طرح ریزی در کارشان ایده هایشان را کشف می کنند .

INFP ها استعداد خاصی در توضیح عقاید و خصوصیات خود و ظاهر کردن زیبایی ها و رازهای خود در غالب استعاره یا شخصیت های داستانی دارند .

توانایی INFP ها در استفاده از زیان تنها به زبان مادری آنها ختم نمیشود ، بلکه همانند دیگر NF ها آنها نیز استعداد یادگیری زبان دوم ( یا حتی سوم) را نیز دارند . استعداد آنها در برقراری ارتباط به تمایل آنها برای هماهنگی و دیگر امیال مشابه آنها با NF ها پاسخ میدهد و کمک میکند تا به جلو حرکت کنند تا شغل مورد نظر خود را بیابند .

به حرف خیلی ها گوش می کنند ، اما با افراد کمی صحبت می کنند

بر خلاف شخصیت برونگراها آنها توجه خود را محدود به آدم های کمی میکنند. آنها بسیار کم خودشان را شرح می دهند، این کار خسته شان میکند، و وقتی که نمیتوانند چیز بدی را در دنیا درست کنند افسرده میشوند. این جنبه ناراحت کننده ای برای دوستان INFP هاست که میخواهند روی چشم اندازهای آنها حساب باز کنند .

INFP ها اگر مراقب نباشند ممکن است خودشان را در جستجویشان به دنبال خوبی گم کنند و از نیاز های روزمره خود غافل شوند.INFP ها معمولا به طور عمیقی در فکر فرو میروند و از فرض کردن و فلسفه بیشتر از نوع های شخصیتی دیگر لذت میبرند. بدون نظارت ، آنها ممکن است شروع به قطع ارتباط و گوشه نشینی کنند و دوستان و آشنایان آنها برای برگرداندنشان باید انرژی زیادی صرف کنند .

خوشبختانه ، مثل گل ها در بهار ، محبت ، خلاقیت ، نوع دوستی و آرمان گرای INFP ها همیشه باز میگردد ، پاداش آنها و عشقشان احتمالا با منطق و ابزار نیست، اما همراه با یک دنیا مهربانی ، دلسوزی و زیبایی است .

 

افراد مشهور تیپ شخصیتی INFP

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۵ نظر برای تیپ شخصیتی INFP

  • N
    Nzi
    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰، ۰۰:۲۵
    مطالب خیلی درست و دقیق گنجیده شده بودن خیلی جالب بود پی بردن به شخصیت خود آدم و انتخاب رشته ی به خصوص خود ممنون
    • N
      Nzi
      ۱۲ خرداد ۱۴۰۰، ۰۰:۲۳
      خیلی عالی مطالب گنجیده شده بودن ممنون
      • ح
        حامد
        ۱۸ فروردین ۱۳۹۹، ۲۱:۴۴
        عاااالی
        • a
          akb
          ۲ خرداد ۱۳۹۸، ۲۱:۴۳
          مطلب بسیار مفید و عالی ای بودش :)
          • f
            f
            ۱۹ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۲۴
            عااااااااااالی من دقیقا همینم ممنوووووووون

            لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

            ثبت پاسخ