هیچ تخلفی در روند برگزاری ششمین دوره آزمون دستگاه‌های اجرایی صورت نگرفته است

۸ نظر

مدیر مرکز آزمون‌های جهاد دانشگاهی با ارائه توضیحاتی پیرامون شبهات داوطلبان آزمون استخدامی، تاکید کرد: هیچ تخلفی در روند برگزاری ششمین دوره آزمون دستگاه‌های اجرایی صورت نگرفته است.

 

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، اسفندماه سال ۹۷، ششمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاه‌های اجرایی برگزار شد که سازمان جهاد دانشگاهی، متولی برگزاری این دوره از آزمون بود. پس از برگزاری آزمون، عده زیادی از داوطلبان در ارتباط با سامانه فارس من به نحوه برگزاری و محتوای آزمون اعتراض کردند.

امکان تقلب در آزمون با تلفن همراه، غیر استاندارد بودن سوالات، برگزاری آزمون در شهرهای کوچک و مهر وموم نداشتن سوالات از جمله موضوعاتی است که مطرح شده بود. برای پیگیری این موضوع و روشن شدن ابهامات موجود برای داوطلبان، سراغ حمیدرضا طیبی رئیس سازمان جهاد دانشگاهی رفتیم که وی برای توضیحات بیشتر و کامل‌تر مدیر مرکز آزمون‌های جهاد دانشگاهی را معرفی کرد.

سید عزیز آشنا که پیش از این نیز درخصوص روند این آزمون توضیحاتی ارائه کرده بود این بار به تفکیک هر بند از اعتراض داوطلبان را بررسی کرد.

طبق درخواستی که متقاضیان به فارس من ارائه کردند، یکی از موضوعات سطح پایین و غیر استاندارد سوالات بود که مدیر مرکز آزمون‌های جهاد دانشگاهی پیرامون آن توضیح داد: سوالات این آزمون توسط افرادی طراحی‌شده که عضو هیات علمی یا از اساتید معتبر دانشگاه هستند. تمامی این سوالات از منابع دانشگاهی یا منابع عمومی که در دفترچه اعلام شده بود؛ انتخاب شده و ۸۰ دفترچه سوال طراحی شد تا در کنار استانداردسازی آزمون، سوالات تنوع مطلوبی داشته باشند.

وی ادامه داد: اینکه برخی داوطلبان، از آسانی بیش‌ازحد سوالات گله دارند، موضوع جالبی است چراکه پیش از این عده‌ای اعتراض داشتند که چرا سوالات دشوار است.

آشنا درباره تخلفات داوطلبین از قبیل همراه بردن تلفن همراه در جلسه امتحان، تشریح کرد: متاسفانه در تمامی آزمون‌ها، عده‌ای به دنبال تقلب و تخلف هستند ولی این موضوع که تقلب‌ها سازمان یافته باشد و عده‌ای از دست اندرکاران برگزاری آزمون به دنبال برنامه‌ریزی برای تقلب افراد باشند، از شایعات بی اساس است و صحت ندارد. از نظر منطقی نیز این امکان وجود ندارد که از رئیس دانشگاه محل برگزاری آزمون گرفته تا مراقب، همگی برای تقلب افراد تبانی کنند!

وی اضافه کرد: برخی از داوطلبان، در جلسه امتحان قصد استفاده از گوشی تلفن همراه خود را داشتند که این اقدام آنان صورت‌جلسه و با فرد خاطی برخورد شد اما برای جلوگیری از برهم زدن نظم جلسه آزمون، افراد خاطی تا زمان تعیین‌شده در جلسه حضور داشتند که این به‌منزله شرکت در آزمون نبوده و صرفاً برای افزایش تمرکز سایر داوطلبین انجام شده است.

مدیر مرکز آزمون‌های جهاد دانشگاهی در رابطه با اعتراض داوطلبان مبنی بر برگزاری آزمون در شهرهای کوچک نیز تصریح کرد: برخی از شهرهای سیستان و بلوچستان بیش از ۶ ساعت با هم فاصله دارند و اگر شعبه‌ای برای برگزاری آزمون در این شهرها وجود نداشت، عدالت رعایت نمی‌شد و افراد نمی‌توانستند در آزمون شرکت کنند. ضمن آنکه آزمون پنجم دستگاه‌های اجرایی در ۱۳۹ شهر برگزار شد که این تعداد در مقابل تعداد شهرهای آزمون ششم بیشتر است و این موضوع نشان‌دهنده کاهش تعداد شهرها در این دوره از آزمون بوده است.

وی تاکید کرد: شهرهایی که ششمین آزمون استخدامی در آنها برگزار شد، بخشی از شهرهایی است که پنجمین آزمون در آنها برگزار شده بود و دلیل آن هم این است که تعداد شرکت کنندگان در آزمون ششم کمتر از آزمون پنجم بود بنابراین ادعای اینکه سازمان سنجش فقط در مراکز استان آزمون برگزار می‌کرده یا اینکه جهاد در شهرهای کوچک و روستاها آزمون را برگزار کرده، کذب است.

آشنا افزود: به دلیل آنکه در آزمون پنجم دستگاه‌های اجرایی، آموزش و پرورش نیز استخدام داشت، بیش از ۴۰۰ هزار داوطلب در آن دوره حضور داشتند. این در حالی است که در ششمین دوره آزمون دستگاه‌های اجرایی ۲۲۷ هزار و ۸۹۱ نفر شرکت کردند و همین کاهش میزان داوطلب، موجب شد تا تعداد واحدهای برگزاری آزمون کاهش یابد.

مدیر مرکز آزمون‌های جهاد دانشگاهی در پایان خاطرنشان کرد: تمامی سوالات با مهر وموم به داوطلبان داده شده و جای هیچ‌گونه تقلبی وجود نداشت. لذا داوطلبان از این بابت نیز نگرانی نداشته باشند.

 منبع : خبرگزاری فارس

 برای مشاهده آخرین اخبار آزمون استخدامی فراگیر دستگاه‌های اجرایی اینجا کلیک نمایید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۸ نظر برای هیچ تخلفی در روند برگزاری ششمین دوره آزمون دستگاه‌های اجرایی صورت نگرفته است

  • r
    ramin
    ۳۰ فروردین ۱۳۹۸، ۲۲:۳۱
    سلام سطح سوالات واقعا خیلی پایین بود جز پایین اوردن سطح دانش و معلومات داوطلبان هیچ مزیتی نداره این نوع از ازمون.
    • ا
      الی
      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۴۱
      تمام اینا به کنا سوالات تکراری بود و همون سوالات رو تصحیح کردن و درصد منفی بهشون دادن
    • م
      مصطفی
      ۲۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۴۸
      از درس خوندنم پشیمونم . اگه برگردم به دوران راهنمایی مطمئن باشید میرم سمت صافکاری و نقاشی اتومبیل
      • م
        متقاضی استخدام
        ۳۰ فروردین ۱۳۹۸، ۲۱:۴۴
        سلام دوست عزیز الان پشت میز نشستن هنر نیستش تخصص ات در هر رشته ای باعث میشه پیشرفتت کنی
      • د
        داوطلب
        ۲۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۰۶
        میدونم که اعتقادی به خدا ندارید ماهم که کاری از دستمون برنمیاد ولی خدای ما ازتون نگذره که با زندگی ما بازی کردید با این آزمون برگذار کردنتون
        • ا
          امین قزلجه
          ۲۷ فروردین ۱۳۹۸، ۰۷:۰۸
          چیزی که الان مهمه اعلام نتایج یا تاریخ اعلام نتایجه .
          • ت
            تارا
            ۲۶ فروردین ۱۳۹۸، ۲۳:۵۱
            خدایی دیگه مهر و موم نداشت...دفترچه ها همه بدون پلاستیک بود
            • ص
              صبور
              ۲۵ فروردین ۱۳۹۸، ۰۷:۳۷
              الان برای ما اینجور چیزا مهم نیست باید بگید کی نتایج میاد؟؟

              لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

              ثبت پاسخ