کوتاهی دستگاه‌های اجرایی مانع از جذب پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی قوه قضائیه شده است

۲ نظر

نماینده مردم در مجلس دهم، بابیان‌اینکه برگزاری سالانه آزمون استخدامی قوه قضائیه بر اساس قانون برنامه ششم صورت می‌گیرد، کوتاهی سازمان‌های برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی کشوری در تخصیص بودجه و ردیف و شماره استخدامی را مانع جذب پذیرفته‌شدگان دانست.

ابوالفضل ابوترابی در گفت و با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد انتقاد برخی نسبت به نبود جذب ۷۲۰۰ نفر از پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی سال ۹۶ قوه قضائیه، گفت: متاسفانه از نظر تامین بودجه هنوز سازمان‌های برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی کشوری برای گزینش‌شدگان و مستخدمین قضات ردیف و شماره استخدامی و بودجه تخصیص نداده‌اند.

دستگاه قضایی کشور با کمبود کادر قضایی و کارمند مواجه است

نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما در قانون برنامه ششم توسعه تاکید کردیم که هر سال قوه قضائیه باید ۸۰۰ قاضی استخدام کند که این تعداد نسبت به قضاتی که بازنشسته می‌شوند و تعداد پرونده‌های ورودی ناچیز است.

وی تصریح کرد: متاسفانه رئیس سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداری و استخدامی کشوری در جهت اجرای این مصوبه مجلس اهتمام ویژه‌ای ندارند، و این در حالی است که دستگاه قضایی کشور با کمبود کادر قضایی و کارمند مواجه است.

مسئولان دولتی در جهت اجرای برنامه ششم با دستگاه قضایی همکاری نمی‌کنند

این نماینده مردم در مجلس دهم، اظهار کرد: قانون مجوز لازم برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز قوه قضائیه را داده است، اما مسئولان دولتی مربوطه همکاری لازم در این رابطه را ندارند که این موضوع مشکلاتی را برای دستگاه قضایی در روند رسیدگی‌ها ایجاد کرده که اطاله دادرسی یکی از آنها است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به اینکه چرا برگزاری آزمون استخدامی قوه قضائیه در شرایط نبود بودجه لازم برای جذب پذیرفته‌شدگان همچنان ادامه دارد، تاکید کرد: اقدام قوه قضائیه در جهت برگزاری سالانه آزمون استخدامی کاملا قانونی است، چرا که مفاد قانون برنامه ششم توسعه را اجرا می‌کند و تنها کوتاهی دستگاه‌های اجرایی مانع از جذب پذیرفته‌شدگان این آزمون شده است

 منبع : خبرگزاری خانه ملت

برای مشاهده صفحه استخدام قوه قضاییه اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۲ نظر برای کوتاهی دستگاه‌های اجرایی مانع از جذب پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی قوه قضائیه شده است

  • ح
    حامد
    ۳۰ فروردین ۱۳۹۸، ۲۱:۰۵
    با سلام.
    واقعا چه فایده ،کی جوابگوی این دوسال عمر بر باد رفته ما هست.امیدوارم که زودتر این کابوس تموم بشه و به آرزومون برسیم.
    • z
      zn
      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۳۲
      خدا کنه زودتر تعیین تکلیف بشیم...انتظار و بلاتکلیفی خیلی بده

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ