تیپ شخصیتی ESTP

شخصیت متقاعدکننده (ESTP) از گروه شخصیتی کاوشگران

تفسیر شخصیت متقاعدکننده (ESTP)

شخصیت متقاعدکننده "زندگی یا یک ماجراجویی جسورانه است یا هیچ."
هلن کلر

تیپ شخصیتیESTP ها طوری هست که به سرعت بر اطرافشون تاثیر می گذارند. بهترین راه برای شناسایی یک ESTP اینه که توی یک مهمانی نگاه کنی و اون فرد بذله گو و شوخ طبعی که از یک گروه به گروه دیگه میره و درحال خوش و بش کردن و تعریف کردن از بقیه هست را پیدا کنی. این شخصیت یک ESTP هست که دوست داره در مرکز توجه باشه. اگر از جمعی قرار باشه کسی داوطلب بشه که بره روی صحنه، یک ESTP  یا خودش میره یا خجالتی ترین فرد رو داوطلب میکنه.

تئوری ها، مفاهیم انتزاعی و صحبت های جدی و طولانی در مورد مشکلات جهان و پیامد های آن، هرگز نمی تواند توجه یکESTP  را برای مدت طولانی به خود جلب کند.ESTP ها همیشه مکالماتشان را جذاب و با انرژی همراه با مقدار کافی از هوش انجام میدهند. ترجیح میدهند در مورد مسائل موجود صحبت کنند. ESTP ها اول انجام می دهند بعد فکر می کنند. این را قبول ندارند که جایی ساکن بشینن، فکر کنن و برنامه ریزی کنن که باید چکاری در چه موقعیتی انجام دهند، همینطور که در زندگی جلو می روند مشکلات را هم در همان موقع حل می کنند.

هرگز حرکت و جنبش را با عمل اشتباه نگیر

ها از اون دسته تیپ شخصیتی هستند که یک سبک زندگی پر از ریسک برای خودشون درست می کنند. در لحظه کاری را انجام می دهند و زندگی می کنند. افراد با شخصیتESTP  از درام، شور و هیجان لذت می برند، نه برای قلبشون، بلکه برای ذهن منطقی اونها این احساسات تند و شدید لذت بخش است. بیشتر رو تصمیم گیری های آنی تمرکز می کنند. این ویژگی، مدرسه یا محیط هایی که درای نظم و قوانین زیاد باشند را برای ESTPها مشکل می سازد. این به این معنی نیست که ESTPها بهره هوشی خوبی نداشته باشند، فقط به طور کلی تابع قوانین و اصول رفتار کردن نیستند و یادگیری نمی تونه جای تجربه کردن را برای ESTPها بگیرد. بعلاوه اینکه، برای ESTPها استفاده از حیطه معنوی خودشون خیلی راحت تر از استفاده از چیزهایی که بهشون یاد میدن است. مربیان، مدیران و سرپرستها این احساس بینشون مشترک هست که شخصیت ESTPها را می توان به خاطر آوازه و شهرتشون شناسایی کرد، و اگر اشکال گیری را به حداقل برسانید و انرژی اونها رو روی مسائلی که خسته کننده نیست بگذارید آنها یک نیروی بسیار مفید به شمار می آیند.

بسیاری از مردم می شنوند اما به درستی گوش نمی دهند

به طور قطعی، ESTPها این خاصیت منحصر به فرد را دارند که کوچکترین تغییرات را متوجه شوند. این می تونه یک تغییر کوچک توی حالت صورت، تغییر ست لباس، یا تغییر یک عادت باشد. مردم با این تیپ شخصیت می توانند افکار فراموش شده را دوباره با انگیزه آغاز کنند، از مشاهدات خود در همان لحظه استفاده کنند، تغییرات را ایجاد کرده و سوال کنند و معمولا در تمام این کارها، به احساسات زیاد اهمیت نمی دهند.

در بعضی از سازمان ها یا مراکز اورژانس، قدرت تصمیم گیری در لحظه و عمل کردن به آن، دقیقا همان عنصر مورد نیاز است.

البته اگر ESTPها مراقب نباشند می توانند خیلی درگیر زمان حال شوند و اعمالشون خیلی به زمان حال وابسته شود که این می تواند برای بعضی از اطرافیانشون سخت شود. ممکن است انقدر درگیر حال بشوند که یادشون بره باید از خودشون مراقبت کنند و به سلامتشون برسند. اما با در نظر گرفتن اینکه ESTPها فقط ۴% جمعیت مردم را تشکیل می دهند، تعدادشون اونقدر نیست که بخوان ریسک قابل توجهی ایجاد کنند، فقط باعث می شوند همه چیز جالب و رقابتی باشد.

ESTPها پر از انرژی، شور و هیجان هستند، که با منطق کامل شده اند، گرچه ذهنشان در بعضی موارد حواس پرت است. الهام بخش، قانع کننده و پر از ذوق و علاقه اند، آنها به صورت طبیعی رهبر هستند، همه ر ا در کوتاه ترین مسیر هدایت می کنند و در هرجا که بروند هیجان را با خود می برند.

 

افراد مشهور تیپ شخصیتی ESTP

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۶ نظر برای تیپ شخصیتی ESTP

  • م
    محمد
    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۲۹
    شغل های مربوط به estp چیه
    • D
      Donya
      ۳۰ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۴۸
      عالی بود
      • آ
        آ.ش
        ۲ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۴۱
        خیلی خوب بود
        • e
          elyas
          ۱۴ شهریور ۱۳۹۴، ۱۵:۱۳
          دقیقا من همینم
          ایول
          • ن
            نرگس
            ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۶:۰۴
            مرسی خیلی کمکم کرد.
            • م
              محمد
              ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۲۸
              جون

            لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

            ثبت پاسخ