آزمون قضاوت ۱۴۰۳ - تصدی منصب قضا (خبر جدید)

۳۴۲۲ نظر

آزمون قضاوت ۱۴۰۳- تصدی منصب قضا

آزمون قضاوت و یا آزمون تصدی تصدی منصب قضا در قوه قضاییه  تنها راه ورود به حرفه قاضی بودن است که جذب نیرو در آن به شیوه برگزاری آزمون استخدامی است. نتایج آزمون قضاوت ۱۴۰۳ پیشتر مشخص شده است و حالا متقاضیان آزمون قضاوت ۱۴۰۳ در انتظار رسیدن اخبار برگزاری آزمون هستند. در صورتی که به دنبال اخبار آزمون قضاوت و آزمون تصدی منصب قضا هستید مطالب این صفحه را مطالعه نمایید.

 

 

خبر ۱۵ بهمن ۱۴۰۲- انتشار راهنمای ثبت نام سامانه جامع داوطلبان آزمون قضاوت ویژه کارکنان اداری قوه قضاییه ۱۴۰۲

به گزارش اختبار به نقل از معاونت منابع انسانی قوه قضاییه، داوطلبان واجد شرایط شرکت در آزمون تبدیل وضعیت کارکنان اداری به قضایی می بایست به منظور شرکت در آزمون برخط با مشاهده راهنمای ثبت نام سامانه جامع داوطلبان منصب قضا و مراجعه به سامانه مذکور به آدرس https://sjg.eadl.ir/accounts/login نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

مشاهده متن کامل خبر

لینک ها و صفحات مرتبط

  • ثبت نام فراخوان جذب عمومی و اختصاصی داوطلبان آزمون قضاوت ۲۹ فروردین الی ۸ خرداد ۱۴۰۲ است .. شما می‌توانید با مراجعه به صفحه شرایط  استخدام تصدی منصب قضا شرایط استخدام را مطالعه کنید.
  • جهت آمادگی برای حضور در جلسه آزمون استخدامی آزمون قضاوت سال ۱۴۰۲ می‌توانید از منابع و سوالات مفید موجود در این صفحه استفاده کنید.

 

شرایط عمومی، اختصاصی

 

آخرین اخبار استخدامی

جزئیات و شرایط ثبت نام در آزمون استخدام آزمون قضاوت ۱۴۰۲

آزمون تصدی منصب قضاء که تحت عنوان آزمون قضاوت شناخته می شود، یکی از شناخته شده ترین آزمون های حقوقی در کشور است که در بین فارغ التحصیلان رشته حقوق طرفداران بسیار زیادی دارد. آزمون قضاوت به دو صورت جذب عمومی و جذب اختصاصی صورت می پذیرد:

آزمون قضاوت، تفاوت جذب اختصاصی و جذب  عمومی

زمانی که جذب افراد از طریق آزمون کتبی و مصاحبه علمی آزمون قضاوت و یا همان تصدی امر قضاء  صورت بگیرد به این نوع جذب عمومی قضات  گفته می‌شود ولی جذب اختصاصی بر خلاف جذب عمومی، بدون آزمون کتبی است اما دارای شرایط خاصی برای جذب است.

شرایط جذب عمومی و شرایط اختصاصی آزمون قضاوت

در جذب عمومی قاضی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و حوزوی باید در آزمون تستی و تشریحی شرکت نمایند. نتیجه مرحله تشریحی نیز یک ماه پس از برگزاری به صورت تلفنی به افراد اطلاع داده شده و از آنها برای تشکیل پرونده دعوت به عمل می‌آید. پس از تشکیل پرونده متقاضی باید برگه‌های تعدیل و توثیق را با توجه به راهنمای آن‌ها تکمیل و برای تست روان‌شناسی خود را آماده کند. بعد از گذشتن از مراحل قبلی شخص به مصاحبه عقیدتی و سیاسی دعوت می‌شود. در نهایت هم دو نفر از قضات دیوان عالی کشور و ریاست گزینش سوالاتی را از شخص می‌پرسند که به این مرحله اختبار می‌گویند.

اما در جذب اختصاصی قاضی، دیگر فرایند شرکت در آزمون قضاوت وجود ندارد و فرد به شکل دیگری جذب این حوزه می‌شود. در این نوع از جذب هر دو دسته متقاضیان حوزوی و دانشگاهی مجاز به شرکت هستند اما در برخی نکات تفاوت‌هایی وجود دارد. در این شکل، دانشگاه‌های گروه اول (دانشگاه امام صادق، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه تهران، پردیس فارابی دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه شیراز، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه علوم قضایی، دانشگاه مفید قم و همچنین فارغ التحصیلان کارشناسی حقوق از این دانشگاه‌ها با کسب حداقل معدل ۱۶) و دانشگاه‌های گروه دوم (دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین، دانشگاه کاشان، دانشگاه تبریز، دانشگاه شاهد، دانشگاه شهید باهنر کرمان، دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشگاه مازندران ( بابلسر )، دانشگاه بوعلی سینا همدان، دانشگاه خوارزمی تهران، دانشگاه شهید مطهری، دانشگاه گیلان، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، دانشگاه اصفهان، دانشگاه قم و همچنین فارغ التحصیلان کارشناسی حقوق با کسب حداقل معدل ۱۷) می‌توانند در فرآیند گزینش ثبت نام به عمل آورند.

آزمون قضاوت ۱۴۰۳

کاربران عزیز «ای استخدام» آزمون قضاوت سال ۱۴۰۳ می‌توانند برای آمادگی در آزمون استخدامی از منابع مطالعاتی مفید در این خصوص استفاده نمایید و بعد از قبولی در مرحله کتبی و راه یافتن به مرحله گزینش و عقیدتی سیاسی برای آشنایی با سوالات گزینش از بسته کتاب جامع گزینش، مصاحبه و عقیدتی استفاده کنند.

 

منابع مطالعاتی برای مصاحبه استخدامی آزمون قضاوت
در این بخش تمام منابع مطالعاتی برای مصاحبه آزمونهای استخدامی شامل مصاحبه عقیدتی و سیاسی، روانشناختی، تخصصی و ... گردآوری شده است. شما می توانید با مراجعه به هر لینک مورد نظر مطالب موجود را مطالعه نمایید.
آرشیو مطالب پیشین
آرشیو مطالب پیشین و سالهای گذشته مربوط به استخدامی تصدی امر قضا در این قسمت لیست شده است، لطفا در صورت تمایل به مطالعه از پیوست های مربوط به سال مورد نظر خود استفاده بفرمایید
سوالات متداول

 

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۳٬۴۲۲ نظر برای آزمون قضاوت ۱۴۰۳ - تصدی منصب قضا (خبر جدید)

  • ح
    حوزوی
    ۳ خرداد ۱۳۹۸، ۰۸:۴۴
    باسلام لطفا راهنمایی کنید من سطح دو حوزه دارم و دانشجوی ترم سه ارشد حقوق در دانشگاه دولتی میتونم جذب اختصاصی شرکت کنم؟؟
    • ح
      حوزوی
      ۳ خرداد ۱۳۹۸، ۰۸:۳۴
      باسلام لطفا لطفا لطفا کسی اطلاع داره جواب سوالمو بده من سطح دو حوزه دارم و دانشجوی ترم سه ارشد حقوق هستم در دانشگاه دولتی آیا میتونم در جذب اختصاصی شرکت کنم اگه کسی‌میدونه جواب بده
      • ع
        علیرضا
        ۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۵۳
        سلام من فقط مدرک سطح 2 حوزه را دارم ولی کارشناسی حقوق را ندارم آیا می توانم در آزمون جذب اختصاصی شرکت کنم؟ لطفا راهنمایی کنید... ممنون...
        • ع
          علی به بهزاد
          ۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۳۴
          سلام اقا بهزاد. سنتون بالا نیست. الان مثل قدیما نیست و اغلب شرکت کنندگان ارشد و دکترا دارند . خیلیا سنشون از شما ام بالاتره و قبول شدن . جذب عمومی و اختصاصی سالی یه بار برگزار می شه. اگه علاقه مندید شرکت کنید.
          • B
            Behzad
            ۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۳۱
            خیلی عزیزی علی جان
          • ع
            علی
            ۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۵۳
            فارغ التحصیلان پیام نور فقط از طریق جذب عمومی می تونن شرکت کنن . شرایط جذب احتصاصی طلاب و منابع مربوط به طلاب در اگهی عنوان شده. این اگهی مربوط به جذب احتصاصی هست که شرایط خاصی داره.
            • ع
              علی به رضا
              ۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۵۰
              می تونید ولی جذب عمومی نه اختصاصی . این اگهی امروز مربوط به جذب اختصاصی هست که مربوط به دانشگاه های خاصی هست که متاسفانه دانشگاه ازاد شهرستان مشمول جذب اختصاصی نیست.
              • ع
                علی به بهزاد
                ۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۴۷
                ازمون جذب قضات دو تا حالت داره یکی جذب عمومی که شامل ازمون تستی از دروس معرفی شده و تشریحی از دروس معرفی شده و بعد مصاحبه علمی هست و بعد روان شناسی و گزینش و یکی هم جذب احتصاصی که افرادی که از یه سری دانشگاه های عنوان شده در اگهی بالا فارغ التحصیل شده باشند و واجد اون شرایط عمومی و اختصاصی باشند می تونن شرکت کنن. اگه هر دانشگاهی مثل پیام نور بخونید باید از طریق جذب عمومی که طولانی هست اقدام کنید و تقریبا زمان بر هست و ممکنه در هر مرحله رد شید و به مرحله بعد نرسید. ولی اگه مثلا لیسانستون رو بتونید از دانشگاه ازاد علوم تحقیقات تهران یا تهران مرکز بگیرید یا دانشگاه های دولتی نام برده شده در اگهی بالا فقط می رید تو مصاحبه علمی و بعد روان شناسی و گزینش و اختبار و شروع کاراموزی و راحت تر هست.
                • B
                  Behzad
                  ۲ خرداد ۱۳۹۸، ۰۹:۲۸
                  دستت درد نکنه علی جان که جوابم دادین
                  راستش میگم تو پیام نور بگیرم. جذب عمومی چند وقت یه بار آزمون میگیرند؟ به نظرتون توی این سن بالا پیگیر بشم ارزشش رو داره؟
                  • ا
                    احمد
                    ۵ مرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۲۰
                    فارغ التحصیلان کارشناسی پیام نور در صورتی که دانشجو یا فراغ التحصیل دکتری حقوق باشن میتونن جذب اختصاصی شرکت کنند.
                  • ر
                    رضا
                    ۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۳۲
                    سلام
                    دوستان
                    کسانی که از دانشگاه آزاد شهرستان فارغ تحصیل شده اند حق شرکت در آزمون قضاوت98 رو ندارند؟
                    • B
                      Behzad
                      ۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۲۴
                      سلام دوستان
                      من میخواهم رشته حقوق بخونم. به نظرتان هر دانشگاهی مدرک بگیرم اشکال نداره؟ میخواهم قضاوت شرکت کنم در ضم من 30 ساله، با مدرک کارشناسی میتوانم توی 35 یا 40 سالگی قاضی بشم؟ لطفا هر کی میدونه جوابم رو بده
                      ازتون ممنونم
                      • ا
                        احمد
                        ۲۱ خرداد ۱۳۹۸، ۰۱:۳۰
                        با آگاهی کامل تصمیم بگیرید انشاله موفق میشید
                        • م
                          من
                          ۸ شهریور ۱۳۹۸، ۰۷:۳۶
                          نه نمیتونی الان چی فکر کردی 60 هزار نفر شرکت میکنن واسه یه جایگاه قضاوت، معمولا شرایط استخدامی خوبی نداره میتونی تو سایت آزمون استخدامی سردفتری 97 رو سرچ کنی تا در مورد این رشته روشن بشی.
                        • م
                          مهدی
                          ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۲:۱۸
                          سلام برای آزمون جذب اختصاصی ویژه خواهران طلاب فقط خواندن شرح لمعه و حلقه ثانیه کافیه ؟چیز دیگه ای باید بخونیم؟
                          • م
                            مهدی
                            ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۲:۱۳
                            با سلام من مدرک سطح دو دارم اما گرایش نداریم ارشد حقوق خصوصی هم تموم کردم (مرحله پایان نامه ام) شرط معدل هم دارم می توانم تو آزمون جذب اختصاصی قضات شرکت کنم لطفاً هر کسی می دونه سریع جواب بده می خوام برای ثبت نام اقدام کنم.و اینکه امسال آزمون جذب عمومی برگزار میشه ؟کی؟
                            • م
                              محمد
                              ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۳۲
                              سلااام،یعنی کسانی که فارغ التحصیل از دانشگاه پیام نور هستند را نمی گیرند؟؟
                              • م
                                محمد
                                ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۲۸
                                سلااام، یعنی کسانی که فارغ التحصیل از دانشگاه پیام نور هستند را نمی گیرند
                                • م
                                  محمد حسن
                                  ۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۵۲
                                  سلام من فقط مدرک سطح 2 حوزه را دارم ولی کارشناسی حقوق را ندارم آیا می توانم در آزمون جذب اختصاصی شرکت کنم؟ لطفا راهنمایی کنید...
                                  ممنون...
                                • ح
                                  حسین
                                  ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۸:۰۴
                                  سلام دوستان من لیسانس حقوق از دانشگاه ملی با معدل 15/5دارم میتونم شرکت کنم؟؟؟
                                  • ح
                                    حسام
                                    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۰۰:۳۱
                                    ادمین یا هر کدوم از دوستانی که میدونن لطف کنن جواب بدن
                                    مگه این آزمون برای سهمیه ایثارگران هم قابل اجرا نبودش ؟؟
                                    چون یادمه جذب اختصاصی برای سهمیه ایثارگران‌هم بود پس چی شده ؟؟
                                    به این سرعت‌قانونشون عوض شد !
                                    • د
                                      دلخون
                                      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۹:۳۱
                                      .:
                                      اشکال نداره میبخشم.
                                      والا اول که رفتم داخل گفتن مهندسی تست عجیب غریبه همه درصدابالاست منم دیدم این جوریه گفتم خودم تست توخونه انجام دادم فکر میکردم درصد دروغ گویی بالا باشه من تو تستا همه چیزو راست گفتم وچون جوابا بله یا خیر بود نمیشد قاطع نظر داد وباید درمصاحبه شفاهی شرح داد خلاصه گفت افسرده منزوی عصبی خشن نگران و... میخاست واکنشمو ببینه خودم تا انجا که خاطرم بود علت جواب تستا رو شرح دادم واینکه هر ادمی نگران عصبی و..میشه مطلق نیست برخوردفیزیکی ندارم اگه طرفم حالیش بود که هیچ نفهم بود آخرین سنگر سکوته گفت پس چه جوری از حق مردم دفاع میکنی گفتم اون فرق ممیکنه اونجا بحث عدالت وقانون وحق دیگرانه ومن قانون رو زیر پا نمیگدارم و گفتم خودتم جایه من بودی نابود میشدی اینکه به هزارراه نرفته نرفتم تا اینجا رسیم خداروشکر دلیل اومدنم پیشرفت شغلی چون الان که مدیر دفترم چندبرابرقاضی دارم خدمت میکنم پس پاسخ کلیشه ای نمیدم که عاشق قضاوتم یا برای خدمت به مردمه گفت را پلیس ول کردی اونجا به چی معروف بودی گفتم همه بهم میگفتن پهلوون واز دیدورزشی معروف بودم برای درس خوندن پیمانی بودم 5سالم تموم شد گفت خلاف کردی نخواستنت گفتم نه تنها2 روز به خاطر کلاه سرم نگداشتن بازداشتگاه بودم در حالیکه لباست اوتونداشت میفرستادن بازداشگاه مگرنه از لحاظ جرایم موردی نداشتم اگه داشتم دادگستری استخدامم نمیکردن وتو دادگستری مدیر نمیشدم تواینجا همه به خوبی ازمن یاد میکنم صبور کوشا چشم ودل پاک چون خلافکار نیستم وپرتلاشم از دیگرانی که باهاشون کار میکنم همینطور انتظاردارم اگه عصبی هم بشم نهایتش داده نه برخوردفیزیکی چون از خشونت بیزارم 3تا نقطه ضعفم رک بودن ازکسی ناراحت باشم بهش میگم تودلم نمیزارم ساده بودن زود وابسته شدن ازدیدن خون متاثرمیشم ازارتفاع بسیاربلندخوشم نمیتد بیشتر وقتم فراغتم ورزش مطالعه واستراحته ارامشو وسکوت دوست دارم و دوست دارم دورم افرادباشن ولی احترام همدیگروحفظکنن وسروصدا بیجا نکنن خصوصا خانواده هروقت نیازداشته باشم وارداجتماع میشم کارم رو انجام میدم ودوستام روطبقه بندی کردمو ورزشی کاری و.. تومحیط کار کسی از اسرار شخصیم اطلاع نداره وچون همش میخندم خیال میکنن هیچ مشکلی ندارم بعدم یه سری سوال هوش وهمش دستامو نگاه میکرد نلرزه یا زل میزد توصورتم که لبخند میزدم و خودمو عادی نشون میدادم 40 دقیقه مصاحبه طول کشید خلاف دیگران که 15 دقیقه بود ودرنهایت گفتم جوابو بگو خوبه یا نه من فقط خواستم نشون بدم که میتونم قبول بشم باسه بارشرکت تومرحله علمی که گفت بررسی وجمعبندی کلی کنیم اون موقع نتیجه معلوم میشه.
                                      • ع
                                        علی حسابی
                                        ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۶:۳۸
                                        دوستان من امروز میخوام برای قضاوت شروع کنم بخونم لطف کنید بهترین منابعی که وجود داره رو بگید من همون منابع رو بخونم...امیدوارم هر کسی راهنماییم کنه خدا دستشو بگیره و به آرزوهاش برسونش
                                        • R
                                          Ramin
                                          ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۰۹:۴۱
                                          برای آمادگی تخصصی باید تسلط کافی بر کتب ذیل رو داشته باشید؛
                                          ح.مدنی1 (اشخاص و محجورین دکتر صفایی)
                                          ح.مدنی2 (اموال و مالکیت دکتر کاتوزیان)
                                          ح.مدنی3 (قواعد عمومی قراردادها دکتر صفایی)
                                          ح.مدنی3 (منبع معتبر دیگر اعمال حقوقی دکتر کاتوزیان)
                                          ح.مدنی4 (مسولیت مدنی دکتر صفایی-رحیمی)
                                          ح.مدنی4 ( منبع معتبر دیگر وقایع حقوقی دکتر کاتوزیان)
                                          ح.مدنی5 (مختصر حقوق خانواده دکتر صفایی-امامی)
                                          ح.مدنی6و7 (عقود معین 2جلدی دکتر کاتوزیان)
                                          ح.مدنی8 (شفعه،وصیت,ارث دکتر کاتوزیان)
                                          آ.د.م (3جلدی بنیادین دکتر شمس)
                                          آ.د.ک(2جلدی دکتر خالقی)
                                          ح.جزا.عمومی (3جلدی دکتر اردبیلی)
                                          ح.جزا.اختصاصی (3جلدی دکتر صادقی)
                                          ح.تجارت (5جلدی دکتر اسکینی)
                                          اصول فقه (اصول فقه دکتر محمدی)
                                          چون آزمون قانون محور هست منابع تکمیلی ذیل برای تسلط کامل بر قوانین منابع خوبی هست ولی خودتون مختارید در انتخاب این منابع.
                                          این منابع فقط منابع پیشنهادی هست که تجربه شخصی بنده میباشد؛
                                          منابع تکمیلی؛
                                          ح.مدنی (قانون + نظم دکتر کاتوزیان + جزوه دکتر شهبازی + تست دکتر شهبازی)
                                          آ.دم (قانون + تست آقای کمالوند (فقط تستهای آزمونی))
                                          آ.د.ک (قانون + نکته های دکتر خالقی + تست آزمونهای سالهای گذشته)
                                          ح.جزا (قانون + تست دکتر عظیم زاده + تست های سالهای گذشته)
                                          ح.تجارت (قانون + تست دکتر فرحناکیان)
                                          اصول (اصول فقه خانوم سمیرا محمدی + تست دکتر شهبازی)
                                          به نظر بنده این منابع بهترین منابع برای آمادگی در آزمونهای قضاوت,وکالت,مشاوران و … میباشد.
                                          از حجم زیاد و عناوین این دروس نترسید
                                          منابع متفرقه ضربه سنگینی به شما میزند…
                                          شما مختارید ولی این رو بدونید اگر از این منابع بترسید احتمال موفقیتتان خیلی کم میشود…
                                          "به امید موفقیت همه افراد شایسته"
                                        • م
                                          مهر
                                          ۲۸ فروردین ۱۳۹۸، ۲۳:۲۷
                                          سلام، قبل از عید با کسی برای مصاحبه تماس گرفتن؟
                                          • س
                                            سجاد
                                            ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۷:۰۸
                                            با سلام
                                            من مدرک سطح دو حوزه رو دارم و مشغول ب تحصیل در دوره دکتری رشته فقه و مبانی حقوق هستم، آیا میتونم در جذب اختصاصی شرکت کنم یا ن؟ اگر میتونم شرکت کنم منابع امتحانی من مطابق جذب حوزوی هاست یا دانشگاهی ها؟
                                            ممنون
                                          • م
                                            مهر
                                            ۲۸ فروردین ۱۳۹۸، ۲۳:۲۷
                                            سلام، قبل از عید با کسی برای مصاحبه تماس گرفتن؟
                                            • ی
                                              یا فاطمه زهرا
                                              ۲۴ فروردین ۱۳۹۸، ۰۲:۱۹
                                              یا فاطمه زهرا ادرکنی
                                              سلام ببخشید برا مصاحبه علمی با کسی تماس گرفته شده ؟ چه سوالاتی میپرسن ممنون میشم جواب بدین

                                              لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                                              ثبت پاسخ