ایجاد ۵۵ هزار ردیف شغلی برای معلمان در مهر ماه سال آینده

۱۴۴ نظر

رییس دانشگاه فرهنگیان از ایجاد ۵۵ هزار ردیف شغلی برای معلمان در مهر ماه سال آینده و تایید تمام مصوبه‌های این دانشگاه از سوی رییس‌جمهور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حدود ۱۴ ماه از ریاست حسین خنیفر بر دانشگاه فرهنگیان می‎گذرد؛ در طی این مدت جبران کمبود معلم، پرداخت معوقات معلمان و استادان مدعو، افزایش کیفیت دروس روانشناختی و تربیتی از اولویت‌های او بوده‌است. وی برای پیشبرد کارهای خود برنامه‌های یک ساله، پنج ساله، ده ساله و حتی صد ساله دارد که درباره جزییات این برنامه‌ها با وی گفت‌وگو کردیم. به باور خنیفر اگر تا ده سال آینده در هر استان ۱۰۰ هکتار برای ایجاد فضای دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفته شود تا به تربیت معلم بپردازند؛ کف نیاز آموزش و پرورش به معلم تامین می‌شود. او در این گفت‌وگو به تشریح فعالیت‎های ۱۴ ماه اخیر این دانشگاه پرداخته است که در ادامه می‌خوانید:

تاکنون برای بهبود وضعیت دانشگاه فرهنگیان چه اقداماتی انجام داده‌اید؟

دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه حاکمیتی- ماموریتی و جزو دانشگاه‌های بزرگ است. این دانشگاه ۷ سال پیش و در سال ۱۳۹۰ پایه‌ریزی می‌شود و در سال ۹۱ حدود ۲۱ هزار دانشجو می‌پذیرد که این آمار در سال ۹۵ به سه هزار نفر رسید، یکی از کارهایی که امسال کردیم، این بود؛ روند ریزشی که از ۲۱ هزار نفر به سه هزار نفر داشتیم را تغییر و دوباره شتاب دادیم و آن را به ۴۰ هزار نفر رساندیم.

فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های دیگر دنبال کارند، اما دانشجویان ما وقتی وارد دانشگاه می‌شوند، ردیف استخدامی‌شان مشخص است.

فرق ما با دانشگاه‌های دیگر این است که فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های دیگر دنبال کارند، اما دانشجویان ما وقتی وارد دانشگاه می‌شوند ردیف استخدامی‌شان مشخص است. نه اینکه ما بخواهیم نیرو به بدنه دولت اضافه کنیم، بلکه ما نیرویی تربیت می‌کنیم که کلاس‌های خالی منتظرشان است.

بنابر آماری که ارائه کردید تا چند سال دیگر نیاز کشور به معلم حل خواهد شد و دیگر آموزش و پرورش کمبود نیروی انسانی نخواهد داشت؟

در حال حاضر ۷۸ هزار کلاس خالی داریم و در حقیقت برای این خلاء و نیاز نیرو تربیت می‌کنیم، نه اینکه بخواهیم برای تحمیل فارغ‌التحصیل نیرو تربیت کنیم. ما مطالعات آینده‌پژوهشی کردیم و می‌دانیم که تا سال ۱۴۰۴ حدود ۲۰۸۰ هیات علمی می‌خواهیم، البته امکان دارد این رقم بالا و پایین شود. تا سال ۱۴۰۴ اگر با همین شیب یعنی جذب سالی ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر پیش برویم، نیاز کشور به معلم حل می‌شود. امکان دارد در این میان ۱۰ هزار نفر هم اضافه تربیت کنیم که این مساله مشکلی ندارید، زیرا در اینجا از کمیت به کیفیت می‌رسیم و می‌توانیم کلاس‌های ۴۰ نفره را ۳۰ نفره کنیم.

مطالعات آینده‌پژوهشی کردیم و می‌دانیم که تا سال ۱۴۰۴ حدود ۲۰۸۰ هیات علمی می‌خواهیم، البته امکان دارد این رقم بالا و پایین شود.

بنابراین کشور ما تا هفت، هشت سال آینده هر چه سرمایه‌گذاری کند، کم است. تجربه هم نشان داده است، معلمانی که از طریق کنکور و آموزش چهار ساله دروس پداگوژی (کارورزی، روانشناسی، فنون تدریس) را می‌گذرانند، معلمان خوب و تراز بالایی هستند، وگرنه ما از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های دیگر هم استفاده می‌کنیم. امسال هم ۴۰ هزار نفر دانشجو پذیرفته‌ایم که جمع دانشجویانمان ۷۰ هزار نفر شده‌اند. ما تلاش می‌کنیم که پاسخگوی نیازهای مهر ماه سال‌های آینده باشیم تا با کمترین کلاس بی‌معلم مواجه باشیم.

تربیت این تعداد معلم نیاز به فضای آموزشی دارد، برای تامین فضای آموزشی چه اقداماتی انجام داده‌اید؟

در بحث فضای آموزشی ما یک میلیون مترمربع فضای کالبدی داریم. در سال ۱۳۹۰ حدود ۴۰۰ پردیس داشتیم که ۳۰۲ پردیس تعطیل شد و ۹۸ مورد دیگر باقی ماند. در حال حاضر ۶۴ پردیس و ۳۴ مرکز داریم که بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد این مراکز نیاز به مقاوم‌سازی و بهسازی دارند. این بازسازی‌ها در حال انجام است، اما بودجه‌مان کم است. یک بحث دیگری که دنبال آن هستیم بحث چابک‌سازی و ساختار است که امیدواریم این درخواست مورد توجه هیات امنا قرار بگیرد.

در حال حاضر ۶۴ پردیس و ۳۴ مرکز داریم که بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد این مراکز نیاز به مقاوم‌سازی و بهسازی دارند.

یکی از مواردی که امسال و در همین هفته انجام شد، این بود که رییس جمهور محترم تمام مصوبات چند ساله عقب مانده دانشگاه فرهنگیان را از سال ۹۳ تاکنون امضا کردند، یعنی هرآنچه که در هیات امنا مصوبه داشتیم، توسط آقای روحانی امضا شدند. یک نوید دیگر این که برای ۵۵ هزار ردیف سال آ‌ینده ما موافقت شده است. وضعیت اشتغال در جامعه ما به خصوص برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها اصلا وضعیت خوبی نیست، اما وقتی ما آن چهل هزار نفر را گرفته‌ایم و می‌خواهیم سال آینده برای ۵۵ هزار نفر ردیف شغلی ایجاد کنیم، جامعه از بابت تامین معلم یک نفس راحت می‌کشد. برای مهر ماه سال آینده ۵۵ هزار نفر استخدام رسمی درحوزه آموزش و پرورش خواهیم داشت.

شما برنامه‌ای صد ساله برای دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفته‌اید، این برنامه شامل چه چیزهایی است و آیا با تغییر مدیریت امکان اجرایی شدن یک برنامه صد ساله وجود دارد؟

در مدیریت یک نوع تفکر سنتی و نوع دیگر سیستمی است. تفکر سنتی بر اساس اتفاقات است، اما تفکر سیستمی بر اساس پیش‌بینی و بر اساس داده‌ها است. در اینجا بر اساس تفکرات سیستمی حرف می‌زنیم. ما یک برنامه یک ساله داشتیم و گفتیم که یک ساله ظرفیت خالی موجود را پر می‌کنیم. یک کشور وسیع هستیم و ۲۳ کشور جهان در خاک کشور ما جای می‌گیرد. به عنوان مثال کشور ژاپن اندازه مازندران و خراسان است و ۵۲ دانشگاه تربیت معلم دارد. طبق مطالعاتی که داشتیم، قبلا این استان‌ها که اندازه ژاپن هستند، ۲۵ مراکز خالی داشتند که ما آن را پر کردیم.

اگر با همین فرمان جلو بروم و مانعی نباشد تا ۵ سال دیگر کف نیاز آموزش و پرورش حل می‌شود، یعنی ما دیگر مشکلی بابت نیروی انسانی نخواهیم داشت.

برنامه ۵ ساله من به این صورت است که اگر با همین فرمان جلو بروم و مانعی نباشد تا ۵ سال دیگر کف نیاز آموزش و پرورش حل می‌شود یعنی ما دیگر مشکلی بابت نیروی انسانی نخواهیم داشت. البته به نظر من می‌تواند زودتر هم آن را حل کرد، در صورتی که مساعدت در این مورد صورت بگیرد.برنامه ۱۰ سال من نیز در مورد راه‌اندازی طرح ۳۱-۱۰۰ است. من اعتقاد دارم مثل خیلی از کشورها که نظام تعلیم و تربیت را اولویت قرار داده‌اند ما هم باید آن را اولویت قرار دهیم، از این رو باید ۱۰۰ هکتار در هر استان برای فضای تربیت معلم در نظر بگیریم. الان یکی دو استان این طرح را آغاز کرده‎اند. ترجیج ما این است که این ۱۰۰ هکتار در مرکز شهر باشد تا به دانشگاه مادر نزدیک‌تر باشد و تردد هم برای دانشجویان بهتر صورت بگیرد.ما بعد از رقم زدن طرح ۳۱-۱۰۰ می‌توانیم ادعا کنیم که تا ۱۰۰ سال دیگر خیالمان از تربیت معلم راحت است و این همان طرح صد ساله است. وقتی فضا و شرایط فراهم باشد، من فکر می‌کنم که هر استان می‎تواند ۳۰ هزار معلم تربیت کند و بعد دانشگاه فرهنگیان به نسبت نیاز آموزش و پرورش قابلیت انعطاف پیدا خواهد کرد.

فکر نمی‌کنید با اوضاعی نامناسب معیشیتی که معلمان دارند، در سال‌های آینده آمار داوطلبان کاهش پیدا کند؟

امسال نزدیک پنج برابر تعداد مورد نیاز ما در دانشگاه ثبت‌نام کردند، قطعا آنها برای تحصیل و شغل خود غربالگری کردند تا بهترین راه را انتخاب کنند. گلایه معلمان اغلب به خاطر معوقات است و الان حقوق معلمان به نسبت قبل بهتر شده است. به خصوص با این ۲۰ درصدی که سال آینده اضافه می‌شود، وضعیت معلمان بهتر خواهد شد. معلمان جزو نجیب‌ترین انسان‌های حقوق بگیر دولت هستند، البته کارگران و سایر اقشار هم همینطور و اگر هم اعتراضاتی می‌کنند، درباره مطالبات مغفول مانده است و آن را یادآوری می‌کنند و این یکی از ویژگی‌ جامعه‌ متمدن است. با توجه به وضعیت اشتغال در دنیا که پایان قرن بیستم را پایان عصر استخدام‌های رسمی می‌دانند، مطمئنا برای شغل معلمی استخدام خواهد بود، زیرا دیگر استخدامی نداریم.

گفته بودید که ۱۰۷ میلیارد از آموزش و پرورش طلب دارید و دستمزد استادان مدعو از سال ۹۴ به تعویق افتاده است. قرار است این معوقات چه زمانی و چگونه پرداخت شود؟

وزیر آموزش و پرورش دستور دادند، در سال آینده فکری برای این مساله شود، آقای اللهیار ترکمن هم قول دادند در این زمینه کمک کنند. این معوقات مربوط به قبل از ۱۴ ماهی است که من به دانشگاه فرهنگیان آمده‌ام. چاله‌چوله‌هایی که در دانشگاه فرهنگیان وجود دارد از قبل کنده شده و یکی از وظایف مدیریت‌ها و قبول مسئولیت‌ها پیگیری مطالبات مسبوق است.

همواره در جذب دانشگاه فرهنگیان و آزمون‎های استخدامی آموزش و پرورش شائبه‌هایی وجود داشته است، حتی گفته شده بود، داوطلبانی که رتبه بالایی داشته‌اند، جذب نشدند. آیا از نظر شما وجود بی‌عدالتی در نهادی مثل آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان که رکن اصلی آموزش در جامعه است، به عرصه آموزش کشور آسیب نمی‌زند؟

مدارک را به ما نشان دهید و من در این زمینه جواب می‌دهم و پیگیری می‌کنم، گاهی این موارد نادر است.ما یک خطای تعمیم داریم به این صورت که ما یک مدرسه زیبا و با امکانات در آلمان می‎بینیم و بعد که به ایران آمدیم، بگوییم تمام مدارس آلمان عالی هستند، درحالی که اینطور نیست. ما مواردی داشتیم که رتبه خوبی داشته‌اند، اما شاید مشکل خاصی داشته‌اند که نه سیاسی است و نه اخلاقی، به همین دلیل در مصاحبه رد شده‌اند. ما در استخدام معلم استانداردهایی در زمینه قد، سن، معدل و ... و حتی شاخص‌هایی مثل عدم لکنت زبان داریم که شخص باید همه این استانداردها را داشته باشد. البته در قانون آمده است که فرزند رزمنده، جانباز و شهید ۲۰ درصد سهمیه دارند و آن هم زمانی لحاظ می‌شود که ۶۵۰۰ تراز را بیاورند.

در استخدام معلم استانداردهایی در زمینه قد، سن، معدل و حتی شاخص‌هایی مثل عدم لکنت زبان داریم که شخص باید همه این استانداردها را داشته باشد.

در کشورهایی خارجی به سربازانی که در جنگ جهانی آسیب دیده بودند، رسیدگی‌های زیادی می‌شود، حتی اگر لازم باشد هر کدام سه پرستار دارند و تا نوه‌هایشان تامین هستند، اما ما به رزمنده‌های جنگ تحمیلی هیچ چیزی ندادیم. فرزندان شهدا حاضرند استخدام‎ها و پست‌ها را بدهند، اما یک روز سایه پدر را داشته باشند. اگر کسی برای ادعای خود اسناد و مدارکی دارد به ما بدهد و ما سعی می‌کنیم که پیگیری کنیم و نمی‌گذاریم در حق کسی اجحاف شود.

اخیرا خبرهای زیادی در خصوص تنبیه‌بدنی در مدارس می‌شنویم. اکنون این سوال مطرح است که در دانشگاه فرهنگیان به معلمان آینده چه آموزش‌هایی داده می‌‎شود تا در مدرسه اقدام به تنبیه بدنی نکنند؟

من خودم مخالف تنبیه بدنی هستم، ما دو نوع تنبیه بدنی داریم؛ تنبیه‌بدنی روانی یا کلامی و جسمی یا فیزیکی. به قول تیپی شپرد در کتاب "آموزش و پرورش زنده" تنبیه جسمی تن را می‌آزاد و تنبیه روحی استخوان‌ها را خورد می‌کند و هر دو مردود است. اگر اَنگ و برچسبی به دانش‌آموز زده شود تا آخر عمر با او همراه است. تنبیه جسمی نیز عزت نفس دانش‌آموز را از آن می‌گیرد، در حالی که الان روش‌های تنبیه روانشناختی داریم؛ مثل بی‌توجهی موقت یا عدم مشارکت در گروه‌های قوی، اینها باعث می‌شود، دانش‌آموز متنبه شود.

تنبیه جسمی تن را می‌آزاد و تنبیه روحی استخوان‌ها را خورد می‌کند و بنابراین هر دو مردود است.

این بچه‌ها در ایستگاه رشد هستند و ما از بچه شش ساله تا دبیرستانی نباید توقع رفتار بزرگسال داشته باشیم. من شخصا به عنوان یک معلم و مدیر آموزشی کاملا مخالفم، اما تنبیه در طول تاریخ بوده است و حالا به خاطر شبکه‌های اجتماعی خیلی پررنگ می‌شود. آیا ثابت شده اینهایی که تنبیه می‌کنند، تربیت شده دانشگاه ما هستند؟ یا از معلمان ماده ۲۸، خرید خدمات، نهضت سواد آموزی، سرباز معلم و...هستند؟ ما اعتقاد داریم، معلم راستین آن معلمی است که چهار سال دوره تربیت معلم را بگذراند. آیا آن شخصی که آن اتفاق ناگوار را در مدرسه منطقه دو تهران رقم زد از معلمان ما بوده است؟ خیر. اما آن معلمی که سرخود را تراشید تا دانش‌آموز مبتلا به سرطان در کلاس درس خجالت نکشد، معلم ما بود.

یعنی هیچ انتقادی در این زمینه به دانشگاه فرهنگیان وارد نیست؟

در میان معلمان ما شاید خطاهایی وجود داشته باشد، اما ما باید درس‌های تربیتی و روانشناختی را قوی‌تری و یک مقداری از محتواهای آموزشی کم کنیم. گاهی اوقات اگر در بین معلمان ما تنبیه‌گر وجود داشته باشد، ناشی از درس‌های روانشناختی و تعلیم و تربیت است که نیاز به بازنگری دارد. یک نکته دیگر این است که باید از آن طرف نیز به مساله نگاه کنیم. دانش‌آموز فقط شش ساعت در اختیار ماست و ۱۸ ساعت در اختیار جامعه، فضای اجتماعی و خانواده است که این‌ها هم نقش مهمی دارند و فضای مجازی وضع نابه‌هنجاری ایجاد کرده است. از طرفی معلم هم یک نفر است و گاهی اداره کلاس از دستش خارج می‌شود. انسان خشمگین نابیناست، وقتی یکی به خشم می‌آید اداره کردن کلاس در مدارسی که فضایی ورزشی مناسب برای تخلیه انرژی ندارد، کار دشواری است.

انسان خشمگین نابیناست، وقتی یکی به خشم می‌آید اداره کردن کلاس در مدارسی که فضایی ورزشی مناسب برای تخلیه انرژی ندارد، کار دشواری است.

نمی‌خواهم این رفتارها را تطهیر کنم، ولی باید عوامل مختلف تنبیه را در نظر بگیریم، اما ما انسانیم و انسان محل خطاست، ولی به طور کل تنبیه بدنی مردود و خطاست. باید دید عوامل مقصر و موثر چیست و چه دوره‌هایی برای آموزش و تربیت در نظر گرفته شده است.من هیچ وقت تنبیه بدنی چه از نوع جسمی و چه از نوع روانی را تایید نمی‌کنم، زیرا روان و عزت نفس دانش‌آموز را زیر سوال می‌برد. باید برای این مساله فکر کرد تا به روزی برسیم که دیگر هیچ تنبیه بدنی در کشور وجود نداشته باشد. معلم قدرتی با دست خالی است. من همچنین بخشی از خشونت‌های مردود در مدارس را ناشی از نوع تربیت خانواده می‌دانم.

منبع: خبرگزاری ایلنا

برای مشاهده اخبار لحظه به لحظه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

 برای مشاهده آخرین اخبار استخدام دانشگاه فرهنگیان اینجا کلیک نمایید

 

 

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱۴۴ نظر برای ایجاد ۵۵ هزار ردیف شغلی برای معلمان در مهر ماه سال آینده

  • ن
    نازی
    ۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۷:۱۹
    سلام دوستان کسی هست ک منو راهنمایی کنه که اگه کرج بزنم امسال و بومی نباشم باید چ حدودایی باشه نمرم و بزنم یا نزنم؟؟؟
    • n
      na3a
      ۷ فروردین ۱۳۹۸، ۰۱:۴۲
      اگه دقیق شهرستان خودت بزنی فوق العاده ست و درصد قبولی میره بالا..
      اگه مرکز شهر بزنی درصد قبولیت میاد پایین. (تقریبا نصف شهرستانت)
      اگه حاشیه نزدیک بزنی احتمال قبولیت هنوز بیشتر میاد پایین ولی خب یه بند پ بزنی کنارش کارت راه میفته.
      منطقه دورتر و جاهای دیگه بزنی اصا یا نمی گیرن یا درخواست محدد ثبت نام بهت میدن.
      سوال کردم اینا رو بهم گفتن
      • ا
        الی
        ۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۵:۴۷
        ببین من پارسال بومی شهرستان خودمون بودم با نمره بالا رفتم مصاحبه. قبول نشدم. شهر دیگه بزنی احتمال قبولی نزدیک به صفره. اون شهرستانها خودشون ایتقدر بیکار دارند که نوبت به شما نرسه.مگر واسه آموزگاری اونم تو جاهای خیلی محروم. در حالت عادی شانسی ندارید.
      • گ
        گل مهربونی
        ۳ فروردین ۱۳۹۸، ۲۳:۰۳
        سلام بچه ها کسی هست دبیری زمین شناسی قبول شده باشه درصداشو میگه
        • س
          سپید
          ۳ فروردین ۱۳۹۸، ۰۱:۰۱
          سلام بچه ها سال نوی همتون مبارک. منم از آدمین(رئیس) تشکر میکنم. من یکی که واقعا افسرده شده بودم و ناامید. فکر میکردم فقط منم که هر چه تلاش میکنم به نتیجه نمیرسم و صدایم هم به جایی نمیرسه. اما حالا وقتی میام به این سایت شر میزنم انرژی میگیرم.
          • n
            na3a
            ۳ فروردین ۱۳۹۸، ۰۲:۰۳
            عزیزم شما دیگه خیلی داغون بودید 😂
            بیا این ور. من خودم تا جون دارم میخونم ولی خب می بینی که درصد قبولی خود منم یه درصده.
          • گ
            گل مهربونی
            ۲ فروردین ۱۳۹۸، ۱۹:۲۱
            سلام بچه ها کجایین بهتره بهم امید بدیم😂😂😂😂
            • م
              مجید
              ۱ فروردین ۱۳۹۸، ۲۱:۵۷
              به نظرمن فقط کسانی که رشتشون به اموزش ابتدایی میخوره شانس دارن بقیه بی فایدس تلاششون
              • ا
                الهام
                ۲ فروردین ۱۳۹۸، ۱۵:۰۷
                موافقم. شدیدا
                • n
                  na3a
                  ۳ فروردین ۱۳۹۸، ۰۲:۰۵
                  چی میگی مجید جان؟ امسال چهل درصد غیر ابتدایی میخوان. صددرصد ک نیست 😐
                  • ا
                    الی
                    ۴ فروردین ۱۳۹۸، ۲۱:۲۱
                    اره غیر ابتدایی هم میخوان ولی بیشترشو از دانشجو معلمها بر میدارن
                • ا
                  امیدوار
                  ۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۶:۲۸
                  بچه سال نو همتون مبارک ....سال نو ادمین سایتم مبارک
                  • ر
                    رویا
                    ۲۹ اسفند ۱۳۹۷، ۲۳:۵۶
                    این جورکه معلومه امسال ظرفیت هابرا سهمیه ازاد خیلی کمتراز سالهای قبله زیادامیدوارنباشید
                    • ر
                      رویا
                      ۱ فروردین ۱۳۹۸، ۰۱:۰۲
                      سهمیه آزاد ینی چی؟
                      • پ
                        پیر شده تکمیل ظرفیت 👴
                        ۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۲۱
                        از قبل از اومدن دفترچه نمیشه که قضاوت کرد
                        امیدوارم بهترینها برای هممون اتفاق بیفته
                        انشالله سال جدید بر همگی مبارک باشه
                        ...هممون به خواسته هامون برسیم
                        • ر
                          رویا
                          ۲ فروردین ۱۳۹۸، ۲۱:۳۵
                          واقعا نمیدونم چی بگم
                          اینهمه آدم باید چند ماه منتظر یه دفترچه باشن که تکلیف شون مشخص بشه
                          یعنی واقعا نمیتونن جوری کاراشون و تنظیم کنن که موقع ثبت نام ظرفیتارم اعلام کنن !!!!
                        • n
                          na3a
                          ۳ فروردین ۱۳۹۸، ۰۲:۰۷
                          سهمیه آزاد ماده 28 دانشگاهی سی هزار نفر اعلام شده! یعنی چی سهمیه کمه؟ سهمیه دانشگاهی بیشتره امسال
                          • ر
                            رویا
                            ۳ فروردین ۱۳۹۸، ۲۱:۰۶
                            یعنی وقتی گفتن پنجاه هزار نفر و شما میگی سی هزار نفرش ماده 28 هستش پس بیست هزار نفر میشه از کنکور سراسری؟؟؟!!
                            • n
                              na3a
                              ۴ فروردین ۱۳۹۸، ۱۵:۵۹
                              بله. قبل از عید اعلام شد
                        • ر
                          رویا
                          ۲۸ اسفند ۱۳۹۷، ۲۲:۴۶
                          سلام دوستان من ازیکی ازاشنا هامون که تو اموزش وپرورش هست پرسیدم میگفت احتمال زیاد ازمون بعد ماه رمضان خواهد بود
                          • ر
                            رویا
                            ۲۹ اسفند ۱۳۹۷، ۰۱:۰۱
                            ببخشید میشه از آشنا تون بپرسید که امسال چه تعداد پذیرش فرهنگیان از آزمون استخدامی و چه تعداد از کنکور سراسری هستش؟ ممکنه که اصن جذب دانشجو نداشته باشن یا از پارسال کمتر باشه؟؟؟
                            خیلی ممنون
                            • ی
                              یاسمین 🌷به رویا
                              ۲۹ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۵۶
                              غش کردم از خنده تاحالادیدی آزمون تو ماه رمضان باشه
                              • n
                                na3a
                                ۲۹ اسفند ۱۳۹۷، ۱۹:۱۵
                                یاسمین جون.. ایشون گفتن بعدش. نگفتن توی ماه رمضون
                                بعد ماه رمضون برای آمادگی میره برج 4 بعد از کنکور
                            • ر
                              ریحانه
                              ۲۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۴۸
                              با سلام و احترام
                              بنده با رتبه ی خیلی خوب در مقطع کارشناسی ،ارشد و دکترا (سال91) پذیرفته شدم ؛ متاسفانه در آن سالها دانشگاه فرهنگیان جذب دانشجو نداشت. بعد از سالها هنوز در مدرسه غیر انتفاعی مشغول هستم و خبری از استخدام نیست. لطفا برای افرادی که شرایطی چون من دارند، تدبیری اندیشیده شود.
                              • س
                                سپید
                                ۲۹ اسفند ۱۳۹۷، ۰۰:۱۲
                                خب عزیزم درد ما هم همینه دیگه. خیلی لز ماها دانشگاه روزانه درس خواندیم و حالا بیکاریم. البته بیکار هنرمند.
                              • ر
                                ریحانه
                                ۲۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۴۳
                                با سلام و احترام
                                بنده با رتبه ی خیلی خوب در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا (سال91) پذیرفته شدم ؛ متاسفانه در آن سالها دانشگاه فرهنگیان جذب دانشجو نداشت. بعد از سالها هنوز در مدرسه غیر انتفاعی مشغول هستم و خبری از استخدام نیست. لطفا برای افرادی که شرایطی چون من دارند، تدبیری اندیشیده شود.
                                • ع
                                  علی
                                  ۲۷ اسفند ۱۳۹۷، ۲۱:۲۱
                                  بخدا تو ایران فقط شغل ازاد یا یک حرفه باید یاد گرفت به تحصیل کرده ها اصلا اهمیت نمیدن
                                  • n
                                    na3a
                                    ۲۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۰۵
                                    تو این کشور حداقل باید سه چهار حرفه و فن فرد باشی که کم نیاری
                                  • n
                                    na3a
                                    ۲۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۵۹
                                    سلام دوستان. بعد از پرسش و پاسخ های انجام شده، زمان احتمالی امتحان، مطابق با تاخیر های امسال و تجربه ی سال های گذشته در یکی از جمعه های نیمه ی اول تیرماه برگزار خواهد شد. لذا دفترچه رو با این شرایط اواخر فروردین ماه تا اوایل اردیبهشت در سایت سنجش آموزش کشور آپلود خواهند کرد. بعد از این پرسش ها، نتیجه گیری شد که امسال هم ب مانند سالهای گذشته *سنجش* طراحی سوالات و امتحانات رو مدیریت خواهد کرد. لذا سعی کنید برای درس های عمومی از کتابی که ای-استخدام در سایت نهاده بهره ببرید.
                                    موفق باشید..
                                    • ب
                                      به na3a
                                      ۲۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۳۶
                                      سلام دوست عزیز
                                      ببخشید منبع شما موثق است که سنجش مجری آزمون خواهد بود؟؟؟
                                      • n
                                        na3a
                                        ۲۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۰۱
                                        ابتدا میگفتن این امکان را دارد که مجری آزمون گروهی دیگر از منابع و مراجع دانشگاهی باشند، اما بعدها مشخص شد که درصورتیکه مجری های دیگری هم روی کار بیایند، سنجش سوالات آنها را مورد تایید قرار خواهد داد. لذا نهایتا یا سنجش مجری خواهد بود یا متغیر سوالات. منبع هرچند موثق نیست ولی از اینکه آزمون بعد در حول و حوش کنکور سراسری است این احتمال بالا میره که دوست عزیزمون در آموزش و پرورش درست گفته باشن که سنجش، هر دو را مجری خواهد بود
                                      • ب
                                        به na3a
                                        ۲۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۴۸
                                        دوست عزیز در مورد لغو بومی گزینی هم توضیح بدین؟؟
                                        آیا بومی گزینی ملغی میشه؟؟
                                        • ا
                                          الهام
                                          ۲۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۸:۰۵
                                          مطمئن باش بومی گزینی رو بر نمیدارن چون اینا معلم واسه جاهای محروم میخوان و جاهای محروم هم فقط بومیها توش دوام میارن. من شنیدم امسال هم بومی هست.
                                          • n
                                            na3a
                                            ۲۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۰۳
                                            خیر. کماکان بومی گزینی هست و خواهد بود. من خودم هم در این متاسفانه حذف و وجود این بومی گزینی هم خوبه و هم بد. خوبیش اینه که اونایی ک سال بعد تصمیم به ورود به آموزش و پرورش دارن رو راحت تر میشه استخدام شَن و بدیش اینه که ممکنه تا چند سال یه رشته ای رو هیچ جا نخوان.
                                          • م
                                            مجید
                                            ۲۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۵۱
                                            امسال مجری ازمون ها جهاد دانشگاهی خواهد بود, چه دستگاههای اجرایی چه اموزش پرورش خیالتون راحت
                                            • n
                                              na3a
                                              ۳ فروردین ۱۳۹۸، ۰۲:۰۹
                                              منم همین رو میگم. دقیقا باید کتاب های تخصصی دانشگاه ها رو خوند. اعم از دانشگاه دولتی که در راس هست.
                                          • ب
                                            بابل
                                            ۲۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۵۵
                                            در مازندران در رشته انسانی رتبه سه رقمی میخاد برای قبولی فرهنگیان
                                            • س
                                              سپید
                                              ۲۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۱۲
                                              یکی از اقوام ما با رتبه چهار هزار انسانی دبیری عربی قبول شده.
                                            • ا
                                              اشکان22
                                              ۲۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۴۴
                                              سلام دوستان من آخرش از حرفهای این آقا متوجه نشدم ، یعنی از دانشگاههای دیگه هم میگیرن یا نه ؟ اگه میگیرن چقدر میگیرن؟
                                              • د
                                                دریا
                                                ۲۷ اسفند ۱۳۹۷، ۰۷:۲۸
                                                اتفاقا اطلاعاتم بالاست دوستان منم هم که دختر بودن مثل پسرها قبول شدن،
                                                • ق
                                                  قشم*
                                                  ۲۷ اسفند ۱۳۹۷، ۰۳:۱۲
                                                  سلام
                                                  قبولی در دانشگاه فرهنگیان سخت نیست ولی شرایط سنی داره...
                                                  من قبول شدم ولی خودم نرفتم
                                                  اینم بگم که قبولیش به رشته تحصیلی و ظرفیت شهرت و چیزای دیگه بستگی داره...
                                                  مثلا من سال اول با رتبه 9000ریاضی مجاز به انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان هم نشدم ولی سال دوم با رتبه 24000تجربی دانشگاه فرهنگیان قبول شدم
                                                  • ن
                                                    نسترن
                                                    ۲۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۲۴
                                                    حالا میخای آزمون بدی؟
                                                    • ق
                                                      قشم*
                                                      ۲۷ اسفند ۱۳۹۷، ۲۰:۴۹
                                                      آزمون اداره مالیات شرکت کردم
                                                      شاید آموزش و پرورش هم شرکت کنم اگه شهرم دبیری بخواد😊
                                                  • س
                                                    سارا
                                                    ۲۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۳۹
                                                    تو رو خدا ما دهه ی شصتیا رو هم در نظر بگیرین
                                                    لطفا ظرفیتا رو اضافه کنین اکثرا دفترچه استخدامی میاد یک نفر میخاد اونم مرد ما همه لیسانس بیکاریم
                                                    اکثرا هم مهندسی خوندیم جنسیت پذیرش رو هم زن و مرد قرار بدین اکثرا استخدامی مرد میخوان.
                                                    • ا
                                                      الهام
                                                      ۲۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۱۵
                                                      ببخشید من فکر کردم نوشتید با 9000 قبول شدم. البته جوابم همونیه که گفتم. واقعا در حق دهه شصتیها که جزو درسخون ترین و بی حاشیه ترین بچه ها بودن ظلم شد. البته 9000 که چه عرض کنم من رتبه های بالاتر رو هم دیدم که فرهنگیان قبول شدن و بعد برای ما کلاس هم میذارن و میگن وارد فرهنگیان شده خیلی سخت شده و مثل زمان شما نیست!!!!!! انگار ما با رتبه 200 هم قبول نمیشدیم. منتها زمان ما مشکل این بود که اصلا خیلی از شهرا دانشگاه فرهنگیان نداشتن و باید میرفتیم تهران یا تبریز برای دبیری و رشته های لیسانس.
                                                      • م
                                                        معلم(م)
                                                        ۲۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۴۱
                                                        من دهه شصتی حاضر بودم برای دانشگاه فرهنگیان آفریقا هم برم. اما اون سال اصلا دانشجوی دبیری نگرفتن با رتبه 3000 رفتم ی رشته دیگه روزانه خوندم ارشدم رو هم از دانشگاه تهران روزانه گرفتم ولی متاسفانه الان بیکارم و میبینم که کنکوریهای امسال با رتبه 50هزار دبیری قبول شدن. آخر بیعدالتیه.
                                                        • د
                                                          دریا
                                                          ۲۷ اسفند ۱۳۹۷، ۰۷:۲۸
                                                          کاملا درسته
                                                        • n
                                                          na3a
                                                          ۲۶ اسفند ۱۳۹۷، ۰۳:۵۷
                                                          میشه یکی توضیح بده این یعنی چی؟؟ 😐
                                                          70 هزار معلم، سال آینده بازنشسته خواهند شد و جای خالی این معلمان را باید حق التدریسی‌های استخدام شده پر کنند
                                                          • م
                                                            مهدی
                                                            ۲۴ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۱۳
                                                            کسایی رو میشناسم که با رتبه های کنکور بالای 60000 تربیت دبیر فرهنگیان قبول شدن
                                                            حالا ما با رتبه های خیلی بهتر تو دانشگاههای روزانه درس خوندیم و الان بیکار و علاف هستیم
                                                            این عدالت نیست
                                                            چرا باید سهمیه ی ماده ی 28 کمتر باشه
                                                            • ش
                                                              شادان
                                                              ۲۴ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۵۱
                                                              آفرین به نکته ی خیلی خوبی اشاره کردید من دانشجوی ارشد روزانه ام همکلاسیهای من دانشجوی فرهنگیان بودند لیسانسشونو که الان دانشجوی شبانه هم هستند نمرات شون هر ترم پایین ترین سطح نمرات رو داره و خودشون وقتی سر کلاس بحثهای درسی مارو گوش میکنند متعجب میگن اینهمه اطلاعات رو تو همین دانشگاه ب دست آوردین ؟
                                                              • ش
                                                                شادان
                                                                ۲۴ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۵۱
                                                                آفرین به نکته ی خیلی خوبی اشاره کردید من دانشجوی ارشد روزانه ام همکلاسیهای من دانشجوی فرهنگیان بودند لیسانسشونو که الان دانشجوی شبانه هم هستند نمرات شون هر ترم پایین ترین سطح نمرات رو داره و خودشون وقتی سر کلاس بحثهای درسی مارو گوش میکنند متعجب میگن اینهمه اطلاعات رو تو همین دانشگاه ب دست آوردین ؟
                                                                • ش
                                                                  شادان
                                                                  ۲۴ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۵۱
                                                                  آفرین به نکته ی خیلی خوبی اشاره کردید من دانشجوی ارشد روزانه ام همکلاسیهای من دانشجوی فرهنگیان بودند لیسانسشونو که الان دانشجوی شبانه هم هستند نمرات شون هر ترم پایین ترین سطح نمرات رو داره و خودشون وقتی سر کلاس بحثهای درسی مارو گوش میکنند متعجب میگن اینهمه اطلاعات رو تو همین دانشگاه ب دست آوردین ؟
                                                                  • ر
                                                                    رویا
                                                                    ۲۶ اسفند ۱۳۹۷، ۰۱:۱۸
                                                                    خیلی معذرت میخوام ولی
                                                                    من خودم امسال با رتبه 9000 فرهنگیان قبول نشدم پس قطعا با رتبه های بالاتر از منم قبول نشدن
                                                                    در ضمن دانشگاه فرهنگیان هدفش تربیت دبیریه که بتونه کلاس و خوب اداره کنه هم از لحاظ درسی هم از لحاظ رفتاری و تربیتی که اینا فقط تو این دانشگاه بیشتر بهش توجه میشه
                                                                    من خودم تو مدرسه هر دبیری داشتم که از این دانشگاه فارغ التحصیل شده بود خیلی بهتر از اونایی بودن که از دانشگاه های روزانه و به قول شما با سطح علمی بالا اومده بودند
                                                                    اون موقع که دانشگاه تون رو انتخاب میکردین باید به فکر شغل هم میبودین و در ضمن خود ماده 28 کل عدالت رو بهم زده چه برسه به اینکه بخوان ازش زیاد هم بردارن ما که الان دوست داریم شغل انتخاب کنیم همش به فکر اینیم که نکنه از ماده 28 بردارن و به ما نرسه چه بسا اگه پارسال اون تعداد از لیسانسه ها برنداشته بودن امثال من تو دانشگاه بودیم ن پشت کنکور
                                                                    • د
                                                                      دریا
                                                                      ۲۶ اسفند ۱۳۹۷، ۰۸:۲۴
                                                                      اتفاقا پسرخاله من با رتبه 9000 دانشگاه فرهنگیان قبول شد چرا الکی میگی خانم محترم
                                                                      • ر
                                                                        رویا
                                                                        ۲۷ اسفند ۱۳۹۷، ۰۰:۱۶
                                                                        دریا خانم لزومی نداره که من بخوام دروغ بگم
                                                                        شما اگه یکم اطلاعاتتون رو بالاتر ببرید متوجه میشید که پذیرش فرهنگیان از پسر ها بیشتره و رتبه های بالاتر از ایشون هم از پسرا قبول شدن
                                                                      • ن
                                                                        نسترن
                                                                        ۲۷ اسفند ۱۳۹۷، ۰۷:۳۰
                                                                        خوب انتخاب رشته نکردی

                                                                    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                                                                    ثبت پاسخ