صندوق ذخیره ۲۳۰۰ میلیارد ریال به حساب فرهنگیان واریز کرد

۵ نظر

صندوق ذخیره فرهنگیان حدود ۲۳۰۰ میلیارد ریال سهم‌الشرکه به حساب معلمان عضو صندوق که از دوم شهریور تا اول مهرماه ۱۳۹۷ به افتخار بازنشستگی نائل آمده اند، واریز کرد که بخشی از آن مربوط به سود سال مالی ۹۶ و مطالبات سهم دولت است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی صندوق ذخیره فرهنگیان، اعضای بازنشسته در مهرماه، سهم‌الشرکه خود شامل سهم عضو، سهم دولت و سود ناشی از فعالیت‌های اقتصادی را دریافت کردند و سهم‌الشرکه اعضای انصرافی، بازخرید و از کار افتاده نیز به حساب آنها واریز و در خصوص اعضای متوفی نیز طبق قانون عمل می‌شود.
این اعضا همچنین سود دوره ۲۳ مربوط به سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ و مطالبات سهم دولت تا پایان سال ۱۳۹۰ را دریافت کرده‌اند. در همین حال بخشی از سهم دولت که از برنامه پنجم توسعه حذف شده بود، به حساب فرهنگیانی که قبلا آن را دریافت نکرده بودند، واریز شد.
میانگین سودآوری سالانه صندوق ذخیره فرهنگیان در طول ۲۲ سال گذشته حدود ۱۷ درصد بوده است، به‌ طوری که بیش از ۶۰ درصد از مبلغ سهم‌الشرکه پرداخت شده به بازنشستگان مربوط به سودآوری ناشی از فعالیت‌های اقتصادی موسسه و ۴۰ درصد آن نیز مجموع واریزهای اعضا و دولت بوده‌ است.
این رقم تمام دریافتی فرهنگیان بازنشسته مذکور نیست زیرا سود سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ نیز پس از برگزاری مجمع و تقسیم سود در بین اعضا، به حساب آنها واریز و برای فرهنگیان عضو نیز منظور می‌شود. بنابراین لازم است فرهنگیان بازنشسته، حساب بانکی مرتبط با صندوق ذخیره فرهنگیان را برای واریز سود و مطالبات سهم دولت در مراحل بعد فعال نگه دارند.
بر اساس این گزارش، از ابتدای تاسیس موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان تا کنون ۲۵۰۰ میلیارد تومان به حساب فرهنگیان بازنشسته واریز شده که بیش از هزار میلیارد تومان آن مربوط به دو سال گذشته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده اخبار حقوق و دستمزد فرهنگیان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار بازنشستگان اینجا کلیک کنید

 

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۵ نظر برای صندوق ذخیره ۲۳۰۰ میلیارد ریال به حساب فرهنگیان واریز کرد

  • ف
    فریبا فلاح
    ۱۲ بهمن ۱۳۹۷، ۰۷:۴۵
    باعرض ادب وسلام
    پول صندوق ذخیره فرهنگیان اعضای متوفی به چه کسانی تعلق میگیرد
    • n
      nazanin
      ۸ بهمن ۱۳۹۷، ۱۶:۱۷
      سلام میخوام بدونم حقوق هنرآموز هنرستان استخدام شده 97 یا 96 دریافتی خالصش چقدر هست با مدرک فوق لیسانس ومتاهل و خانم ؟
      و بنا به حدس شما تا مهر 98 چقدر میشه؟
      • ا
        امین
        ۱ بهمن ۱۳۹۷، ۰۵:۱۳
        سلام ، من قبول شده آزمون 97 هستم مهارت آموز تربیت دبیر رجایی
        میخوام بدونم حقوق هنرآموز هنرستان استخدام شده 97 یا 96 دریافتی خالصش چقدر هست با مدرک لیسانس؟
        و بنا به حدس شما تا مهر 98 چقدر میشه؟
        • ا
          الهام
          ۱ بهمن ۱۳۹۷، ۱۶:۳۶
          سلام بنده هنرآموز کامپیوتر هستم حکم یک هنرآموز در سال اول خدمت با مدرک لیسانس حدود 1300 تا 1400 می باشد که تقریبا 100 تا 200 کسورات بیمه و .... خواهید داشت.اگر در بودجه امسال افزایش حقوق 20 % تایید شود میتوانید مبلغ افزایش رو خودتون حساب کنید.
          موفق باشید
          • ا
            امین
            ۲ بهمن ۱۳۹۷، ۰۳:۲۵
            خیلی ممنون ،
            خیلی وحشتناکه ، دوستان من در اداره برق سال 96 دریافتی خالصشون 3500 میشه و ...

        لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

        ثبت پاسخ