کمبود بیش از ۱۹۰ هزار نیرو در آموزش و پرورش

۱۰ نظر

حاجی بابایی با انتقاد از بی‌سواد دانستن معلمان گفت: سیاست‌های غلط باعث نیمه تعطیل شدن دانشگاه فرهنگیان و کمبود نیرو شد.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان نشست صمیمانه و تخصصی با دبیران دبیرستان سردار و معلم شهید علیرضا حاجی بابایی از وزیر اسبق آموزش وپرورش در واکنش به یکی از معلمان برای استخدام وتعیین تکلیف جوانان در دوران تصدی وزارت آموزش وپرورش، به کنایه به منتقدان بکارگیری معلمان در دوران وزارت گفت: آشپز که نیستی؟

وی افزود: در استخدام‌های سال ۱۳۸۸، ۱۵ هزار نفر نیروی جوان و متخصص با مدرک تربیت بدنی جهت توسعه فعالیت‌های ورزشی در مدارس به ویژه مدارس ابتدایی با توجه به تاثیر گذاری تحرکات بدنی و ورزش و تربیت بدنی در دوران رشد کودکی جذب آموزش وپرورش شدند؛ که اگر این اتفاق نمی‌افتاد امروز تقریبا معلم ورزشی در مدارس نبود.

وزیر اسبق آموزش وپرورش تاکید کرد: خوشبختانه غالب این معلمان اکنون با تحصیلات عالی در آموزش وپرورش مشغول خدمات‌رسانی تخصصی به دانش آموزان هستند.

وی با تشکر از دبیر تربیت بدنی آموزشگاه که دارای چندین مقاله علمی پژوهشی در مجامع علمی در سطح ملی و بین المللی است، گفت: وی یکی از معلمان جذب شده در آن زمان است، اما آقای فانی و تعداد محدودی با انگیزه‌های سیاسی ضمن توهین به این عزیزان، با غوغا سالاری این معلمان را آشپز خطاب کردند.
هدف؛ مهندسی منابع انسانی است

حاجی بابایی با ابراز خرسندی از توجه به تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی در مدرسه بیان کرد: هدف اصلی ما مهندسی منابع انسانی به ویژه ساماندهی تخصصی نیروی انسانی در رشته‌های تخصصی مانند تربیت بدنی و دوره ابتدایی بوده است.

وی اظهار کرد: با احیای دانشگاه فرهنگیان و جذب ۲۵ هزار نفر، برنامه ریزی به گونه‌ای بود که در سال ۱۴۰۰ در دوره ابتدایی به ویژه، همه معلمان با رشته‌های تخصصی بکار گرفته شوند.

رئیس فراکسیون فرهنگیان با اشاره به سخنان اخیر رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: اگر سالانه ۵۰هزار دانشجو جذب دانشگاه فرهنگیان شوند، در چند سال آینده بحران نیروی انسانی نخواهیم داشت؛ سیاست و برنامه ریزی ما احیا و فعالیت دانشگاه فرهنگیان با استفاده از حداکثر ظرفیت این دانشگاه بود، ولی آقای فانی با کارشناسی غلط ۳۰۰ هزار نفر را نیروی مازاد اعلام کرد که متعاقب آن دانشگاه فرهنگیان نیمه تعطیل شد و دولت در اختصاص بودجه نگاه منفی به آموزش وپرورش پیداکرد که منجر به نزول سالانه اعتبارات این دستگاه عظیم فرهنگی کشورشد.
بی سواد و آشپز خطاب کردن معلمان عقده گشایی سیاسی بود

وی اظهار کرد: بی سواد وآشپز خطاب کردن معلمان یک عقده گشایی سیاسی بود که خوشبختانه عملکرد و درخشش این عزیزان در عرصه‌های علمی زیباترین پاسخ به این ادعای بی اساس است.

حاجی بابایی تاکید کرد: در شرایط فعلی آموزش وپرورش ۱۹۴ هزار کمبود نیروی انسانی دارد که در فراکسیون فرهنگیان به دنبال راهکار برای حل این مشکل هستیم که افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان وعملکرد مثبت آن در سال جاری که حتی منجر به ورود ۵۰ هزار نفر از جوانان فارغ التحصیل در تکمیل ظرفیت به این دانشگاه شد، دستاورد این جلسات است.

وی بیان کرد: منتظر هستیم ببینیم دولت در لایحه بودجه ۹۸ برای رتبه بندی معلمان چه پیشنهادی دارد، در زمینه اجرای برنامه رتبه بندی از حداکثر ظرفیت قانونگذاری استفاده خواهیم داشت.

 منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

برای مشاهده اخبار لحظه به لحظه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱۰ نظر برای کمبود بیش از ۱۹۰ هزار نیرو در آموزش و پرورش

  • م
    مریم
    ۲ دی ۱۳۹۷، ۱۶:۲۶
    انشاالله از کسانی که تو مصاحبه به خاطر نداشتن سهمیه پذیرفته نشدن بگیرند انشاءالله
    • آ
      آموزش ابتدایی
      ۲۶ آذر ۱۳۹۷، ۲۲:۰۱
      کاش حد نصاب بیاد پایین .معجزه بشه منم قبول شم
      • ع
        علی
        ۲۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۷:۱۴
        تکمیل ظرفیت ماده 28 اجرا بشه لطفا ما از بهترین دانشگاه و زیر نظر بهترین اساتید دانشگاهی فارغ التحصیل شدیم اما به علت کمبود ظرفیت قبول نشدیمم لفطفا از ما مصاخبه شده ها استفاده کنید.
        • ف
          فاطمه
          ۲۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۲۰
          خواهشا تکیلف این تکمیل ظرفیت رو مشخص کنیدچقدر باید صبر کنیم خسته شدیم از بس سایت سنجش رو چک کردیم.
          • م
            مریم بیگلری
            ۲۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۸:۴۲
            تاریخ اجرای آزمون استخدامی آموزش و پرورش رو اعلام کنید لطفا
            متشکرم
            • ف
              ففف
              ۲۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۶:۱۸
              اگر کمبود نیرو دارید از ما که ازمون گرفتید ومصاحبه هم کردید پس چرا این قدر کم نیرو گرفتید (هر جا یه نفر) . چرا به هر چیزی امتیاز قایل هستی اما ما که دانشجوی دکتری بهترین دانشگاه سراسرای هستیم هیچ امتیازی را به ما ندادید. و ما به خاطر تک ظرفیتی بودن و بومی نبودم کنار گذاشتید؟ اگر کمبود نیرو دارید چرا تکمیل ظرفیت را اجرا نمی کنید؟
              • آ
                آرزو
                ۲۲ آذر ۱۳۹۷، ۲۳:۱۸
                والا ما هم بی سواد نیستیم..ما هم منتظر تکمیل ظرفیت استخدامی هستیم.تکلیف ما رو مشخص کنید لطفا
                • ب
                  به امید معلم شدن
                  ۲۲ آذر ۱۳۹۷، ۱۸:۳۴
                  کاش میشد زودتر تکلیف تکمیل ظرفیت ما رو مشخص کنن.با معدل ۱۹ از دانشگاه فارغ التحصیل شو اونوقت بیکار باشی و هرروز سر پول از غصه موهات سفید شه
                  • ف
                    فاطمه
                    ۲۲ آذر ۱۳۹۷، ۱۷:۱۴
                    تکمیل ظرفیت ماده 28چی ؟؟
                    • م
                      محمد
                      ۲۲ آذر ۱۳۹۷، ۱۷:۱۲
                      پس ازمون استخدامی چی میشه؟؟؟

                      لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                      ثبت پاسخ