اجرای کامل قانون سهمیه ۳ درصدی استخدام معلولان در دستگاه‌های اجرایی

۳ نظر

رئیس سازمان بهزیستی کشور بر اجرای قانون استخدام ۳ درصدی معلولان تاکید کرد و گفت: تفاهم نامه بین سازمان بهزیستی کشور و سازمان امور استخدامی برای اجرای این قانون در سال جاری منعقد شده است.


انوشیروان محسنی بندپی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برخی انتقادات مطرح‌شده در مورد اجرایی‌نشدن سهمیه ۳ درصدی استخدام معلولان در دستگاه‌های اجرایی کشور، افزود: اولین آزمون فراگیر استخدامی برگزار شده در سال جاری، مربوط به وزارت آموزش و پرورش بوده که در شرح وظایف مطرح‌شده در آن به نظر می‌رسید محدودیت‌هایی برای به کارگیری معلولان در نظر گرفته‌اند.
وی در ادامه اظهار کرد: با هماهنگی انجام‌شده با مسئولان این وزارتخانه، این سهمیه ۳ درصدی به طور جداگانه در نظر گرفته شده و در سرجمع استخدام‌های وزارت آموزش و پرورش لحاظ و اعمال خواهد شد. بر این اساس معلولانی که استخدام خواهند شد در بخش‌های اداری مشغول به کار می‌شوند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه براساس قانون جدید «حمایت از حقوق معلولان»، دستگاه‌های اجرایی کشور مکلف هستند سهمیه ۳ درصدی استخدام معلولان را اجرا و لحاظ کنند، گفت: براساس تفاهم‌نامه با سازمان استخدامی کشور، اهتمام جدی برای اجرای این قانون از زمان ابلاغ آن در سال جاری وجود دارد تا با فراهم کردن زمینه اجرایی آن، به نحو احسن عملیاتی شود.
محسنی بندپی با اشاره به اینکه به اشتغال معلولان حق شهروندی و قانونی آنهاست، تصریح کرد: با لحاظ شدن سهمیه استخدام معلولان در وزارت آموزش و پرورش و انعقاد تفاهم‌نامه بین سازمان بهزیستی و این وزارتخانه، این اطمینان حاصل شده است که سهیمه استخدام معلولان رعایت خواهد شد.
وی با ابراز امیدواری نسبت به اجرایی‌شدن کامل قانون جدید حمایت از حقوق معلولان در سال جاری و سال‌های آینده، افزود: از ابتدای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان، وحدت رویه و تفاهم‌نامه بین سازمان بهزیستی و سازمان امور استخدامی کشور برای اجرای قانون استخدام ۳ درصدی معلولان در دستگاه‌های اجرایی کشور و الزام آنها برای رعایت این قانون، ایجاد شده است.

منبع : خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده اخبار استخدام معلولین اینجا کلیک کنید

 

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۳ نظر برای اجرای کامل قانون سهمیه ۳ درصدی استخدام معلولان در دستگاه‌های اجرایی

  • ع
    علی اکبر
    ۲۶ تیر ۱۳۹۷، ۲۲:۴۷
    با سلام
    این 3%سهمیه هم برای دستگاهای اجرای ارگان های دولتی مثل سپاه و ارتش ونیروانتظامی در قسمت اداری هم میشه استفاده کرد برای کسانی معلول ک از کار افتاده نباشن هم میشه استفاده کرد.
    • ر
      روح اله
      ۱۲ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۵۵
      باسلام من معلولیت حین خدمت سربازی دارم پرونده کمیسون معلولیت موجود است میتونم استخدام بشم باتشکر
      • ع
        علی اکبر
        ۲۶ تیر ۱۳۹۷، ۲۲:۴۸
        بایید کد معلولیت داشته باشی

      لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

      ثبت پاسخ