معلمان حق‌التدریس بیش از ۹ سال سابقه خدمت دارند

۳ نظر

نایب رئیس کمیسوین آموزش مجلس درخصوص سنوات خدمت معلمان حق‌التدریس، گفت: معلمان حق‌التدریسی که در آزمون تعیین تکلیف حق‌التدریسان در سال ۸۸ پذیرفته نشدند و تا به امروز در آموزش و پرورش مشغول هستند بیش از ۹ سال سابقه خدمت دارند.


قاسم احمدی لاشکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درخصوص سنوات خدمت معلمان حق‌التدریس، گفت: براساس قانون، فردی که بیش از 12 ساعت در هفته تدریس می‌کرد می‌توانست در آزمون تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس که در سال 1388 برگزار شد شرکت کند و استخدام آموزش و پرورش شود.
نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی افزود: برخی از معلمان حق‌التدریس در آزمون مذکور پذیرفته نشدند و از سال 88 تا به امروز در کلاس‌های درس به عنوان معلمان حق‌التدریس مشغول هستند بنابراین در صورتی که این افراد قبل از سال 88 نیز سابقه چندانی نداشته باشند از همان سال تا به امروز حدود 9 سال است که در آموزش و پرورش به صورت حق‌التدریس مشغول‌اند بنابراین مسئولانی که مطرح می‌کنند این افراد کمتر از سه سال سابقه خدمت دارند کاملا در اشتباهند؛ البته ممکن است پیش‌دبستانی‌ها کمتر از 3 سال سابقه خدمت داشته باشند.
وی درخصوص نظرات برخی مسئولان مبنی براینکه نیروهای حق‌التدریس باری از دوش آموزش و پرورش برنداشته‌اند و این نیروها به صرف داشتن کد پرسنلی فقط 6 ساعت در هفته به تدریس می‌پردازند، بیان کرد: 70 درصد معلمان حق‌التدریس در مقطع ابتدایی مشغول‌اند بنابراین باید از صبح تا ظهر در کلاس درس حضور داشته باشند در نتیجه زمانی بیش از 20 ساعت در هفته در مدرسه حضور دارند آیا معلم ابتدایی می‌تواند فقط با 6 ساعت تدریس تمام موارد درسی را به دانش‌آموزان آموزش دهد؟
نایب رئیس کمیسوین آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: این افراد برخی از معلمان حق‌التدریسی که در مدارس فنی و حرفه‌ای حدود 7 ساعت در هفته تدریس دارند را بهانه کرده و آن را به تمام معلمان حق‌التدریس تعمیم می‌دهند.

منبع : خبرگزاری خانه ملت

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام مربیان حق التدریس اینجا کلیک نمایید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۳ نظر برای معلمان حق‌التدریس بیش از ۹ سال سابقه خدمت دارند

  • م
    معصومه لشکری
    ۲۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۲۵
    من همان 88باید استخدام میشدم واطلاع نداشتم وکسی خبرم نکرد الان چکارکنم
    • م
      معلم
      ۱۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۴۷
      سلام ایا حق التدریسهای جدید الورود هم استخدام میشوند
      • م
        متین
        ۱۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۳۴
        سلام چرا آموزش وپرورش در سال 88 یا 89 شصت هزار نفر نیروی حق التدریس بدون آزمون استخدام کرد اگر همه از حق مساوی در کشور برخورد با شند برای ما نیز باید آزمون نگذارند

        لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

        ثبت پاسخ