آخرین آمار اعزام به خارج نیروی کار ایرانی

۶ نظر
خبرگزاری ایسنا :  رییس هیات مدیره انجمن صنفی کاریابی‌های بین المللی ایران (اصکابا) از آخرین آمار اعزام نیروهای کار ایرانی به خارج خبر داد و گفت: از این پس گواهینامه‌های شغلی به جای کارت موقت به شکل دفترچه‌ و شبیه پاسپورت صادر می‌شود. حسن کرباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در سال گذشته مجموع اعزام نیروی کار ایرانی از دفاتر کاریابی حدود ۳۰۰۰ نفر بوده است اما در سال ۱۳۹۴ تعداد ثبت‌نام‌ها به واسطه تفاهم‌نامه‌های منعقده با برخی کشورها زیاد شده و برابر آخرین آمارها ۱۸۵۰ نفر در شش ماهه نخست امسال به خارج اعزام شده‌اند. وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار سامانه اطلاعات ایرانیان خارج کشور نیز، از نیمه دوم سال گذشته تاکنون برای حدود ۵۰۰۰ نفر گواهینامه شغلی صادر شده که از طریق وابستگان کار یا انجمن خدمات فنی و مهندسی تحویل شده است. کرباسی افزود: همچنین ۱۵۰۰ نفر در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که منتظر دریافت گواهینامه‌های شغلی خود هستند. وی در عین حال از تغییر شکل گواهینامه‌های شغلی خبر داد و گفت: گواهینامه‌های شغلی صادره از این پس به صورت دفترچه و شبیه پاسپورت صادر می‌شود و از ضریب امنیت بالایی برخوردار است. به گفته رییس هیات مدیره انجمن صنفی کاریابی‌های بین المللی ایران (اصکابا) در گذشته گواهینامه‌های شغلی صادره در قالب کارت موقت شش ماهه بود و تحویل متقاضیان می‌شد ولی به دنبال طراحی و چاپ گواهینامه‌های جدید در وزارت کار، کارت موقت جای خود را به دفترچه‌های شغلی داده است. کرباسی همچنین گفت: طی جلساتی که با دستگاههای مختلف از جمله اداره گذرنامه و گمرک برگزار کردیم هماهنگی لازم به منظور بهره‌مندی دارندگان دفترچه‌های شغلی از معافیت‌ها و مزایای پیش بینی شده در قانون فراهم شده و بر این اساس کسانی که در مبادی ورودی دفترچه‌های شغلی خود را ارائه دهند می توانند از مزایایی که قانونگذار در آیین نامه صدور خدمات فنی و مهندسی پیش‌بینی کرده استفاده کنند.

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال و استخدام در خارج کشور اینجا کلیک نمایید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۶ نظر برای آخرین آمار اعزام به خارج نیروی کار ایرانی

  • ع
    عباس
    ۲۲ مهر ۱۳۹۵، ۲۳:۴۱
    نحوه کار متناسب بازمینه شغلی در خارج بعد از دوره فنی وحرفه ای چه طور یافت میشود و کجا دقیقا محل کار کارفر ما ی خارجی جهت مصاحبه قید میشود کدام شهر کدام کارگاه کدام ضمینه صنعتی ومشخصات دوره صنهتی مورد نیاز !!!!
    • م
      مجید
      ۲۴ تیر ۱۳۹۵، ۲۳:۳۳
      سلام من29سالمه سابقه کار الموتوربندی دارم و مایلم در خارج ازکشور کار کنم
      • پشتیبان چهار
        ۲۵ تیر ۱۳۹۵، ۰۹:۵۲
        با سلام
        کاربر عزیز این آگهی در قالب خبرنامه می باشد و اقدامی در این باره صورت نگرفته است.
        با تشکر
      • ا
        امیر ملا صالحی
        ۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۱۶
        دارای مدرک فوق دیپلم طراحی صنعتی
        • محتوا گذار هشت
          ۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۱۹
          با سلام
          کاربر عزیز برای اطلاع از آخرین آگهی های مربوط به رشته، تخصص و موقعیت شغلی در شهر و استان خود اینجا را کلیک کنید.
          با تشکر
        • م
          محمد رطا علیخانی
          ۹ فروردین ۱۳۹۵، ۱۸:۰۱
          کار ساده

          لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

          ثبت پاسخ