اعلام تغییرات قانون جدید برای معافیت سربازی فرزندان ایثارگر

۱۰۴۱ نظر
 خبرگزاری ایرنا:معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مرکزی، از اعلام جدید تغییرات قانون جدید برای معافیت فرزندان ایثارگر خبر داد. به گزارش روز یک شنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محسن خیری افزود: مطابق قانون جدید خدمت وظیفه عمومی مصوب ۲۲ آبان ماه سال ۱۳۹۰ فرزندان پسر شهدا و جاویدالاثران از خدمت دوره ضرورت معاف می شوند. وی با بیان اینکه تغییراتی نیز در خصوص معافیت فرزندان ایثارگر صورت گرفته بیان کرد: بر اساس این قانون به ازای هر ۲۴ ماه آزادگی، بیست و پنج درصد جانبازی و سی ماه سابقه حضور در جبهه هر یک از والدین، یکی از فرزندان پسر معاف می شود. معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: در مورد معافیت افرادی که مدت حضور در جبهه یا مدت آزادگی و اسارت آنان به تنهایی در حد معافیت یک فرزند پسر آنها نمی باشد، درصد جانبازی و مدت حضور در جبهه و مدت اسارت آنان تجمیع و محاسبه می شود. سرهنگ خیری عنوان کرد: در این قانون به ازای هر شهید یا جاویدالاثر یک برادر می تواند از خدمت دوره ضرورت معاف و آزادگان با حداقل ۲۴ ماه اسارت یا جانبازان با حداقل ۲۵ درصد جانباری که فرزند پسر نداشته باشند نیز می توانند یک برادر خود را از انجام خدمت دوره ضرورت معاف نمایند. وی افزود: بسیاری از امتیازات و معافیت هایی که در فضای مجازی منتشر می شود شایعه است و مردم برای کسب اطلاعات در خصوص معافیت ها باید اخبار و اطلاعات را از طریق وظیفه عمومی و رسانه های مجاز پیگیری کنند. *** کشف حدود چهار کیلوگرم تریاک در استان مرکزی رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی استان مرکزی، از کشف حدود چهار کیلوگرم تریاک در این استان خبر داد. سرهنگ احمدرضا چگینی افزود: این میزان موادمخدر روز شنبه در دو عملیات جداگانه در مسیر دلیجان - محلات و یکی از روستاهای اطراف شهرستان فراهان به دست آمد. وی بیان کرد: در این رابطه دو قاچاقچی دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقام های قضایی شدند. از ابتدای امسال تاکنون بیش از یکهزار و ۶۰۰ کیلوگرم انواع موادمخدر از سوداگران مرگ در استان مرکزی کشف و ضبط شده است.

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار استخدام فرزندان شهید و جانباز اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱٬۰۴۱ نظر برای اعلام تغییرات قانون جدید برای معافیت سربازی فرزندان ایثارگر

  • m
    mehrdad
    ۷ مرداد ۱۳۹۵، ۰۱:۴۶
    شورای نگهبان نظر خود را در مورد لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور اعلام کرد. ماده ۵ الحاقی این لایحه، به معافیت های جدید برای فرزندان ایثارگران اختصاص داشت.
    به گزارش خبرآنلاین؛ اواخر اردیبهشت ماه، نمایندگان مجلس نهم در جریان بررسی مجدد موادی از لایحه تنظیم برخی احکام برنامه های توسعه کشور، به بررسی ماده الحاقی 5 این لایحه پرداختند و با این ماده با 148 رای موافقت کردند. این تعداد رای موافق از مجموع 197 نماینده حاضر در جلسه اخذ شد و تنها 12 نماینده به آن رای مخالف دادند و 6 رای ممتنع ثبت شد.
    یکی از مهمترین تغییرات اعمال شده مربوط به ماده 45 قانون خدمت وظیفه عمومی بود که با تغییراتی روبرو شد و یک تبصره هم به آن اضافه شد. در این تغییرات آمده که برای معاف شدن یک نفر از فرزندان آزادگان، جانبازان و رزمندگان دیگر نیازی به سابقه 24 ماه آزادگی نیست و این عدد به 12 ماه تقلیل پیدا کرد. همچنین شرط 25 درصد جانبازی به ده درصد و 30 ماه حضور در جبهه به 12 ماه حضور تغییر کرد. به این ترتیب شرایط معافیت برای فرزندان خانواده ایثارگران و جانبازان راحت تر از قبل شد.
    اما امروز روابط عمومی شورای نگهبان، اعلام کرد لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور مصوب جلسه مورخ بیست و هشتم اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد و نود و پنج مجلس شورای اسلامی در جلسه مورخ 1395/03/17 شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. نظر این شورا به شرح زیر است:
    علی‌رغم اشکالات و ابهامات متعددی که بر این مصوبه وارد است نظر به اینکه علاوه بر اصلاحات و الحاقاتی که در متن لایحه تقدیمی دولت توسط مجلس به عمل آمده کلاً در 50 ماده به تصویب رسیده است با عنایت به اینکه قریب به 70 ماده به عنوان مواد الحاقی به آن افزوده شده است از آنجا که لایحه دولت با مصوبه مجلس ماهیتاً اختلاف فاحش پیدا کرده و موارد اضافه شده به خصوص مواد الحاقی از مصادیق طرح موضوع اصل 74 قانون اساسی محسوب نمی‌شوند و اصلاحات مذکور در اصل 75 نیز در مورد آنها صدق نمی‌کند و این امور عرفاً اصلاح در لایحه نیز محسوب نمی‌گردد لذا مصوبه مرقوم مغایر اصول فوق‌الذکر شناخته شد.
    گفتنی است یکی از مواد این لایحه، مربوط به معافیت های سربازی فرزندان ایثارگران بود.
    • m
      mehrdad
      ۷ مرداد ۱۳۹۵، ۰۱:۴۶
      الکی دلخوش شدیم دنبال کردیم
      • س
        سیدعلی
        ۷ مرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۴۱
        این جوابیه جدید شورای نگهبان نیست ترسوندی مارو این قدیمیه تاریخشو بخون....الکس اطلاعات نداری نذار عزیز من
      • .
        .
        ۷ مرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۰۹
        آخی، تازه حالا اینو دیده بودی
        • ا
          امير
          ۷ مرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۴۴
          برادر این مال خرداد این یکی هنوز بررسی نشده
          • م
            مهدی م
            ۷ مرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۵۸
            خبر مال قبلنه
            • m
              mehrdad
              ۷ مرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۵۴
              اما امروز روابط عمومی شورای نگهبان، اعلام کرد لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور مصوب جلسه مورخ بیست و هشتم اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد و نود و پنج مجلس شورای اسلامی در جلسه مورخ 1395/03/17 شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. نظر این شورا به شرح زیر است:
              پس این قسمتش که اشاره داره به 28 اردیبهشت
            • ج
              ج
              ۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۵۹
              تا حال خواب بوده بنده خدا
              • م
                مصطفی
                ۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۲۷
                ۲ حالت داره برادر
                یا اصحاب کهفی هستی برای خودت
                و یا اینکه مدتها خارج از کشور بودی
                • ج
                  ج
                  ۱۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۵۹
                  این قدیمی خوابن ملت ای خداااااا
                • خ
                  خبر جدید
                  ۶ مرداد ۱۳۹۵، ۲۳:۳۴
                  حذف ایثارگران از لایحه برنامه ششم توسعه
                  چند روزی است لایحه برنامه ششم توسعه بطور غیر رسمی منتشر گردیده که متاسفانه در آن هیچ اشاره ایی به ایثارگران علیرغم سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری نشده است.
                  پایگاه اطلاع رسانی آزادگان ایران  :
                  چند روزی است لایحه برنامه ششم توسعه به طور غیر رسمی منتشر گردیده که متاسفانه در آن هیچ اشاره ای به ایثارگران علیرغم سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری نشده است.
                  در لایحه برنامه ششم توسعه که توسط دولت تدبیر و امید آماده گردیده است، ماده ۴۴ که مربوط به ایثارگران بود به صورت کامل حذف شده است.
                  با وجود ماده ۴۴ در قانون برنامه پنجم توسعه، اجرای آن در عمل به دلایل تفاسیر ناموجه و تنگ نظری ها و سنگ اندازی ها و… با مشکلات بسیاری همراه بود و بسیاری از وزارتخانه ها از اجرای آن سرباز می زدند اما اکنون حتی اصل پرداختن به ایثارگران در برنامه ششم توسعه به صورت کامل حذف شده است.
                  ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه در بند(و) ماده (۴۴) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه، به صراحت سهمیه های استخدامی ایثارگران و خواهران و برادران شهید ذکر شده است، اما تبصره ۲ ذیل آن برای معافیت از شرایط سنی، جنسی، تحصیلی، معدل و آزمون صرفا به فرزندان شاهد، جانباز و آزاده اشاره شده بود. در حالی که حسب قاعده اولویت این امتیاز به طریق اولی شامل خود جانباز و آزاده نیز می شود و این موجب ابهام و برداشت های گوناگون در مرحله اجرا برای دستگاه های مذکور شده بود که با اصلاح این بند ابهام مذکور رفع شده است.
                  بر اساس ماده واحده قانون اصلاح بند(و) ماده۴۴، عبارت «یک سال» و قبل از عبارت «بالای یک سال اسارت» و عبارت «با رعایت سقف مقرر در این بند» بعد از عبارت «امور ایثارگران» اضافه می شود.
                  همچنین در فراز آخر بند(و) عبارت «آزادگان زیر سه سال اسارت» به عبارت «آزادگان کمتر از یک سال اسارت» تغییر می یابد.
                  بر این اساس، به ابتدای تبصره(۲) بند(و) ماده(۴۴) عبارت «رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه، جانبازان، آزادگان و همسران شهدا، جانبازان و آزادگان» اضافه می شود.
                  گفتنی است بر اساس بند(و) ماده (۴۴) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه: همه دستگاه ها مکلفند در چارچوب سهمیه استخدامی و جایگزینی نیروهای خروجی خود حداقل بیست و پنج درصد (۲۵%) نیازهای استخدامی خود را از میان جانبازان و آزادگان فاقد شغل و فرزندان و همسران شهداء و جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵%) و بالاتر و فرزندان و همسران آزادگان بالای یک سال اسارت، معرفی شده از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران، تأمین و به استخدام آنان از محل مجوزهای مربوط و پستهای بدون متصدی اقدام نمایند و پنج درصد (۵%) سهمیه استخدامی را نیز به رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌ها و همسر و فرزندان آنان و فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد (۲۵%) و آزادگان زیر سه سال اسارت و خواهران و برادران شهداء اختصاص دهند. در مواردی که نیاز به تخصص دارد رعایت شرایط علمی الزامی است.
                  تبصره ۱ـ بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف است فرزندان شاهد و جانباز و آزاده را با اولویت فرزندان شاهد و سپس فرزندان جانبازان براساس درصد جانبازی و فرزندان آزادگان براساس مدت اسارت مذکور در این بند معرفی نماید.
                  تبصره ۲ـ فرزندان شاهد و جانباز و آزاده از شرط جنسیت برای استفاده از سهمیه استخدامی معاف و دستگاه های مشمول این قانون موظفند بدون الزام به رعایت شرط سنی، تحصیلی، معدل و آزمون و با احراز شرایط عمومی گزینش با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران و از ابتداء، آنان را به صورت رسمی قطعی استخدام نمایند.
                  تبصره ۳ـ همه مسئولین دستگاه ها پس از تعیین تکلیف سهمیه مذکور در این قانون می‌توانند اقدام به جذب نیروی انسانی مورد نیاز دستگاه خود نمایند. با متخلفین از اجرای این قانون مطابق قوانین و مقررات مربوط رفتار می‌شود.
                  گفنی است تمام موارد بالا که مربوط به قانون برنامه پنجم توسعه بوده است در برنامه ششم حذف شده است
                  • م
                    محمد.ر
                    ۶ مرداد ۱۳۹۵، ۲۳:۵۳
                    سلام،خبر واسه سال نود و چهار هست،قوانین مربوط یه ایثارگران دربرنامه ششم دایمی میشود همین قانون معافیت و بقیه قوانینی که تصویب شد.
                    • ع
                      علیرضا
                      ۶ مرداد ۱۳۹۵، ۲۳:۵۸
                      داداش خبر سال 93 را میزاری؟
                      • ا
                        اعزامی برج 6
                        ۷ مرداد ۱۳۹۵، ۰۰:۴۱
                        دیگه چه خبر؟
                      • ح
                        حمید
                        ۶ مرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۲۹
                        آقااااااا؟؟!چی شد پس ؟؟؟!!! خبری نشد؟؟؟!!!! امیدوار بمونیم یا نه
                        • ص
                          ص
                          ۶ مرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۰۱
                          دوستان عزیز یه سوال لطفا خواهشا اگه میدونید جواب بدید.کسی میدونه قانون کسری بابت بسیج فعال چیه؟؟؟سالی چقدر کسر میشه؟؟؟
                          • ک
                            کاظم
                            ۶ مرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۳۱
                            سالی یه ماهه و سقفش تا شش ماهه یعنی اگر ده سالم داشته باشی همون شش ماهه
                            • ص
                              ص
                              ۷ مرداد ۱۳۹۵، ۰۱:۱۳
                              اگه اینطور باشه من 3سال دارم 3 ماهم کم میشه.
                          • م
                            محمد علی
                            ۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۵۵
                            اصلن از معافیت ها وارده شورای نگهبان نشده
                            • ع
                              علی
                              ۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۲۷
                              پس الان کجاس
                            • ح
                              حسین
                              ۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۳۱
                              سلام دوستان کسی خبر جدید نداره
                              • ک
                                کاظم
                                ۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۳۶
                                طرح الان شورای نگهبانه و همین روزا بررسی میشه تویه اخبار شورا خوندم. ولی اینکه قانون معافیت رو هم فرستادن رو باید صبر کنیم ببینیم
                                • ع
                                  علی
                                  ۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۳۹
                                  والاه خبر وزارت کشور رو گفت.ولی هنوز هیچ خبری از معافیت ها نیومده از طرف شورای نگهبان.
                                • ج
                                  جواد
                                  ۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۴۱
                                  سلام
                                  تو این قانون بالا خبری از سال تولد برای استفاده از کسر خدمت نیست...
                                  یعنی من که متولد 73 هستم و پدرم 24 ماه جبهه داره میتونم کسری بگیرم؟؟؟؟؟
                                  مدیر سایت یا اونایی که اطلاع دارن خواهش میکنم جواب بدین....
                                  • ا
                                    ا.م
                                    ۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۴۹
                                    سلام دوستان کسی میدونه به کسایی که پدرشون بعد پیروزی انقلاب به صورت جهادی رفتن تدریس کردن کسری تعلق میگیره یا نه و آیا میشه با جبهه تلفیقش کرد؟کارمندایی که تو مناطق عملیاتی انجام وظیفه کردن چی شامل میشه؟
                                    • م
                                      مهران
                                      ۶ مرداد ۱۳۹۵، ۲۱:۵۴
                                      فقط کارکنان جهاد سازندگی وراه ترابری درمناطق عملیاتی
                                    • م
                                      مجید
                                      ۶ مرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۴۸
                                      شماره تعداد نظرات رو نگا میکنی میبینی 10تا اضاف شده ولی خود نظرات رو ک نگا میکنی میبینی 2تا نظر جدید بیشتر نیس
                                      مدیر سایت چرااا؟
                                      • پشتیبان چهار
                                        ۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۲۰
                                        با سلام
                                        کاربر عزیز برای اینکه شما فقط ابتدای قسمت نظرات رو نگاه میکنید و خیلی ها به نظرات گذشته پاسخ میدهند.
                                        با تشکر
                                        • س
                                          سرباز
                                          ۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۰۴
                                          بچه نظرات و اخبار تموم شد؟؟؟
                                        • ي
                                          ياسر
                                          ۶ مرداد ۱۳۹۵، ۰۰:۲۷
                                          باسمه تعالی
                                          سه شنبه 5 مرداد 1395
                                          دستور جلسه شورا برای فردا چهارشنبه 6 مرداد
                                          اولین دستور ادامه بررسی نامه وزارت کشور در خصوص تعیین تاریخ انتخابات سال آینده است.
                                          دومین دستور بررسی مصوبات ارسالی از سوی مجلس محترم شامل موارد زیر می باشد:
                                          لایحه کاهش ساعات کار بانوان شاغل دارای شرایط خاص
                                          لایحه اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران
                                          و لایحه احکام دایمی برنامه های توسعه کشور که البته متن لایحه اخیر به صورت غیر رسمی واصل شده است.
                                          در ادامه نیز جلسه فقها محترم برای یررسی نامه های ارسالی از سوی دیوان عدالت اداری تشکیل خواهد شد.
                                          هم چنین نامه وزارت کشور در خصوص اننخابات رایانه ای امروز واصل شد که پس از بررسی کارشناسان در جلسات آتی شورا نسبت به آن تصمیم گیری می شود.
                                          عضو شورای نگهبان
                                          • م
                                            محمد
                                            ۵ مرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۵۵
                                            الان ما چی کار کنیم من اول آبان اعزامم؟؟؟؟؟چه بازی در آوردن سر مردم خداوکیلی الان 8 ماهشو رفته بودیم سر این قانون نکبتی آه اه
                                            • م
                                              میثم
                                              ۵ مرداد ۱۳۹۵، ۲۱:۱۲
                                              آقا محمد.ر دو تا درخواست ازت داشتم
                                              یکی اینکه نماینده ی شهرتون کیه
                                              و اینکه اگه امکان داره ازشون بپرسید که این موضوع معافی مرتبط با برنامه ششم هست یا نه
                                              واگه مرتبط هست در صورت تایید شورای نگهبان کی باید اجرا بشه
                                              چون میگن برنامه ششم توسعه بعد از تاریخ انقضا برنامه پنجم اجرا میشه
                                              ممنون از زحماتت
                                              • م
                                                محمد
                                                ۵ مرداد ۱۳۹۵، ۲۰:۴۲
                                                مگه نه اینکه فقط اونایی که 8 سال غیبت دارن میتونن سربازیشونو بخرن؟؟؟؟؟؟؟؟؟
                                                چند نفر رو میشناسم که با اینکه 8 سال اخیر دانشجو بودن و ارشدشونو گرقتن سربازیشونو خریدن
                                                ازشون که میپرسی جواب سربالا میدن
                                                کسی میدونه چه خبره؟
                                                اگر راهی وجود داره ماهم بخریم
                                                • ح
                                                  حسود
                                                  ۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۰۹
                                                  ایشالله هیچ کدومتون معاف نشید???
                                                  • م
                                                    مجتبی
                                                    ۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۵۱
                                                    مگه من چیکارت کردم معاف نشم شما باید دعا کنی این طرز تفکر قشنگتره افرین
                                                  • م
                                                    ميثم
                                                    ۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۵۷
                                                    دوستانی که با نماینده ها در ارتباطن لطفا بپرسن ازشون که قانون برنامه ششم توسعه پس از تصویب کی اجرایی میشه
                                                    چون قانونا پس از اتمام قانون برنامه پنجم اجرایی میشه و انقضای برنامه ی پنجم اخر ٩۵می باشد
                                                    • ف
                                                      فاضل
                                                      ۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۲۰
                                                      بابا شما دیگه کی هستین چرا یکم دقت نمیکنی این موضوع دیگه ربطی به لایحه ششم نداره شده یه طرح جداگانه زبونم مو دراورد از بس گفتم
                                                      • م
                                                        ميثم
                                                        ۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۰۹
                                                        اخه چه کسی این حرف رو زده؟
                                                        • م
                                                          ميثم
                                                          ۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۱۱
                                                          اینجاکه همه میگن رفته زیره ماده ٣۶
                                                          همه از فایل صوتی رئیس مجلس صحبت میکنن
                                                          حالا شما چی میگید؟منبع حرفتون چیه؟
                                                      • س
                                                        سعيد احمدي
                                                        ۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۳۹
                                                        باسمه تعالی
                                                        سه شنبه 5 مرداد 1395
                                                        دستور جلسه شورا برای فردا چهارشنبه 6 مرداد
                                                        اولین دستور ادامه بررسی نامه وزارت کشور در خصوص تعیین تاریخ انتخابات سال آینده است.
                                                        دومین دستور بررسی مصوبات ارسالی از سوی مجلس محترم شامل موارد زیر می باشد:
                                                        لایحه کاهش ساعات کار بانوان شاغل دارای شرایط خاص
                                                        لایحه اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران
                                                        و لایحه احکام دایمی برنامه های توسعه کشور که البته متن لایحه اخیر به صورت غیر رسمی واصل شده است.
                                                        در ادامه نیز جلسه فقها محترم برای یررسی نامه های ارسالی از سوی دیوان عدالت اداری تشکیل خواهد شد.
                                                        هم چنین نامه وزارت کشور در خصوص اننخابات رایانه ای امروز واصل شد که پس از بررسی کارشناسان در جلسات آتی شورا نسبت به آن تصمیم گیری می شود.
                                                        عضو شورای نگهبان
                                                        • ا
                                                          اعزامی برج 6
                                                          ۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۳۴
                                                          آره منم خبرشو خوندم درسته
                                                          • س
                                                            سعيد احمدي
                                                            ۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۴۱
                                                            داداش نیازی به تایید نداره هرکی شک داره بره تو سایت خبر فارس من فقط اینجا گفتم که همتون یاد بگیرین فقط از منبع رسمی حرف بزنین نه بافته های ذهن خودمونو
                                                          • ا
                                                            اعزامی برج 6
                                                            ۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۰۳
                                                            قصد جسارت نداشتم
                                                            ممنون از خبرتون
                                                          • م
                                                            محمد.ر
                                                            ۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۲۲
                                                            من احساس میکنم با یه تعداد بچه دارم صحبت میکنم،واقعا نمیدونم چه دلیلی داره من بخوام دروغ بگم،چه نفعی داره واسه من،واقعا یکم فک نمیکنید و جواب میدید؟جناب مگه نون لواشه که ازینور بذاری تو تنور ازونور در بیاد؟یا مثلا معافیت شماها چه سودی واسه دولت داره که لایحه کامل نشده بفرسن واسه شورای نگهبان؟عزیزم من شورشو در نیاوردم شمایی که از خودت ضعف نشون میدی.
                                                            • س
                                                              سعید
                                                              ۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۰۰
                                                              آقا محمد عزیز منظورت از تعطیلات کدوم تعطیلاته؟تعطیلات پایان همین هفته رو میگی؟مرسی
                                                              • م
                                                                محمد.ر
                                                                ۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۵۷
                                                                سلام.تعطیلات هیفده روزه مجلس.درضمن من جمعه میرم با نماینده شهرمون در رابطه با یه موضوعی صحبت کنم درمورد این طرحم حرف میزنم.
                                                            • س
                                                              سعيد احمدي
                                                              ۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۰۵
                                                              سخنگوی شورای نگهبان گفت: مجلس شورای اسلامی به صورت غیررسمی لایحه دائمی کردن برخی احکام قوانین برنامه های توسعه را برای بررسی به شورای نگهبان ارسال کرد.
                                                              عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس اعلام کرد: مجلس شورای اسلامی به صورت غیررسمی لایحه دائمی کردن برخی احکام قوانین برنامه های پنج ساله توسعه جمهوری اسلامی ایران را برای بررسی به شورای نگهبان ارسال کرد. به گزارش فارس، این لایحه که پیش از این توسط شورای نگهبان مورد رسیدگی قرار گرفته بود، برای رفع برخی ایرادات و ابهامات مجدداً به پارلمان ارسال شد، هفته گذشته این لایحه اعاده شده با اصلاحاتی به منظور تأمین نظر شورای نگهبان در صحن علنی پارلمان بررسی و تصویب شد. اما تعدادی از وکلای ملت نسبت به نحوه بررسی این لایحه در شورای نگهبان انتقاداتی داشتند. با توجه به اینکه این شورا طبق قانون از زمان ارسال یک مصوبه تنها 10 روز فرصت رسیدگی دارد و این زمان تا 10 روز دیگر قابل تمدید است، فلذا فرصت شورای نگهبان برای بررسی آن کوتاه بود، به همین دلیل در توافقی بین مجلس و شورای نگهبان مقرر شد این لایحه به صورت غیررسمی و سریعتر تقدیم شورای نگهبان شود تا این شورا فرصت زمان بیشتری برای رسیدگی به آن در اختیار داشته باشد.
                                                              • ا
                                                                امیررضا
                                                                ۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۰۶
                                                                بعضی هاواقعادیگه شورشدودراردن.هرروزدارن دروغ میگن.یکی میگه من استادمودیدیم.ماکه نزدیک ۱۴ماه خدمت کردیمواین ۶.۷ماهم میگذره.ولی اینقذردروغ نگین.همین کارارومیکنین این قانون تاییدنمیشه
                                                                • م
                                                                  محمد.ر
                                                                  ۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۴۲
                                                                  سلام دوستان،خبر جدید اینکه من امروز استامو دیدم و ازشون پرسیدم گفتند که روز آخر مجلس نماینده ها خیلی اصرار کردن واسه این طرح ولی هرچی که بود موند واسه بعد تعطیلات.چون بعضی از اصلاحات از مواد دیگه ام موند و نتیجش معلوم نشد.
                                                                  • س
                                                                    سرباز
                                                                    ۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۴۹
                                                                    آخرش موند یا حذف شد یا موند برا بعد تعطیلات؟؟؟؟
                                                                    • س
                                                                      سرباز
                                                                      ۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۴۴
                                                                      شما که دیدیش میگفتی 12 رو بیشتر کنین چون با 12 ماه مطمعنا تصویب نمیشه و تایید نخواهد شد
                                                                      • م
                                                                        محمد.ر
                                                                        ۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۰۱
                                                                        چون سر بعضی مواد به نتیجه نرسیدن لایحه کامل نشد و گذاششتن واسه بعد تعطیلات
                                                                      • ا
                                                                        امیررضا
                                                                        ۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۰۷
                                                                        بروبابا.شمادیگه چه موجودی هستین
                                                                        • س
                                                                          سرباز
                                                                          ۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۴۷
                                                                          بعضی مواد کاری نداریم معافیت چی به توافق رسیدن یا رو هواس؟؟؟؟
                                                                          • و
                                                                            وحید
                                                                            ۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۱۷
                                                                            جناب محمد این کامنتت با کامنتای قبلی که دادی خیلی تناقض داره...ی بار میای میگی نماینده رشت گفته تصویب شده رفته تو لایحه ی بار از زبون همون نماینده میگی گذاشتن واس بعد تعطیلات
                                                                            • م
                                                                              محمد.ر
                                                                              ۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۲۴
                                                                              آقا وحید شما درست نمیخونی کامنت منو،طرح تصویب شده ولی مجلس طرح رو نفرساده واسه شورا،یعنی عملا شما بیست روز رو باید بعد تعطیلات حساب کنید.

                                                                          لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                                                                          ثبت پاسخ