معلولان از فرصت ۳ درصد سهمیه آزمون استخدامی استفاده کنند

۱۲ نظر

رئیس سازمان بهزیستی کشور از افراد دارای معلولیت خواست که از فرصت سه درصد سهمیه استخدامی در آزمون استخدامی استفاده کنند و گفت: مطابق ماده ۱۵ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت دولت مکلف است که حداقل سه درصد از مجوزهای استخدامی دستگاه‌های دولتی و عمومی را به افراد دارای معلولیت واجد شرایط اختصاص دهد.


به گزارش خبرنگار بازارکار، وحید قبادی دانا روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس این ماده قانونی بالاترین مسئول دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی غیر دولتی یعنی شهرداری‌ها و بانک‌ها مکلف به اجرای دقیق این ماده هستند. بر اساس قانون متخلفان حسب مورد با حکم مراجع ذیصلاح به مجازات تعزیری به جزای نقدی درجه پنج تا هشت موضوع ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی همچنین انفصال موقت یا دائم از خدمات عمومی، تنزل مقام یا محرومیت از انتصاب به پست‌های حساس مدیریتی یا اخراج از نهاد یا سازمان متبوع محکوم می شوند.
وی با قدردانی از معاونت رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری استخدامی خاطرنشان کرد: از سال ۹۸ بعد از تصویب قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و ابلاغ آن توسط ریاست جمهور با همکاری بسیار خوب سازمان اداری و استخدامی، این قانون پیاده شده است و در آزمون های استخدام مدنظر قرار گرفته است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: هشتمین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی در هفته دوم آبان ماه برگزار خواهد شد و داوطلبانی که شرایط لازم را داشته باشند می توانند در آن شرکت کنند.
قبادی دانا افزود: مطابق با ماده ۴۲ قانون مدیریت خدمات کشوری، افرادی که در آزمون شرکت می‌کنند و داوطلب هستند باید توانایی انجام کاری که برای این قرار است استخدام بشوند را داشته باشند. بر اساس این آزمون هر داوطلب می تواند یک شغل محل را انتخاب کند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه در این آزمون فراگیر مشترک ۳۸ هزار ظرفیت استخدامی مربوط به ۲۶ دستگاه اجرایی اعلام شده سه درصد است، این پست های در نظر گرفته شده اختصاص داده شده به سهمیه افراد دارای معلولیت که این سهمیه از سایر سهمیه های استخدامی مجزا شده و عزیزان دارای معلولیت می‌توانند شغل محل های مشخص شده در این رشته ها را انتخاب کنند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: طبیعتاً رقابت بین این داوطلبان معلول در شغل محل های مشخص شده برای افراد دارای معلولیت صورت می‌گیرد و این عزیزان بر اساس نمره کسب شده می‌ توانند در امتحان مشترک فراگیر به عنوان مستخدمین مربوطه استخدام شوند.
وی تاکید کرد: هیچ‌یک از سهمیه‌های در نظر گرفته شده قابل تخصیص به سایر داوطلبان نیست حتی اگر افراد دارای معلولیت که با هم رقابت می‌کنند برای به دست آوردن یک شغل محل که در سهمیه افراد دارای معلولیت مندرج هست موفق به کسب این سهمیه نشوند و این سهمیه تکمیل نشود میتواند فرصت باقی بماند و برای آزمونهای مراحل بعدی محفوظ خواهد ماند.
وی خاطرنشان کرد: در صورتی که ظرفیت مطابق چیزی که توسط مسئولین سازمان اداری استخدامی اعلام شده حدود ۳۸ هزار نفر باشد حدود ۱۱۵۰ ظرفیت مشخص شده برای افراد دارای معلولیت پنج درصد این موارد را شامل میشود.
قبادی دانا افزود: از همه عزیزان دارای معلولیت می خواعم که هرچه سریعتر اقدام کنند و در این آزمون ثبت‌نام بکنند.فرصت ثبت نام در آزمون از روز پنجشنبه بیستم شهریور ماه ساعت ۱۲ ظهر آغاز شده متولی برگزاری آزمون سازمان سنجش آموزش کشور است طبیعتاً ثبت نام در درگاه اطلاع رسانی سازمان آدرس sanjesh.org خواهد بود و تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۲۹ شهریور ماه ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: از افراد دارای معلولیت درخواست می‌کنم که از این فرصت استفاده کنند و هر چه سریعتر کسانی که حائز شرایط هستند در آزمون ثبت‌نام کنند تا این که بتوانیم ماده ۱۵ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت را در سال ۹۹ به شایستگی برگزار کنیم و ۳ درصد سهمیه های استخدامی توسط افراد دارای معلولیت استفاده شود البته اگر مازاد در سهمیه استخدامی به آن عزیزان دارای معلولیت استفاده کنند. از طریق رقابت با داوطلبان سهمیه آزاد هم میتوانند این کار را در شغل محل های مشخص شده انجام دهند.
قبادی دانا خاطرنشان کرد: امیدوارم که عزیزان دارای معلولیت که شایستگی های بسیاری دارند و توانایی انجام کارهای بزرگی را دارند و این امر را در مراحل مختلف نشان دادند بتوانند از این فرصت و از این ظرفیت قانونی به نحوه شایسته استفاده کنند.

وی گفت: مطابق ماده ۱۵ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت دولت مکلف است که حداقل سه درصد از مجوزهای استخدامی دستگاه‌های دولتی و عمومی را اعم از وزارتخانه ها سازمانها موسسات شرکت ها و نهادهای عمومی و انقلابی و دیگر دستگاه‌های که از بودجه عمومی کشور استفاده می‌کنند را به افراد دارای معلولیت واجد شرایط اختصاص دهد.

منبع : بازار کار

برای مشاهده اخبار استخدام معلولین اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱۲ نظر برای معلولان از فرصت ۳ درصد سهمیه آزمون استخدامی استفاده کنند

  • ع
    عادل
    ۲ اسفند ۱۴۰۲، ۲۲:۴۱
    من یکبار از سهمیه 3 درصد استفاده کردم
    و شاغل هستم،اما قصد دارم در سازمان دیگری استخدام بشوم
    اگه بعد قبولی در سازمان دیگری
    اگه از جایی هستم انصراف بدم
    آیا میتونم بازم از سهمیه استفاده کنم؟
    • س
      سمانه
      ۱۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۲۹
      سلام خسته نباشید
      الان مرکز استان امتیاز بومی ندارد؟ الان منکه مشهدی هستم خراسان رضوی_مشهد شرکت کنم یا خراسان رضوی_تبادکان امتیاز بومی برام فرقی نداره؟
      چونکه سهمیه معلولین فقط تبادکان داره مشهد نداره میخوام از سهمیه معلولینم استفاده کنم. به نظرتون تبادکان بزنم از نظر بومی برام مشکلی پیش نمیاد؟
      • س
        سمانه
        ۱۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۸:۴۴
        سلام خواهر من معلول شنوایی است برای آزمون استخدامی کد شغل مشهد ظرفیت معلول زن ندارد اگر این کد را بزند سهمیه سه درصدیش محاسبه نمیشود؟
        • مشاور «ای استخدام»
          ۱۳ بهمن ۱۴۰۲، ۲۲:۱۸
          کاربرعزیز
          با توجه به عدم احراز سهمیه معلولان در کدشغل مشهد ، سهمیه مذکور محاسبه نخواهد شد .
        • م
          محمد
          ۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۹:۵۰
          با سلام 0 اینجانب معلول با مدرک تحصیلی فوق لیسانس عمران ساکن استان کرمان هستم 0 متاسفانه رشته مهندسی عمران در سهمیه معلولان در آزمون آموزش و پروش و بقیه دستگاه ها لحاظ نمیشه 0 از مسئولان محترم بهزیستی و سازمان اداری و استخدامی کل کشور تقاضا دارم رشته مهندسی عمران را در سهمیه معلولان لحاظ کنید 0 با تشکر
          • پ
            پریسا
            ۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۰۱:۵۰
            بدلیل اینکه شغل های ک قرار دادند واسه معلولین رو نمیخام‌خوب نیستندلطفا اگه کسی اطلاع داره راهنمایی کنه از بهزیستی استعلام انجام‌میشه ک م..هستیم‌یان؟
            • م
              مهدی
              ۱۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۸:۱۹
              موقع بررسی مدارک از بهزیستی گواهی باید ببرین
            • پ
              پریسا
              ۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۰۱:۴۸
              من‌معلولیت دارم ولی نمیخام توازمون‌ استخدامی بزنم‌تیکشو بعدا اگه قبول بشم‌مشکلی پیش‌میاد برام؟درظاهرمشخص نیست معلولیتم
              • م
                محمد
                ۱۸ شهریور ۱۴۰۱، ۱۷:۵۵
                سلام لطفا راهنمای کنید چطور میشه استخدام کرد وباید کجا مراجعه کنم .برای سهمیه 3درصد معلولین
                • ع
                  علی
                  ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۱:۴۷
                  سلام من سهمیه 3 درصدی دارم، پارسال هم موقع ثبت نام گزینه معلولیت رو زده بودم ولی تو کارنامه سهمیه ازاد ثبت شد و برام مشکل ساز شد چیکارکنم
                  • ح
                    حنیفه
                    ۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۱۳
                    سلام من از سهمیه سه درصدی استفاده کردم لطفا راهنماییم کنید که من مدارک رو به سنجش بفرستم یا اینکه تو مصاحبه باید ببرم
                    • م
                      مهتاب
                      ۱۱ مهر ۱۳۹۹، ۲۲:۱۰
                      سلام تااونجاک من میدونم الان نه بعداینک آزمون دادی قبول کردن مدارکتومیفرستی سنجش بامدارک تحصیلی هویتیت

                    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                    ثبت پاسخ