جلسه تعیین حداقل دستمزد در هفته آخر اسفند ماه

۱ نظر

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار کشور به کارگران اطمینان داد، نگرانی بابت دستمزد سال ۱۳۹۹ نداشته باشند.

اولیا علی بیگی در گفت و گو با ایسنا، گفت: اگرچه ویروس کرونا شرایط سختی را در کشور ایجاد کرده و ناجوانمردانه اقتصاد کلان را تحت تاثیر قرار داده و اولویت اول مسئولین کشور مقابله با این مشکل است، اما قطعا این موضوع سبب نمی‌شود که از تعیین حداقل دستمزد سال ۱۳۹۹ کارگران غافل باشیم.

وی ادامه داد: اگر سوابق ۱۰ سال گذشته را بررسی کنیم همواره جلسات نهایی شورای عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد در ۱۰ روز آخر اسفند برگزار شده و امسال شاید به دلیل شیوع بیماری کرونا روند دقیقا مانند سال‌های قبل نباشد اما جلسه تعیین حداقل دستمزد سه‌شنبه هفته آینده(۲۷ اسفند) تشکیل خواهد شد و درباره حداقل دستمزد سال ۱۳۹۹ تصمیم‌گیری می‌شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان کرمانشاه اضافه کرد: اگر در این جلسه هم به اجماع و تفاهم نرسیدیم، حتما جلسات بعدی را به صورت مستمر برگزار خواهیم کرد تا حداقل دستمزد سال ۱۳۹۹ کارگران هرچه زودتر تعیین تکیلف شود.

علی‌بیگی به کارگران اطمینان داد هیچ نگرانی بابت دستمزد سال ۱۳۹۹ نداشته باشند و یادآور شد: هر مصوبه‌ای که برای حداقل دستمزد ۱۳۹۹ مشخص شود، برای پایان فروردین ماه که حقوق اولین ماه سال آینده پرداخت می‌شود خواهد بود و حتما تا آن زمان وضعیت دستمزد تعیین تکیلف شده است.

وی خاطرنشان کرد: کمیته‌های مزد نیز پیش از این نشست‌های سه جانبه خود را با حضور نمایندگان کارگری، کارفرمایی و بخش دولتی بزگرار کرده و نتایج اولیه نیز مشخص شده است.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار کشور با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های کمیته مزد حداقل هزینه سبد معیشت برای خانواده ۳.۵ نفره کارگری بیش از چهار میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تعیین شده، گفت: برآورد این رقم به معنای آن نیست که حداقل دستمزد باید این رقم باشد، بلکه مجموع درآمدها و دریافتی کارگر باید به این رقم نزدیک شود.

علی‌بیگی گفت: تلاش می‌کنیم با توجه به نرخ تورم، هزینه سبد معیشت خانوار کارگری و شرایطی که در اقتصاد کلان کشور داریم، حداقل دستمزد سال آینده رقمی منطقی و منصفانه مشخص شود.

منبع : خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده اخبار تعیین دستمزد کارگران اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبارحداقل حقوق، دستمزد و مزایا اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای جلسه تعیین حداقل دستمزد در هفته آخر اسفند ماه

  • ن
    ناصر
    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۳۷
    امروز 27 اسفند هست احتمالا اسفند ماه تمدید شده

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ