مهارت آموزی به ۳ هزار سرباز در ۲ سال گذشته

۱ نظر

فرمانده مرکز آموزش شهدای وظیفه نیروی پدافند هوایی سمنان از مهارت آموزی ۵ ارگان به ۳ هزار سرباز وظیفه در ۲ سال گذشته خبر داد و گفت: این دوره های آموزشی مهارتی توسط قرارگاه مهارت آموزی آجا در استان سمنان و با همکاری ۵ ارگان و دستگاه دولتی برای سربازان این مرکز برگزار شده است.


سرهنگ داود خوش چشم آرانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: قرارگاه مهارت آموزی آجا(ارتش جمهوری اسلامی) در سال ۹۶ و به دستور مقام معظم رهبری وطی تفاهم نامه ای بین ستاد کل نیروهای مسلح و فنی و حرفه ای کشور ایجاد شد و از همان ابتدا هدف و ماموریت اصلی این قرارگاه این بود که سربازهایی که به خدمت وظیفه اعزام می شوند در مدت زمان خدمت خود، حتماً مهارت های مختلفی را آموزش ببینند.
وی افزود: در سال ۱۳۹۷، چند ارگان عمومی و دستگاه دولتی به تفاهم نامه اول اضافه شدند، دوره های آموزشی مهارتی برای سربازان وظیفه با همکاری هلال احمر، جهادکشاورزی، فناوی اطلاعاتICT ، ورزش و جوانان در کنار سازمان فنی و حرفه ای دنبال شد و طی دو سال شروع و آغاز به کار قرارگاه مهارت آموزی آجا در استان سمنان، ۳ هزار سرباز در مرکز آموزش پدافند هوایی سمنان دوره های مهارت افزایی را گذراندند و مدارک معتبر دریافت کردند.
فرمانده مرکز آموزش شهدای وظیفه نیروی پدافند هوایی سمنان اظهار داشت: سربازانی که در این دوره های آموزشی مهارتی شرکت می کنند و مدرک دریافت می کنند، می توانند وام خوداشتغالی دریافت کنند، همچنین با دریافت مدرک معتبر می توانند در دستگاه های دولتی و ارگان های مختلف مشغول به کار شوند.
سرهنگ خوش چشم آرانی ادامه داد: رشته های مختلف امداد و کمک های اولیه، فناوری اطلاعات و کامپیوتر، ICDL، آرایشگری، تعمیر و نگه داری اسپیلت و کولر های گازی، پرورش گیاهان دارویی و پرورش زنبور عسل، GPS، آمادگی در برابر مخاطرات، آشپزی، امور حفاظتی و مراقبتی، شناسایی قطعات مختلف خودرو، کارآفرینی، مهارت های خود اشتغالی، مهارت های زندگی و... از جمله دوره های آموزشی مهارت افزایی ویژه سربازان وظیفه بوده است.
وی همچنین تاکید کرد: از سال ۱۳۹۱ و تا قبل از سال ۹۶ و ایجاد قرارگاه مهارت آموزی آجا، قریب به ۲ هزار سرباز وظیفه توسط مرکز آموزش پدافند هوایی سمنان در دوره های مختلف مهارت آموزی آموزش دیدند.
فرمانده مرکز آموزش شهدای وظیفه نیروی پدافند هوایی سمنان تصریح کرد: در سالجاری نیز طی تفاهم نامه منعقد شده بین ستاد کل نیروهای مسلح و ورزش و جوانان و با همکاری جهاددانشگاهی، دوره های آموزشی مهارت های عمومی اشتغال و مهارت های زندگی برای سربازان وظیفه این مرکز برگزار می شود که در مرحله اول، ۳۰۰ نفر از سربازان این مرکز توسط اساتید جهاددانشگاهی استان سمنان آموزش های مربوط به مهارت های عمومی اشتغال و زندگی را فرا گرفتند.

منبع : خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار آخرین اخبار از نحوه خرید خدمت سربازی اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای مهارت آموزی به ۳ هزار سرباز در ۲ سال گذشته

  • ث
    ثریا
    ۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۲:۰۶
    باور نمیکنم

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ