پرداخت ۲۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی در مرکزی

استاندار مرکزی گفت: تاکنون بیش از دو هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی در استان پرداخت شده است که زمینه اشتغال بیش از چهار هزار نفر را در استان فراهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سید علی آقازاده ظهر امروز در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اظهار داشت: در سال جاری به هزار و ۲۲۸ واحد تولیدی بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال، تسهیلات در راستای رونق تولید پرداخت شده است.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از دو هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی در استان پرداخت شده است که زمینه اشتغال بیش از چهار هزار نفر را در استان فراهم کرده است.

استاندار استان مرکزی تاکید کرد: برخی قوانین، موازی‌کاری‌ها، ضوابط و بخشنامه‌ها در سطح ملی، میان فعالان اقتصادی استان نارضایتی ایجاد کرده و این در حالی است که تمام مسئولان استانی، در راستای رفع مشکلات واحدهای تولیدی از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

آقازاده با اشاره به فعالیت ۴۱ واحد صنعتی شهرستان آشتیان نیز گفت: در این شهرستان ۲۶ واحد فعال، ۸ واحد نیمه فعال و ۷ واحد نیز غیرفعال هستند و این در حالی است که سال جاری بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی این شهرستان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه جمعیت شهرستان آشتیان محدود است، تصریح کرد: در سال جاری بیش از ۳۰۰ فرصت شغلی در این شهرستان ایجاد شده است که امید است تا پایان سال نیز افزایش یابد و باید اذعان داشت در راستای اجرای طرح اقدام ملی، ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی در شهرستان آشتیان برنامه‌ریزی شده که عملیات اجرایی آن به‌زودی آغاز می‌شود.

استاندار مرکزی با اشاره به کمبود زیرساخت‌های صنعتی در شهرستان آشتیان نیز بیان داشت: بر اساس طرح تفضیلی افزایش ۴۸ هکتار زمین به محدوده شهری شهرستان آشتیان تا پایان سال جاری مصوب می‌شود.

منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ