نحوه اخذ معافیت پزشکی برای مشمولان خارج از کشور

۴ نظر

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح روند رسیدگی به معافیت پزشکی مشمولین خارج از کشور را تشریح کرد.
سردار موسی کمالی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به سوالی در خصوص روند رسیدگی به معافیت پزشکی مشمولین خارج از کشور چگونه است؟ گفت: مشمولین خارج از کشور باید ۱۰ مرحله برای اخذ معافیت پزشکی انجام دهند.


وی افزود: مرحله اول مراجعه مشمول به نمایندگی جمهوری اسلامی در محل اقامت و تکمیل برگه رسیدگی به وضعیت پزشکی است.
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: ارائه مدارک مستند در خصوص بیماری که به تایید مراکز درمانی معتبر رسیده باشد مرحله دوم است. تایید مدارک توسط مسئول نمایندگی و ارسال آن به نمایندگی مجری معاینات پزشکی که فعلا در شهرهای مونیخ کشور آلمان، دبی کشور امارات و پکن کشور چین وجود دارد.
سردار کمالی ادامه داد: مرحله سوم اجرای مدارک به پزشک معاین معتمد توسط نمایندگی مجری معاینات است و مرحله چهارم دعوت مشمول به نمایندگی مجری معاینات پزشکی می باشد.
وی افزود: انجام معاینه توسط پزشک معاین معتمد و اعلام نظر نهایی و همچنین بررسی نظریه و تایید مدارک پزشکی توسط مسئول نمایندگی مجری معاینات پزشکی از دیگر مراحل هستند.
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ارسال مدارک به وزارت امور خارجه، ارسال مدارک توسط وزارت امور خارجه به سازمان وظیفه عمومی ازدیگر مراحل معافیت پزشکی برای مشمولان خارج از کشور است.
سردار کمالی در پایان خاطرنشان کرد: بررسی مدارک در شورای پزشکی و صدور رای و همچنین اعلام رای به وزارت امور خارجه پایان کار درخواست معاینات پزشکی برای مشمولان خارج از کشور است

 منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار آخرین اخبار از نحوه خرید خدمت سربازی اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۴ نظر برای نحوه اخذ معافیت پزشکی برای مشمولان خارج از کشور

  • ع
    علیرضا
    ۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۳:۳۳
    ماشاءالله چه پروسه پیچ و خمی ؛ باور کنید کسی که خارج ار کشور هست اینقدر مشکلات داره که بفکر کارت پایان خدمت اجباری نیست؛ بیایم بجای این حرف ها خدمت سربازی رو دوطلبانه و با حقوق خوب بکنیم که اون های که میخان برن بیان باور کنید اینقدر نیرو انسانی میات که نتونه نیروب مسلح پذیزش کنه
    • ا
      امید
      ۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۵:۱۲
      در اون‌صورت اقایون نمیتونن‌پول ها بدزدن و باید حقوق‌بدن.این طوری نیرو‌مفت میگیرن پول هم میدزدن
      • م
        مهین غلامی
        ۲ شهریور ۱۳۹۸، ۲۲:۰۰
        من دو فرزند پسر دارم که در خردسالی فرزندانم همسرم فوت کزدند. با سختی بسیار زیاد و دو شیفت کار فرزندانم را بزرگ کزده و به مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد رساندم..پسر اولم معافیت کفالت گرفت و پسرم دوم که واقعا از خردسالی بیمار است و از آسم آلرزیک رنج میبرد و در نهایت از عواقب این بیماری شرایط روحی به هم ریخته ای دارد و ترس از مرگ و اضطراب شدید ولی متاسفانه در کمیسیون پزشکی معاف نشد و من واقعا نمی دونم باید چکار کنم چون فرزندم قادر به انجام مراحل آموزشی سربازی نیست..لطفا راهنمایی کنید..سپاس
        • س
          سید
          ۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۱۵
          خواهر گرامی باز خوبه شما یکی از فرزندانتون معاف شده.. ما 3 برادریم که پدرمون17 سال پیش فوت کردن... دو برادر فوق لیسانس گرفتن و هر دو به سربازی رفتن.... مادرم 60 سال سن داره... خودم هم 24 سالمه و لیسانس دارم...متاهل هم هستم...کف پام دفورمیتی داره و استخوان اضافه...جالب اینجاست که دو قطبی هم دارم...
          ولی معاف نمیشم....
          یعنی از ما سه برادر حتی یکی هم معاف نشد... و حتی یکی هم سر کار دولتی نتونست بره با مدارک دانشگاهی عالی و معدل بالا...

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ