حمایت از اشتغال مددجویان استان مرکزی

به گزارش بازارکار به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز اراک؛معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: ۱۴۱ مورد تسهیلات اشتغال بهار امسال با منابع اعتباری ۲۶ میلیارد ریال به مددجویان این نهاد حمایتی در استان پرداخت شد.


مشهدی افزود: مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) با بهره گرفتن از این تسهیلات فرصت شغلی برای این مددجویان در بخش‌های مختلف کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی و خدماتی ایجاد شده است.
وی یادآور شد: هدف کمیته امداد امام خمینی (ره) استان از پرداخت تسهیلات اشتغالزا استقلال بخشی اقتصادی و خودکفایی محرومان و نیازمندان است تا این خانوارها به خودکفایی رسیده و از چرخه حمایتی خارج شوند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: یک هزار و ۱۱۰ مددجوی مستعد کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی امسال از آموزش‌های فنی و مهارتی بهره مند شده‌اند که این شاخص نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد رشد دارد.
مشهدی افزود: مددجویان برای فراگیری حرفه‌های مختلف در دوره‌های بلندمدت و کوتاه مدت مراکز فنی و حرفه‌ای و جهاد کشاورزی شرکت می‌کنند.
وی، نظارت بر طرح‌های اشتغال مددجویی را از دیگر اقدامات کمیته امداد امام خمینی (ره) برای هدایت شغلی مددجویان و جلوگیری از هدر رفت سرمایه عنوان کرد.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: هفت هزار و ۲۶۱ بازرسی از مراحل اجرایی طرح‌های اشتغال در بهار امسال توسط کارشناسان نظارت حوزه اشتغال کمیته امداد امام استان انجام شده است.
مشهدی افزود: ۹ مددجوی این نهاد حمایتی نیز به مراکز کاریابی معرفی شده‌اند و برای ۶ فرزند مددجو اشتغالزایی شده است.
وی اظهار داشت: اشتغال‌زایی پایدار به منظور توانمندسازی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد مهمترین تکلیف این نهاد حمایتی است.
۸۱ هزار و ۸۱۶ نفر در قالب ۴۴ هزار و ۸۲۴ خانوار از خدمات حمایتی کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) استان مرکزی بهره مند هستند.

 منبع : خبرگزاری صداوسیما

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ