راهکار مجلس برای رفع مشکل پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی قوه قضائیه

۳ نظر

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، بابیان‌اینکه در نشستی که با رئیس قوه قضائیه داشته‌اند موضوع جذب پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی قوه قضائیه را مطرح کرده‌اند تاکیدکردکه اگر مشکل آنها رفع نشود از رئیس سازمان برنامه‌و‌بودجه برای حضور در نشست کمیسیون دعوت خواهند کرد.

محمدعلی پورمختار در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تلاش کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس برای تعیین تکلیف وضعیت جذب ۷۲۰۰ نفر از پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی سال ۹۶ قوه قضائیه، گفت: آزمون‌هایی که برای استخدام در قوه قضائیه برگزار می‌شود بر مبنای مجوز قانونی بوده که به آن داده شده است، اما مشکلی که در جذب این افراد ایجاد شده به تامین بودجه لازم برای این بخش برمی‌گردد.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما این موضوع را در نشستی که با آیت‌الله رئیسی داشتیم، مطرح کردیم، ضمن اینکه در حال پیگیری هستیم که دولت بودجه لازم برای این بخش را تامین کند تا قوه قضائیه بتواند این افراد را بکار بگیرد.

هیچ منع قانونی برای جذب پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی سال ۹۶ قوه قضائیه وجود ندارد

وی تاکید کرد: هم‌اکنون هیچ منع قانونی برای جذب پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی سال ۹۶ این قوه وجود ندارد و تنها سازمان برنامه و بودجه باید هر چه سریعتر بودجه لازم برای این بخش را تامین کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: اغلب افرادی که در این آزمون پذیرفته شده‌اند، کارمند قوه قضائیه خواهند بود، چرا که ما برای جذب قضات این مجوز را داده‌ایم که سالانه تعداد هشتصد نفر در قوه قضائیه استخدام شوند که در حال انجام است و این اقدام نیز در راستای کاهش اطاله دادرسی و افزایش نیروی کافی برای دستگاه قضائی خواهد بود.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگر مشکل جذب پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی قوه قضائیه برطرف نشود، به طور قطع کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از رئیس سازمان برنامه و بودجه دعوت خواهد کرد تا برای رفع این مشکل در نشست این کمیسیون حضور یابد.

 منبع : خبرگزاری خانه ملت

برای مشاهده صفحه استخدام قوه قضاییه اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۳ نظر برای راهکار مجلس برای رفع مشکل پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی قوه قضائیه

  • ا
    امید به خدا
    ۱۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۰۹
    خدایا تو که صدای مارو میشنوی خودت کمک کن .... زندگی داره به سختی میگذره ... خدایا خودت فقط وضعیت مارو می دونی ....
    • آ
      آرش
      ۱۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۵۷
      خیلی ها هنوز گزینش نشدن
      • م
        مسیحا
        ۱۵ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۲۴
        پس حالاحالاها قرار نیست خبری بشه ☹️☹️☹️☹️

        لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

        ثبت پاسخ