جزییات افزایش مستمری بازنشستگان

۵۷ نظر

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر با اشاره به اینکه در افزایش حقوق بازنشستگان بهترین مدل انتخاب شد، گفت: در مجموع دریافتی هیچ بازنشسته‌ای در سال جاری کمتر از ۱.۹ میلیون نیست.

به گزارش خبرنگار بازارکار به نقل از مهر علی‌اصغر بیات با اشاره به پیشنهاد افزایش سطح حقوق بازنشستگان، اظهار داشت: با توجه به اینکه بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی و خانواده‌های آنان، جمعیت قابل توجهی از جامعه را تشکیل می‌دهند به همین دلیل موضوع افزایش حقوق سایر سطوح خصوصاً بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش این سازمان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
وی گفت: به همین دلیل باید با توجه به مشکلات معیشتی و مقابله با اثرات و پیامدهای تورم موجود، حداکثر تلاش در راستای حفظ قدرت خرید و جلوگیری از آسیب پذیری بیشتر اقشار کم درآمد، به ویژه بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی صورت پذیرد.
وی ادامه داد: انصافاً تلاش‌ها و زحمات بسیاری در این خصوص کشیده شد و جلسات و نشست‌های کارشناسی و تخصصی متعددی با حضور همکارانم در کانون عالی برگزار شد.
بیات با بیان اینکه در جلسه ۳ ساعته ای که با حضور سرپرست سازمان تامین اجتماعی و مدیران و کارشناسان آن برگزار شد بحث‌های طولانی، تخصصی و فشرده‌ای صورت گرفت و ۵ سناریو و پیشنهاد مختلف در این زمینه مطرح شد گفت: در نهایت با در نظر گرفتن همه ملاحظات، شرایط کلان و صرفه و صلاح، بهترین الگو و مدل پیشنهادی مورد تبادل نظر و توافق قرار گرفت.
رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور با اشاره به اینکه در تعیین میزان افزایش حقوق سایر سطوح دستمزد به ویژه بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی، بهترین مدل با توجه به جمیع شرایط اتخاذ شد اظهار داشت: در واقع الگوی نهایی پیشنهادی ما مصوبه شورای عالی کار بود که به عقیده بنده بهترین گزینه است.
وی گفت: مقرر شد حقوق سایر سطوح از جمله بازنشستگان و مستمری بگیران ۱۳ درصد به اضافه مبلغ ۲۶۱ هزار تومان محاسبه و از اردیبهشت ماه سال جاری پرداخت شو. که البته این مصوبه پس از بررسی هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی برای تصویب نهایی به هیئت دولت ارسال می‌شود.
بیات به مشکلات اقتصادی اشاره کرد و گفت: بی تردید این میزان افزایش حقوق و مستمری، جبران هزینه‌های ضروری ناشی از افزایش قیمت‌ها و نرخ تورم را که بازنشستگان و مستمری بگیران مدت هاست با آنها دست و پنجه نرم می‌کنند، را نمی‌کند و ما انتظار داریم با اعمال سیاست‌های حمایتی و نگاه ویژه به این افراد، از حجم مشکلات آنها کاسته شود و حتماً پیگیری‌های لازم در این زمینه را از طرق مختلف انجام خواهیم داد.
وی با اشاره به اینکه ۵۵ درصد بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل بگیر و زیر حداقل بگیر هستند، گفت: بر اساس ماده ۱۱۱ تامین اجتماعی حقوق و مستمری حداقل بگیرها ۳۶ و نیم درصد افزایش پیدا کرده و از یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۲۶ تومان به یک میلیون و ۵۱۶ هزار و ۸۲۳ تومان می‌رسد.
وی تاکید کرد: در مجموع با در نظر گرفتن موارد جانبی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران در سال ۹۸ کمتر از یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان نخواهد بود.

منبع: بازارکار

برای مشاهده اخبار حقوق بازنشستگان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبارحداقل حقوق، دستمزد و مزایا اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۵۷ نظر برای جزییات افزایش مستمری بازنشستگان

  • ا
    اصلان ایلخانی
    ۷ تیر ۱۳۹۸، ۲۳:۵۳
    سلام مادر من فرزند هست و حقوقش 1700 بوده واسه فروردین و اردیبهشت اضافه رو ریختن ولی واسه خردادی شد همون 1700 ؟
    • ن
      ناصر
      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۰۸:۰۲
      من از کار افتاده هستم حقوق من 1142 هست چقدر میشه؟
      • م
        مینا
        ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۶:۲۳
        سلام حدود 1900 میشه
        • ر
          رضا
          ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۱:۰۳
          امیدوارم همینطور باشه
          من که چشم آب نمیخوره
          خداکنه واقعا ایندفعه حرفشون راست باشه
          اخه مزایای جانبی چقدر شده مگه
          خب اعلام کنن
          • ن
            ناصر
            ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۰۸:۴۵
            باورش سخته
            • ر
              رضا
              ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۰۵
              خیلی تا نریزن من که دل خوش نمیکنم
        • ا
          امید
          ۳۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۵:۵۶
          سلام.. مزایای جانبی مستمری بگیران تامین اجتماعی چقدر اضافه شده؟
          • ب
            بازنشسته
            ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۵۳
            منم موندم چرا نمیگن

          لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

          ثبت پاسخ