پرداخت تسهیلات اشتغال به بیش از هزار مددجوی خراسان شمالی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی گفت: در ۱۱ ماه نخست امسال هزار و ۹۰۰ مددجوی کمیته امداد تسهیلات اشتغال گرفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مجید الهی راد، مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی، به اقدامات اشتغال‌زایی انجام‌شده در ۱۱ ماهه سال ۹۷ اشاره کرد و گفت:طی امسال هزار و ۹۰۰ نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد از تسهیلات اشتغال‌زایی پایدار کمیته امداد این استان بهره‌مند شدند.
وی افزود: بیش از پنج میلیارد تومان تسهیلات اشتغال طی امسال از طریق صندوق امداد ولایت و حدود ۲۹ میلیارد تومان آن از اعتبارات قرض‌الحسنه اشتغال بند (ب) تبصره ۱۶ به مددجویان تحت حمایت در استان پرداخت‌شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی گفت: حدود سه میلیارد تومان از محل تلفیقی و ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز از محل صندوق توسعه ملی به متقاضیان پرداخت‌شده است.
وی افزود: بیشتر تسهیلات پرداختی در بخش‌های دام‌پروری، کشاورزی، خدماتی و تولیدی بوده است.
الهی راد در ادامه مولفه‌های استعداد سنجی، مهارت‌آموزی، ایجاد اشتغال، مشاوره‌های شغلی قبل و حین اجرای طرح و نظارت‌های فنی بعد از ایجاد اشتغال و بازاریابی را از الگوی‌های مهم اشتغال‌زایی این نهاد عنوان کرد.
وی همچنین به‌پیش بینی بسته‌های تشویقی برای بنگاه‌ها و کارفرمایان اشاره کرد و گفت: بسته‌های تشویقی نیز برای بنگاه‌هایی که مددجویان کمیته امداد را بکار می‌گیرند، پیش‌بینی‌شده تا بتوانند با حداقل هزینه، نیروی کار موردنیاز خود را جذب کنند.
الهی راد از پرداخت ۲۰ میلیون تومان وام به بنگاه‌های اقتصادی به ازای جذب هر مددجوی کمیته امداد خبر داد و گفت: حداکثر تا سقف پنج نفر، مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به بنگاه‌ها پرداخت می‌شود.
وی افزود: مددجویانی هم که در بنگاه‌ها مشغول به کار شوند، در صورت نیاز به آموزش، تمام هزینه‌های آموزشی توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.

 منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

 

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ