‌ایجاد ۳۰۰۰ شغل در فاز اول توسعه اشتغال روستایی و فراگیر در ایلام

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از ایجاد ۳۰۰۰ شغل در فاز اول توسعه اشتغال روستایی و فراگیر در ایلام خبر داد.

‌به گزارش ایسنا، «شکراله شیرخانی» در نشست خبری مدیران شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، با بیان اینکه موضوع بیکاری، مهم‌ترین مساله کشور است که برطرف کردن آن ممکن است مشکل باشد اما حل‌شدنی است، اظهار کرد: راه‌های حل ما نباید متوجه قسمتی از مساله باشد و باید در فرآیند حل مساله بیکاری ابعاد مختلف آن را بررسی کرد.
وی گفت: باید ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و… را به صورت عمیق بررسی کرد تا به یک راه حل جامع و عملیاتی دست پیدا کرد. بنابراین در مسیر تقویت ایجاد رفتارهای کارآفرینانه و تولید ثروت و کار، نیازمند ترکیب همه منابع موجود و مسبوق به آن درک درست و جامع از وضعیت موجود هستیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام با بیان این‌که استان ایلام، جدای از نظام اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کشور نیست، ادامه داد: ما در استان، شرایط را برای حضور قدرتمند بخش خصوصی ایجاد نکردیم. جامعه جوان ما برای حضور قدرتمند در محیط واقعی کار در بخش غیردولتی، آمادگی لازم را ندارد و نظام آموزشی کم‌ترین تغییر را در مخاطب برای حضور در فعالیت‌های کسب و کار ایجاد نکرده است.
شیرخانی تصریح کرد: تغییرات نگرشی نظیر مثبت‌اندیشی، اعتماد به نفس، ارتباط موثر، تقویت و ایجاد تفکر خلاق و…، حلقه‌های مغفول در نظام آموزشی ما هستند. نکته بعدی، حضور سرمایه‌گذاران قدرتمند و دارای اهلیت لازم در استان و اجرای طرح‌های منطبق بر نیازهای استان از دیگر مواردی است که می‌تواند در ایجاد اشتغال پایدار در استان سهم زیادی داشته باشد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام با اشاره به اینکه بر اساس اعلام مرکز آمار، نرخ بیکاری استان ۱۰.۶ درصد یعنی ۱۹ هزار نفر است، گفت: این آمار با واقعیات جامعه کارگری چندان همخوانی ندارد و آمار بیکاری در استان بیش از این نرخ اعلامی است.
شیرخانی با بیان اینکه همه صنایع و کارگاه‌های فعال در استان بویژه در حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی موظفند که از نیروهای بومی استان در پروژه‌ها استفاده کنند، یادآور شد: در صورت مشاهده هر گونه استخدام و بکارگیری نیرو خارج از ضوابط و مقررات قانونی؛ با مسئولان متخلف برخورد قانونی خواهد شد.
وی با بیان اینکه در مرحله اول طرح اشتغال‌زایی ۱۰۸ میلیارد تومان بین متقاضیان توزیع شده است، تصریح کرد: در نتیجه‌ی این عملکرد بیش از ۳۰۰۰ شغل ایجاد شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ