۹۲۱ اشتغال پایدار در شهرک‌های صنعتی ایجادشده است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: از یک هزار و ۳۸۸ قراردادی که با سرمایه‌گذاران منعقدشده، ۹۲۱ اشتغال پایدار در شهرک‌های صنعتی ایجادشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین حمیدرضا خانپور در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که بعدازظهر امروز در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: جلسات شورای گفت‌وگو، جلسات صمیمانه‌ای است که ما بین بخش خصوصی و دولت گذاشته می‌شود تا دولت از شرایط بخش خصوصی به‌صورت کامل مطلع شود.

وی افزود: برگزاری این جلسات خروجی‌های اثربخشی خواهد داشت چراکه بدون کوچک‌ترین دغدغه‌ای تمام واقعیت‌ها را مطرح می‌کنند.

خانپور بیان کرد: از ۱هزار و ۳۸۸ قراردادی که با سرمایه‌گذاران منعقدشده، حدود ۱هزار هکتار زمین صنعتی به سرمایه‌گذاران واگذار و ۹۲۱ اشتغال پایدار در شهرک‌های صنعتی ایجادشده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین عنوان کرد: استان قزوین در سال جاری رتبه نخست جذب سرمایه‌گذار را در کشور از آن خود کرده است.

وی بیان کرد: تا نیمه نخست سال جاری ۵۸ قرارداد با سرمایه‌گذاران جدید منعقد کردیم و ۵۳ هکتار زمین صنعتی به آن‌ها واگذار کردیم این در حالی است که ۱ هزار ۲۷۹ نفر مشغول به کار شدند و ۱هزار ۸۳۳ میلیارد ریال نیز سرمایه‌گذاری جدید داشته‌ایم.

سیب‌زمینی ایران قاچاق و به احشام عراقی داده می‌شود

غلامحسین جعفر زاده، عضو هیئت ریسه اتحادیه صادرکنندگان استان قزوین گفت: برای تولید سیب‌زمینی آب فراوانی مصرف می‌شود این در حالی است که برخی از طریق قاچاق کالا، سیب‌زمینی ایران را به عراق صادر کرده و آن‌ها نیز این محصول را صرف غذای احشام خود می‌کنند.

جعفر زاده با اشاره به گرانی‌های اخیر خاطرنشان کرد: اکثر کالاها قیمتی دو تا ۳ برابر نسبت به سال گذشته دارند.

مدیرعامل یکی از کارخانه‌های چیپس در استان عنوان کرد: استان ما صادرات محور است و مجبوریم در ابتدای کار با کارت فرد دیگری صادرات خود را آغاز کنیم.

وی افزود: در ابتدای راه با ۹ درصد ارزش برافزوده مالیاتی مواجه شده و بدهکار می‌شویم این در حالی است که این نوع صادرات در شان استان قزوین نیست.

جعفرزاده با اشاره به اینکه هیچ دولتی نمی‌تواند ارز خود را به میدان نیاورد، بیان کرد: ما به‌سختی توانسته بودیم بازار عراق را بگیریم اما این در حالی است که اکنون ترکیه یک دلار خود را می‌آورد و دو برابر لیر دریافت می‌کند و به‌این‌ترتیب بازار عراق را از آن خود کرده است.

منبع :خبرگزاری فارس

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام استانداری قزوین اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ