۹۰ درصد اعتبارات اشتغال روستایی در استان مرکزی جذب شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی گفت: ۹۰ درصد اعتبارت مرحله نخست تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در این استان جذب شد.

به گزارش ایرنا، «سعید فرخی» روز دوشنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان مرکزی افزود: ۱۰۲ هزار و ۵۰۰ میلیون تومان منابع مالی در مرحله نخست تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به این استان اختصاص یافته که تاکنون ۹۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان این اعتبارات جذب و به متقاضیان پرداخت شده است.
وی ادامه داد: یکهزار و ۲۹۶ طرح با اعتباری بالغ بر ۳۷۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان معدل ۳۶۳ درصد اعتبارات اختصاص یافته به استان مرکزی برای بهره مندی از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به بانک های کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید استان معرفی شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی خاطر نشان کرد: ۵۲۵ طرح با اعتباری بالغ بر ۲۰۴ میلیارد تومان معادل ۲۰۰ درصد اعتبارات تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در بانک های عامل استان در دست بررسی است.
فرخی گفت: ۷۷۱ طرح با اعتباری بالغ بر ۱۵۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان معادل ۱۱۵ درصد این اعتبارات مصوب و ۶۸۰ طرح با اعتباری بالغ بر ۱۱۵ میلیارد تومان معادل معادل ۱۱۲ درصد اعتبارات مرحله نخست تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در مرحله انعقاد قرارداد قراردارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز در این نشست از اختصاص ۱۰۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در مرحله دوم اعتبارات تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به استان خبر داد و گفت: این اعتبارات اواخر آبان ماه امسال به این استان تخصیص داده می شود.
«محمد تقی آبایی هزاوه» افزود: شهرستان هایی که در جذب اعتبارات تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری مرحله نخست نسبت به سایر استان ها عقب هستند در صورتی که تا آخر هفته آینده موفق به جذب ۱۰۰ درصدی این اعتبارت نشوند قسمتی از سهم آن ها به استان های دیگر اختصاص می یابد.
وی ادامه داد: ۹۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان ازمحل اعتبارات تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری استان مرکزی به نهادهای حمایتی شامل کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و بنیاد شهید استان اختصاص یافته و بین بانک های عامل توزیع شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: ۶۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان این اعتبارات به کمیته امداد امام خمینی(ره)، ۱۵ میلیارد بنیاد شهید و ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به اداره کل بهزیستی استان اختصاص یافته است.
آبایی افزود: ۱۵ میلیارد و ۲۰ میلیون تومان اعتبارات اختصاص یافته به نهادهای حمایتی استان مرکزی در اختیار صندوق کارآفرینی امید، ۱۵ میلیارد و ۲۰ میلیون تومان پست بانک، ۱۵ میلیارد و ۲۰ میلیوم نومان بانک توسعه تعاون و ۴۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز در اختیار به بانک کشاورزی استان قرار گرفته است.
وی با یادآوری وضعیت جذب اعتبارات تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری استان مرکزی افزود: شهرستان اراک ۱۰۰ درصد ، آشتیان ۱۴۹ درصد، تفرش ۵۰ درصد، خنداب ۱۰۰ درصد، خمین ۵۰ درصد، دلیجان ۸۴ درصد، زرندیه و ساوه ۵۰ درصد، شازند ۷۰ درصد، فراهان ۱۰۰ درصد ، کمیجان ۱۲۶ درصد . محلات ۱۶۰ درصد از مجموع اعتبارات اختصاص یافته از محل اعتبارات تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری را جذب کرده اند.
استان مرکزی چهارمین قطب صنعت کشور و دومین قطب صنایع مادر تخصصی کشور است که در تنوع تولیدات صنعتی در کشور رتبه نخست را دارد.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ