۸۳ طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری در نهبندان اجرا شد

فرماندار نهبندان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۸۳ طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری با پرداخت ۱۴ میلیارد و ۷۰۳ میلیون تومان در این شهرستان اجرا شد.

به گزارش ایرنا ماشاءالله کریمان خراسانی روز چهارشنبه در همایش شوراهای اسلامی و دهیاران بخش مرکزی نهبندان افزود: با اجرای این تعداد طرح برای ۳۴۱ نفر در شهرستان شغل ایجاد شد.
وی بیان کرد: ابتدای ورودم به شهرستان در خردادماه اسمال از این محل فقط ۴۴۲ میلیون تومان در قالب پنج طرح تسهیلات به عشایر و روستاییان پرداخت شده بود.
کریمان خراسانی با بیان اینکه ۱۱۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به خراسان جنوبی اختصاص یافته است گفت: از این میزان ۸.۶ درصد یعنی ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان سهم نهبندان بود که با تلاش های صورت گرفته بیش از سهمیه شهرستان را جذب کردیم.
وی اضافه کرد: از نظر مقایسه ای وضعیت ما در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری بهتر از سایر شهرستان های استان است.
فرماندار نهبندان با تاکید بر اینکه امروز اشتغال به دغدغه جدی مسئولان تبدیل شده است، اضافه کرد: دولت تمام هم و غم خود را روی اشتغال گذاشته و تسهیلات خوبی برای اشتغال در شهرستان در حال پرداخت است، شوراهای اسلامی مردم را نسبت به پرداخت تسهیلات خوبی که دولت برای ایجاد اشتغال پرداخت می کند، آگاه کنند.
کریمان خراسانی عنوان کرد: دغدغه و پیگیری مجدانه ما برای نتیجه بخش بودن اقدامات در حوزه اشتغال است و به این دلیل است که دستگاه ها باید پای کار باشند و ما نیز برای پیگیری اشتغال در شهر و روستا به آنها کمک می دهیم.
وی اظهار داشت: ایجاد اشتغال جدید و پایدار یکی از اولویت های مهم دولت تدبیر و امید است، این شهرستان دارای ظرفیت ها و پتانسیل های بالایی در زمینه اشتغال روستائیان و عشایر دارد.
کریمان خراسانی با بیان اینکه شوراهای اسلامی به عنوان یکی از ارکان مهم در تصمیم گیری های اداره کشور نقش مهمی در عمران و آبادانی شهرها و روستاها ایفا می کنند، گفت: شوراها به عنوان بازوان مردم می توانند در کنار دولت و با همکاری نزدیک با یکدیگر بسیاری از مشکلات را حل کنند.
وی اضافه کرد: شوراها در مجموعه شهرستان توانسته اند عملکرد خوبی از خود نشان دهند و بار سنگینی را از دوش دولت بردارند.
شهرستان نهبندان با ۲۶ هزار کیلومترمربع مساحت دومین شهرستان از نظر وسعت در استان بعد از طبس؛ از شمال و غرب به شهرستان بیرجند، از جنوب به استان های سیستان و بلوچستان و کرمان و از شرق به افغانستان و شهرستان زابل محدود می شود.
مرکز این شهرستان در ۲۰۰ کیلومتری شهر بیرجند مرکر استان است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ