۷۵ درصد از صنایع دستی کشور توسط بانوان تولید می‌شود

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به به اهمیت تقویت صنایع دستی برای بهبود وضعیت اشتغال، گفت: ۷۵ درصد از صنایع دستی کشور توسط بانوان تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه ابتکار عصر شنبه در جمع خبرنگاران در شهرستان دیر اظهار داشت: به مناسبت دهه مبارک فجر همه اعضای دولت در بازدیدها و فعالیت‌های استانی به سر می‌برند و من هم امروز به استان بوشهر آمدم و برنامه‌های مختلفی را داشتیم.
وی با اشاره به اینکه کارهای بسیار خوب و باارزشی در استان بوشهر در حال اجرا است اضافه کرد: امروز چند طرح و پروژه عمرانی و اقتصادی در استان بوشهر به بهره‌برداری رسید که دارای ارزش و اهمیت بسیار زیادی در توسعه استان بوشهر هستند.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بیان کرد: صنایع دستی یک صنعت بسیار مهم در کشور است که ۷۵ درصد آن توسط خانم‌ها تولید می‌شود و سازمان میراث فرهنگی نیز توجه ویژه‌ای به این موضوع دارد و امیدواریم با حمایت از فعالان صنایع دستی هم توسعه اشتغال و هم احیای این صنایع بومی قدم‌های خوبی برداشته شود.
وی ادامه داد: در صورتی که هر شهرستان بازارچه‌ای از صنایع دستی خود داشته باشد جاذبه گردشگری خوبی فراهم می‌شود و گردشگران برای خرید و دیدن نحوه تولید این صنایع دستی حضور خواهند یافت.
ابتکار با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به دستاوردها و پیشرفت‌های بسیار خوبی رسیده است، تصریح کرد: مشکلاتی هم در کشور وجود دارد و بنا نداریم که این مشکلات را نادیده بگیریم و باید تلاش کنیم که مشکلات رفع شود.
وی با اشاره به اینکه توسعه اشتغال از اهداف مهم دولت دوازدهم است، گفت: با استفاده از ظرفیت و توان بخش خصوصی و همراهی دولت شاهد راه‌اندازی صنایع تولیدی و اشتغال‌زایی گسترده‌ای هستیم.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در ارتباط با استفاده از بانوان در عرصه مدیریتی بیان کرد: در استان بوشهر تحولات خوبی صورت گرفته و تعداد انتصاب‌های استاندار جدید دو برابر قبل بوده است.
وی با اشاره به اینکه رشد انتصاب‌های بانوان در عرصه مدیریتی در همه استان‌ها تقریبا ۶۰ درصد بوده است تاکید کرد: نسبت به وضعیت مد نظر یعنی سهم ۳۰ درصدی بانوان در عرصه مدیریتی هنوز فاصله داریم تلاش می‌شود تا از بانوان توانمند به خوبی استفاده شود و اخیرا در سطح ملی شاهد انتصاب‌های خوبی هستیم.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده اخبار اشتغال بانوان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار نقش صنایع دستی در اشتغالزایی اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ