۷۵۴ معلم جدید وارد آموزش و پرورش آذربایجان غربی می شوند

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ۷۵۴ نیروی جدید آموزشی با آغاز سال تحصیلی وارد مجموعه آموزش و پرورش استان می شوند.

به گزارش ایرنا ابراهیم محمدی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با جذب این نیروها در اول مهرماه هیچ مدرسه و کلاسی در استان بدون معلم نخواهد بود.
وی بیان کرد: این افراد شامل ۱۵۳ سرباز معلم، ۳۵۵ نفر مشمولان ماده ۲۸ و ۲۴۶ نفر ورودی دانشگاه فرهنگیان هستند.
وی گفت: امسال ساماندهی نیروی انسانی به نحو بهینه در استان انجام شد و آموزش و پرورش استان در ۳۰ مرداد ماه مانور نمادین بازگشایی مدارس را اجرا کرد.
وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی جزو استان های کم برخوردار کشور در زمینه چهار شاخص فضا، نیروی انسانی، تجهیزات و پوشش تحصیلی است، اضافه کرد: تلاش شده است تا در هر چهار شاخص در سال جاری اقدامات مطلوبی انجام شود تا بخشی از کمبودهای موجود در زمینه نیروی انسانی و سایر شاخص ها بهبود یابد.
وی با بیان اینکه تعامل بین بخشی در حل مشکلات موجود در این نهاد نقش اساسی دارد، گفت: این استان نیازمند پنج هزار کلاس درس علاوه بر کلاس های درس در حال احداث توسط اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و تعهد شده در استان توسط خیران است.
محمدی اضافه کرد: میانگین سرانه فضای آموزشی استان ۴.۰۵، سرانه فضای آموزشی کشور ۵.۱۸ و استاندارد جهانی ۸.۳۹ مترمربع است.
وی بیان کرد: شهرستان سلماس با وجود مرزی بودن از میانگین فضای آموزشی مطلوبی در سطح استان با ۵.۱۸ مترمربع فضا برخوردار است.
محمدی ادامه داد: با وجود تصورات موجود، نواحی یک و ۲ ارومیه از نظر سرانه فضای آموزشی از میانگین خوبی برخوردار نیستند.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ادامه داد: استان در پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی ۹۸ درصد، در دوره متوسطه اول ۸۸ درصد و در دوره متوسطه دوم توانسته ۷۳ درصد دانش آموزان را تحت پوشش برد.
وی ادامه داد: تلاش شده است تا وجود کمبود امکانات و اعتبارات، در تمام روستاها دانش آموزان جذب مدرسه شوند و کمک به کاهش بازماندگان از تحصیل با تلاشی مضاعف همچنان ادامه می یابد.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: ۵۳ هزار نفر بازمانده از تحصیل در استان شناسایی شده است که پارسال هشت هزار و ۷۰۰ نفر از این تعداد جذب مدرسه شدند.
محمدی گفت: در مدارس نیز گاهی شاهد مشکل کمبود تجهیزات هستیم که لازم است مدیران با مدیریت بهینه مسائل مالی از این مشکلات بکاهند.
وی بیان کرد: هم اکنون سامانه یکپارچه مالی در این نهاد وجود دارد و مدیران ملزم به هزینه کرد پول های موجود در حساب مدارس برای حل مشکلات مدرسه هستند.
به گزارش ایرنا امسال پیش بینی می شود تا پنج هزار مدرسه استان میزبان حدود ۵۸۴ هزار دانش آموز در بیش از ۲۳ هزار کلاس درس باشند.

 منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده اخبار لحظه به لحظه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ