۶۳ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در خراسان جنوبی پرداخت شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: ۳۶۱ نفر در حوزه مشاغل خانگی تاکنون موفق به دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به مبلغ ۶۳ میلیارد ریال شدند که این میزان ۲.۸ برابر نسبت به سال قبل افزایش داشته است.


به گزارش خبرگزاری تسنیم ازبیرجند، عباس رکنی عصر امروز در بازدید از طرح های مشاغل خانگی در بیرجند از صدور ۷۷۸ فقره مجوز مشاغل خانگی در شش ماهه نخست امسال خبر داد واظهار داشت: این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۱۷۶ فقره بوده که نشان از رشد ۴.۵ برابری دارد.

وی افزود: براساس قانون مشاغل خانگی ( مصوب سال ۱۳۸۹ مجلس شورای اسلامی )، ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی یکی از سیاستهای اشتغالزایی کشور است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: این برنامه هر ساله از طریق صدور مجوزها وحمایتهای مالی وقانونی تداوم یافته و صورت می پذیرد.

وی بیان کرد: ۷۸۴ طرح جهت دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به بانکهای عامل شده اند که این رقم در سالجاری افزایش ۱۰ برابری را نشان می دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی تعداد فرصت های شغلی ایجاد شده از محل مشاغل خانگی در استان را یک هزار و ۴۴۸ نفر ذکر کرد که به صورت مستقل و پشتیبان در حال فعالیت هستند.

وی گفت: براساس آسیب شناسی صورت گرفته برای رفع مشکلات طرح ساماندهی مشاغل خانگی باید توسعه فعالیت های شبکه ای، مشاوره و ارزیابی متقاضیان ، توسعه رشته ای نوین، توجه به مزیت های نسبی و رقابتی و هدفمندی حمایت ها مورد توجه قرار گرفته است و فرآیند فعلی مورد بازنگری و مدل توسعه مشاغل خانگی اجرایی شود.

رکنی هدف اصلی الگوی توسعه مشاغل را ایجاد وتثبیت اشتغال از طریق کسب وکارهای خانگی عنوان کرد و استراتژی طرح را توسعه کسب وکارهای خانگی ومحلی در بستر زنجیره ارزش مربوطه واتصال پایدار به بازار برشمرد.

منبع : خبرگزاری تسنیم 

برای مشاهده صفحه اصلی مشاغل خانگی اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ