۶۰ هزار نیروی آموزش و پرورش تا ۴ سال آینده بازنشسته می شوند

۱ نظر
خبرگزاری مهر : حسین احمدی با اشاره به اینکه کمبود نیرو طی سال‌های آینده به ۲ عامل تعداد دانش‌آموزان و نوع جذب معلمان ارتباط دارد، به خبرنگار مهر گفت: اگر روند رشد جمعیتی به همین منوالی که در حال حاضر است باقی بماند و رشد نکند به اندازه کافی نیرو داریم اما از سال گذشته تعداد دانش‌آموزان زیادتر شده است و آموزش وپرورش با مشکل کمبود نیرو مواجه شده است که اگر همین روند ادامه پیدا کند وضعیت بحرانی خواهد شد. وی ادامه داد: آموزش و پرورش در طی سال‌های اخیر تنها راه و مرجع جذب معلمان که می‌توانند به شکل رسمی و قانونی با اصول و ضوابط قانونی تربیت شوند را دانشگاه فرهنگیان، مراکز تربیت معلم وپردیس های فرهنگی اعلام کرده است که بهتر است به تعداد آن‌ها در مناطق و استان‌های مختلف اضافه شود تا روند جذب با سرعت بالاتری انجام بگیرد. به گفته احمدی، علاقه مندان به تدریس با تحصیل در این مراکز و با امتیازاتی که آن‌ها دارند، صلاحیت حضور در آموزش و پرورش را پیدا خواهند کرد و در این صورت متناسب با مناطق و تخصص‌های مورد نیاز، معلم جذب این وزارت‌خانه می‌شود. معاون سابق آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در هر آزمون استخدامی بی عدالتی وجود دارد، تاکید کرد: رتبه علمی تنها راه انتخاب و جذب معلم نیست. در آموزش و پرورش گزینش‌های اخلاقی، حرفه ای و تربیتی وجود دارد که آن‌ها باعث پالایش نیروهایی می‌شود که در آزمون کتبی توانمندی‌ها خود را به اجرا گذاشته اند و از طرفی تعداد نیروهایی که در این مسیر از طریق سهمیه وارد می‌شوند خیلی کم هستند.

 برای مشاهده اخبار بازنشستگان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار لحظه به لحظه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای ۶۰ هزار نیروی آموزش و پرورش تا ۴ سال آینده بازنشسته می شوند

  • م
    موسوی
    ۱۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۲۱
    باسلام خدمت دوستان و مدیر سایت مگه نه اینکه قبلا آمار بازنشسته های سالهای آینده رو تا چند صد هزار نفر زده بود این آمارهای مختلف از کجا میاد کدوم یکیش درسته؟

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ