۶۰۰ تعاونی ویژه بانوان در مازندران فعال است

مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت که هم اکنون ۶۰۰ تعاونی ویژه بانوان در این استان فعال است.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، کامران اصغری روز یکشنبه در سیزدهمین جشنواره تعاونی های برتر مازندران در ساری افزود: ۸۳ تعاونی از این تعداد در دولت تدبیر و امید ایجاد شده است که برای ۶۰۰ نفر ایجاد شغل کرد.
وی رشد حدود ۱۴ درصدی تعداد تعاونی بانوان مازندران در دولت تدبیر و امید را ناشی از توجه بیشتر این دولت به زنان و تلاش برای بروز توانمندی های آنان دانست.
اصغری همچنین گفت که تعاونی های ویژه بانوان در مازندران در رشته های مختلف پوشاک ، فرش دستباف ، صنایع دستی و غذایی، خدمات آموزشگاهی و دیگر زمینه ها فعالیت دارند.
مازندران بر اساس آمارهای رسمی هفت هزار و ۲۳۷ تعاونی فعال با سرمایه بیش از ۵۳۰ میلیارد ریال دارد که از این تعداد یکهزار و ۱۹۳ تعاونی معادل حدود ۱۰ درصد در دولت تدبیر و امید مجوز فعالیت گرفتند.
اصغری آمار اعضای تعاونی های ایجاد شده در دولت تدبری و امید را ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد.
** خیز تعاونی ها برای صادرات
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مازندران همچنین از تلاش تعاونی های استان برای صادرات محور کردن تولیداتشان خبر داد و گفت که از سال ۹۲ تاکنون با تقویت و سیاست حمایتی، تعاونی های استان بیش از ۹۳ میلیون دلار صادرات داشته اند.
وی با اعلام این که این میزان صادرات قابل مقایسه با گذشته نیست، افزود: تنها در ۶ ماهه سال جاری تعاونی های استان حدود هفت میلیون دلار صادرات داشته اند.
اصغری مقصد صادراتی تعاونی ها مازندران را کشورهای عراق ، چین، امارات متحده عربی و ترکیه معرفی کرد.
بر اساس آمارهای رسمی ۱۳ هزار و ۵۰۰ تعاونی در مازندران مجوز فعالیت دارند.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده اخبار اشتغال بانوان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین اخبار ثبت تعاونی ها اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ