۶۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی مصرف شد

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از مصرف ۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد امید شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تسهیلات اشتغال روستایی اعتبارات بسیار خوبی است که از سال گذشته ارائه این تسهیلات ابلاغ و شروع شده است، اظهار داشت: سقف این تسهیلات ۱۸ هزار میلیارد تومان بوده است.
وی با بیان اینکه از این میزان اعتبار تاکنون ۶ هزار میلیارد تومان هزینه شده است، تصریح کرد: در مرحله دوم ارائه این تسهیلات نیز ۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار آزاد شده است که در اختیار استان ها قرار گرفته است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه این تسهیلات در جهت توسعه روستاها، بخش کشاورزی، صنایع دستی و صنعت پیش بینی شده است، یادآور شد: لرستان جزو استان های خوب ما است که برای جذب اعتبارات اشتغال روستایی پیگیری کرده اند و از این محل ۱۸۰ میلیارد تومان جذب و مصرف شده و ۵ هزار فرصت شغلی در لرستان ایجاد شده است.
امید با اشاره به اینکه لرستان در بخش تسهیلات اشتغال روستایی ۱۲۰ میلیارد تومان دیگر ظرفیت دارد که باید استفاده شود، ادامه داد: دولت در بخش های مختلف زیرساختی در روستاها کار کرده است، در ارائه این تسهیلات اشتغال هدف این است که اشتغال روستاییان تضمین شود و این اعتبارات یک منبع بسیار خوب و استثنایی است.
وی خاطرنشان کرد: درصد سود این تسهیلات بسیار پایین است، برای مناطق مرزی ۴ درصد و دیگر روستاها ۶ درصد سود تسهیلات است و دوران بازپرداخت این تسهیلات نیز تا ۹ سال است.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ