۵۰ هزار دانشجومعلم جذب دانشگاه فرهنگیان می‌شوند

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: مهرماه سال آینده ۵۰ هزار نفر دانشجو معلم از طریق کنکور سراسری و آزمون استخدامی جذب دانشگاه فرهنگیان می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، نشست خبری مشترک معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان کشور و رئیس دانشگاه فرهنگیان استان ظهر امروز با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات دانشگاه فرهنگیان کردستان برگزار شد.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان کشور در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: خوشحالم که امروز در استان کردستان، سرزمین مجاهدت‌های خاموش، سرزمین شهیدان سرافراز و مردمان وفادار به کشور و آرمان‌های انقلاب که همواره در مقابل زیاده‌خواهی‌های دشمنان سینه سپر کرده‌اند، حضور دارم.
علی باقر طاهری‌نیا افزود: نظام تربیت معلم در کشور از سال ۱۲۹۷ تحت عنوان دارالمعلمین فعالیت خود را در کشور آغاز کرده و پس از یک سال بعد تربیت معلم خواهران نیز تاسیس و از آن‌موقع تاکنون یکصدسال ماموریت واحد را دنبال کرده است.
وی گفت: امروزه سیاست‌گذاری در حوزه تربیت معلم با خلاء پیشینه‌ای مواجه است و سیاست‌گذارانی که باید برای تربیت معلم تصمیم‌گیری کنند، مستندات کافی از این یکصدسال گذشته در اختیار ندارند که برای ثبت و ضبط این مهم از ۳۱ جلد کتاب تاریخ تربیت‌معلم کشور با محوریت استان‌ها رونمایی می‌شود.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان کشور اذعان کرد: هویت این دانشگاه برای خود دانشجویان، معلمان و پرسنل نیز ناشناخته و برخی افراد تصور می‌کنند که یک سازمان بسیار نوپا است در حالیکه عقبه‌ی آن به یک قرن برمی‌گردد.
وی به نحوه جذب مدرس در دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و ادامه داد: از ظرفیت جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاهی برخوردار از دانش و توان مهارت معلمی و بازنشستگان به‌صورت حق‌التدریس استفاده می‌شود.
طاهری‌نیا اضافه کرد: در حال حاضر ۹۰۰ عضو هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان داریم که باید تا سه سال آینده به دو هزار و ۸۰ عضو هیات علمی افزایش پیدا کند و در این راستا وزارت علوم سالانه در دو مقطع شهریور و بهمن‌ماه فراخوان جذب می‌دهد و افراد براساس شرایط لازم جذب خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه ۹۰۰ هزار معلم در کشور داریم که به‌صورت میانگین سالانه ۷۰ هزار از آنان بازنشسته می‌شوند، اظهار کرد: طبق نیازسنجی های صورت گرفته تا سال ۱۴۰۴، بیش از ۶۰۰ هزار نفر معلم در سطح کشور بازنشسته و کمبود خواهیم داشت.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان کشور با اشاره به اینکه مهرماه امسال ۴۱ هزار دانشجو معلم جذب دانشگاه فرهنگیان شدند، گفت: مهرماه سال آینده ۵۰ هزار نفر دانشجو معلم از طریق کنکور سراسری و آزمون استخدامی جذب دانشگاه فرهنگیان می‌شوند.
آمادگی پذیرش ۱۳۰۰ دانشجو را دانشگاه فرهنگیان کردستان داریم
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کردستان در این جلسه با بیان اینکه این دانشگاه ۷۳ سال قدمت دارد، اظهار داشت: پردیس پسران با ۲۵ هکتار زمین و ۴۲ هزار مترمربع فضای کاربردی یکی از بزرگترین پردیس‌های کشور است.
یحیی معروفی افزود: در حال حاضر دانشگاه فرهنگیان کردستان دارای دو پردیس دانشگاهی دختران و پسران است و در این مراکز یکهزار و ۱۵۰ نفر دانشجو مشغول به تحصیل هستند.
وی اذعان کرد: علی‌رغم اقدامات انجام شده اما پردیس دانشگاهی دختران دانشگاه فرهنگیان کردستان مقداری با کمبود امکانات مواجه است.
معروفی با اشاره به اینکه مهرماه امسال ۷۳۴ نفر در دانشگاه فرهنگیان استان جذب شدند، اضافه کرد: باید ظرفیت کردستان افزایش پیدا کند چراکه در چهار سال آینده با کمبود ۷ هزار معلم مواجه خواهیم شد و برای سال آینده آمادگی پذیرش یکهزار و ۳۰۰ نفر دانشجو را داریم.

منبع : خبرگزاری تسنیم

 برای مشاهده آخرین اخبار استخدام دانشگاه فرهنگیان اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ