۵۰ درصد استخدام‌های جدید برای مدارس ابتدایی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در آزمون استخدامی جدید، مجوز بکارگیری ۵۳۷ نفر به استان بوشهر داده شده که قریب به ۵۰ درصد این میزان برای مدارس ابتدایی است و امیدواریم با حضور داوطلبان شایسته سهمیه استان به شکل کامل جذب شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، ناصر کرمی صبح امروز در نشست با اصحاب رسانه در بوشهر اظهار داشت: با تعامل خوبی که با مردم، مسئولین و رسانه ها موفق شدیم که در جلسه مدیران کل استان‌های آموزش و پرورش در تهران، استان بوشهر به دلیل ارزیابی موفق در جشنواره شهید رجایی به عنوان یکی از ۵ استان برتر کشور، قدردانی شد.

وی افزود: در تمامی حوزه‌ها و معاونت‌های آمورش و پرورش استان دست‌آوردهای خوبی داشته‌ایم که سبب شده استان بوشهر یکی از استان‌های موفق آموزش و پرورش در سطح کشور باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: یکی از فعالیت‌های خوبی که در عرصه رفاهی در اواخر سال گذشته آغاز شد، راه‌اندازی شعبه دوم مرکز رفاهی معلمان در بوشهر بوده است که سبب شد فضای مناسب و جدیدی در اختیار همکاران قرار گیرد.

کرمی بیان کرد: در ایام نوروز موفق شدیم ۴۲ هزار و ۲۵۷ خانوار فرهنگی با ۱۶۵ هزار و ۶۲۶ نفر را در سطح مراکز رفاهی و مدارس استان بوشهر پذیرش دهیم هر چند در برخی شهرستان‌ها به دلیل ازدحام گردشگران نوروزی، ناچار شدیم حیات مدارس نیز در اختیار این افراد قرار دهم که شاید در خور شان همکاران فرهنگی ما نبوده است.

وی ادامه داد: پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان کمک به بیماران خاص، ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره از طریق بانک‌های عامل و پرداخت ۴۸ میلیارد تومان تسهیلات بدون بهره از محل صندوق رفاه آموزش و پرورش از اقداماتی بوده که در حوزه پشتیبانی انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اعلام این که در سال جاری حدود ۳۰۰ دانش‌آموز ترک‌تحصیل کرده‌اند، عنوان کرد: پوشش دانش‌آموزی در مدارس ابتدایی ۹۹.۱ درصد بوده که نسبت به شاخص کشوری در جایگاه خوبی قرار گرفته‌ایم.

کرمی بیان کرد: در حوزه ابتدایی ۶ هزار ۱۷۸ و اتباع خارجی در مقطع ابتدایی در سطح استان بوشهر مشغول تحصیل هستند و در شهرستان‌های بوشهر، عسلویه، دشتی، تنگستان و دشتی کلاس‌های دو زبانه نیز دایر شده است.

وی ادامه داد: کسب ۴۸ رتبه اول تا سوم در مسابقات فرهنگی، هنری و قرآنی، ۸ رتبه در سوال مهر رئیس حمهوری، تعمیر و زیباسازی ۳۰۰ واحد آموزش با همکاری ۲۸۰۰ دانش‌آموز در طرح هجرت، پوشش ۷ هزار و ۵۹۸ نفری سواد آموز در کلاس‌های نهضت سوادآموزی، آموزش و فنون تدریس به بیش از ۵۷۰ نفر به آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی در کنار همکاری با سمن‌ها برای کمک به باسواد کردن افراد از جمله دیگر موفقیت‌های این مجموعه طی یک سال گذشته بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: کسب ۲۱ نشان کشوری در الگوی تدریس، دو رتبه کشوری در سفیر سلامت، برگزاری کارگاه های آموزشی پیشگیری از اعتیاد در ۸۰ درصد مدارس استان بوشهر، اجرای حیات پویا در ۶۰ درصد مدارس، بهره‌مندی ۱۲۰ هزار دانش‌آموزی در طرح وارنیش فلوراید و ۳۴ هزار دانش‌آموز دختر در طرح آهن‌یاری از دیگر موفقیت‌های آموزش و پرورش استان بوشهر است.

کرمی با اعلام این که به زودی آزمون استخدامی آموزش و پرورش در استان بوشهر برگزار می‌شود گفت: در سال گذشته مجوز استخدام برای ۲۸۵ نفر اخذ کردیم که پس از انجام آزمون استخدامی، یک‌صد نفر که عمده آنها در بخش آقایان بوده نتوانستند حد نصاب لازم نمره علمی را کسب کنند.

وی ادامه داد: در آزمون استخدامی جدید، مجوز بکارگیری ۵۳۷ نفر به استان بوشهر داده شده که قریب به ۵۰ درصد این میزان برای مدارس ابتدایی است و امیدواریم با حضور داوطلبان شایسته سهمیه استان به شکل کامل جذب شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: ۲۰۴ هزار دانش‌آموز در سال گذشته در مدارس استان بوشهر تحصیل می‌کردند که امسال به ۲۱۴ هزارنفر بالغ شد و در سال آینده این آمار با رشد ۱۳ هزار نفری همراه خواهد شد که عمده این افزایش‌ها در سطح مدارس ابتدایی است.

وی با انتقاد از تعطیلی دوره‌های تقویت بیه علمی دانش‌آموزان گفت: در حالی که با برگزاری این دوره‌ها در سنوات گذشته، شاهد ارتقاء رتبه استان بوشهر در کنکور سراسری بودم شاهد تعطیلی این دوره‌ها به دلیل عدم تخصیص بودجه از محل عوارض آلاینده‌ها هستیم.

کرمی بیان کرد: از آنجا که این اعتبار با مشورت دهیاران و به شکل تخصیص ۷۰ درصد به هر بخشی که از آن اعتبارات دریافت می‌کردیم تخصیص داده می‌شد، قطع این اعتبارات ضرر و زیانی را متوجه دانش‌آموزان خواهد کرد که در رتبه آنها در کنکور سراسری تاثیرگذار خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با تبریک روز معلم گفت: هفته نکوداشت مقام معلم در استان بوشهر با ویژه برنامه‌هایی در ۱۲ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود که مهمترین آنها شب شعر، تقدیر از معلمان نمونه استانی و پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت و پیاده‌روی خانوادگی است.

منبع:خبرگزاری فارس

برای مشاهده اخبار لحظه به لحظه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ