۴۷ درصد سهم شهرستان های جنوبی از تسهیلات اشتغال روستایی

شکراله شیر خانی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا در دهلران گفت: از یک هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال تسهیلات جذب شده حوزه اشتغال روستایی استان ۴۷ درصد آن معادل ۵۱۰ میلیارد ریال متعلق به حوزه جنوب بوده است.


وی افزود: همچنین از این یک هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال جذب ۱۹۰ میلیارد ریال مازاد بر سقف تعیین شده است.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ایلام یادآور شد: در مجموع ۲ هزار و ۹۱۸ نفر در قالب یک هزار و ۷۷۵ طرح با اعتبار ۸۵ میلیارد ریال از تسهیلات روستایی و اشتغالزایی برخوردار شده اند.
شیرخانی تاکید کرد: ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی به ۱۴۷ طرح با اشتغالزایی ۳۸۸ نفر در شهرستان دهلران پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: همچنین در بخش تسهیلات اشتغال فراگیر شهرستان دهلران یک میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال برای ۱۳ طرح و اشتغال ۱۳ نفر اعطا شده است.
وی نرخ بیکاری شهرستان دهلران را ۱۲،۵ درصد اعلام کرد و افزود: این میزان در دره شهر بیش از ۱۴،۸ درصد و آبدانان ۱۳،۲ درصد است که در دهلران با توجه به ظرفیت های متنوع نفت و گاز و آب و خاک و کشاورزی باید نرخ بیکاری کاهش یابد.
وی گفت: در فاز دوم تسهیلات روستایی استان ایلام جذب یک هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال در دستور کار است که با توجه به ثبت نام ۱۰ هزار نفری استان بحث هدفمند کردن جذب دنبال می شود.

منبع : خبرگزاری ایرنا 

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ