۴۷۰ میلیارد ریال برای اشتغال روستایی اسفراین پرداخت شد

فرماندار اسفراین گفت: ۴۷۰ میلیارد ریال وام در قالب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری امسال در این شهرستان پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، طاهر رستمی روز سه شنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس جهاد کشاورزی اسفراین با اشاره به قابلیت های این شهرستان در حوزه کشاورزی افزود: کشاورزان باید با توجه به خشکسالی های اخیر به دنبال کاشت محصولات کم آب طلب و نیز استفاده از شیوه های نوین آبیاری باشند.
وی تغییر الگوی کشت را از راه های کاهش اثرات خشکسالی خواند و گفت: البته بهره برداران با درک شرایط، خود به تغییر الگوی کشت اقدام کرده اند اما وظیفه مسئولین ترویج و ترغیب به ادامه این مسیر است.

 تولید ۷۰ درصد عسل استان در اسفراین
فرماندار اسفراین گفت: ۷۰ درصد عسل استان در این شهرستان تولید می شود اما هنوز اقدامی برای برندسازی این محصول در شهرستان صورت نگرفته است.
رستمی افزود: انتظار آن است که مدیریت جهاد کشاوری برای برندسازی این محصول پیگیری بیشتری داشته باشد.

توسعه کشت گیاهان دارویی در اسفراین
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی نیز گفت: کاشت گیاهان دارویی از مزیت های اسفراین، با توجه به وسعت مراتع آن است، که رویکرد سازمان نیز هست.
عیدمحمد امانی افزود: اسفراین با ۲۹۳ رشته، بیشترین شمار قنات را در استان دارد و بیشتر اعتبارات این بخش در استان نیز به این شهرستان اختصاص یافته است.
وی توسعه گیاهان زینتی را نیز از ظرفیتهای اسفراین خواند و گفت: آمادگی انجام طرح مطالعاتی کاشت گیاهان زینتی در این شهرستان را داریم که امید است مدیریت جدید در برنامه کاری خود برای این امر پیش بینی لازم را داشته باشد.
در این آیین با تقدیر از خدمات خلیل عاقبتی، فائزه تاج آبادی به عنوان مدیر جدید جهاد کشاورزی اسفراین معرفی شد.
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین ۳۵ هزار هکتار عرصه باغی و زراعی دارد.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ