۲ هزار وام اشتغال به جوانان استان زنجان پرداخت می‌شود

استاندار زنجان با بیان اینکه امسال ۲ هزار وام اشتغال در استان پرداخت می‌شود، گفت: ابتدا باید طرح ایجاد اشتغال ارائه شود و در صورت اجرایی بودن بنا به ارزش طرح، پرداخت تسهیلات صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، فتح‌اله حقیقی امروز در نخستین کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان با بیان این که وظیفه قانونی است که به این حوزه اهمیت دهیم، اظهار داشت: بانوان توانمندی‌های ویژه‌ای از نظر عملی دارند همین امر سبب شده که تا حال حاضر ۶ نفر از بانوان به سمت مدیریت انتخاب شوند.
وی با تاکید بر اینکه تا خرداد ماه همه مدیران باید یک نفر خانم را در حد رئیس گروه به بالا و یک خانم در حد رئیس اداره یا معاون کل منصوب کنند، ادامه داد: ۲۱ نفر از بانوان به این صورت نیز منصوب شده‌اند که پایان تیر ماه با حضور یکی از شخصیت‌ها پرزنت می‌شوند.
استاندار زنجان همچنین به آموزش بانوان که در سطح مدیریت انتخاب می‌شوند تاکید کرد و گفت: جوانان شاغل در ادارات که در امر کارشناسی فعال‌اند نیز باید آموزش‌های لازم را دریافت کنند.
وی با اشاره به اینکه از ظرفیت جوانان، از ایده‌های آنها می‌توان استفاده کرد، اظهار داشت: ۶۰۰ نفر از جوانان دارای ایده و فکر استان در انتخاب مشاوران جوان استاندار ثبت نام کرده‌اند که فردا ۱۰ نفر از این جوانان به انتخاب بقیه به عنوان مشاوران جوان استاندار برگزدیده می‌شوند.
حقیقی با تاکید این که هیچ کدام از جوانان ثبت نام کننده را نمی‌شناسم، گفت: یک نفر از مشاوران جوان را بدون برگزاری انتخابات با انتخاب خودم در یکی از جلسات که جوان برتر دارای صاحب فکر و ایده در علم مهندسی علوم پزشکی بود انتخاب کردم زیرا این فرد سطح اطلاعات بالا، فکر و ایده در رشته علوم مهندسی پزشکی که رشته جوانی است، داشت.
وی با بیان اینکه مدیرکل بودن دارای فوت و فن خاصی است، تصریح کرد: در زمانی که نیاز باشد بانوان واجد شرایط برای سمت مدیریت معرفی می‌شوند.
استاندار زنجان بر منظم تشکیل شدن جلسات امور بانوان تاکید کرد و گفت: این جلسات باید در تمام شهرستان‌ها با ریاست فرمانداران برگزار شود و باید همه فرمانداران مشاوران خانم داشته باشند.
حقیقی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با پروژه‌های کارآفرینی گفت: طرح ارائه شده برای کار باید نتیجه بخش باشد اگر در مورد اشتغال روستایی طرحی ارائه می‌شود باید این طرح بتواند نتیجه لازم و انتظار لازم را ایجاد کند و برای به سرانجام رسیدن نیز لازم به پرداخت تسهیلات است.
وی با بیان اینکه امسال ۲ هزار تسهیلات اشتغال در استان پرداخت می‌شود، یادآور شد: ابتدا باید طرح ارائه شود که در صورت اجرایی بودن بنا به ارزش طرح، پرداخت تسهیلات صورت گیرد.
استاندار زنجان با تاکید اینکه دیگر روستاییان استان برای دریافت تسهیلات اشتغال نیازی به ضامن کارمند ندارند، افزود: مردم روستاها می‌توانند برای دریافت تسهیلات زنجیره‌ای ضامن یکدیگر شوند.

منبع : خبرگزاری تسنیم

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ