۲ هزار مجوز اشتغال خانگی در ایلام صادر شد

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: مجوز بیش از ۲ هزار اشتغال خانگی با تخصیص ۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی امسال در این استان صادر شد.


شکراله شیرخانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۶۷۱ طرح با اعتبار سه هزار و ۲ میلیارد ریال از محل تسهیلات اشتغال فراگیر با اشتغالزایی ۲ هزار و ۸۲۱ نفر به دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان واصل شده و ۲۲۰ طرح با اعتبار ۸۱۳ میلیارد ریال و اشتغالزایی یک هزار و ۴۹ نفر به بانک ارسال شده که از این تعداد ۴۷ طرح با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۹۸ نفر به تصویب رسیده است.
شیرخانی اضافه کرد: در حوزه اشتغال روستایی سه هزار و ۹۹۴ طرح با اعتبار چهار هزار و ۲۱۱ میلیارد ریال و اشتغالزایی هشت هزار و ۹۳ نفر به دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان ارسال شده است.
وی طرح های ارسال شده به بانک را ۲ هزار و ۳۷۱ طرح اعلام کرد و گفت: این طرح ها با اعتبار ۲ هزار و ۹۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی چهار هزار به بانک ها ارسال شده و از این تعداد ۷۰۸ طرح با اعتبار ۵۰۵ میلیارد ریال و اشتغالزایی هزار و ۴۰۸ نفر به تصویب رسیده است.
به گفته شیرخانی هزار نفر از دانش آموختگان دانشگاهی در قالب طرح کارورزی جذب مراکز و واحدهای پذیرنده شده اند.
وی به وجود سه هزار و ۱۷۸ تعاونی در استان ایلام اشاره کرد و گفت: از این تعداد، یک هزار و ۴۰۰ تعاونی با ۳۳۰ هزار و ۴۲۵ عضو فعال هستند و ۲۵ هزار و ۴۲۶ فرصت شغلی و۱۳۶ میلیارد و ۱۸۵ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال سرمایه ثبتی به ثبت رسیده همچنین ۵۲۱ تعاونی نیز در حال تاسیس است.
به گفته شیرخانی ۵۸ درصد تعاونی‌ها در بخش تولید، ۱۲ درصد در بخش توزیع و ۳۰ درصد نیز در بخش خدمات فعالیت می کنند.
وی افزود: هشت تعاونی مرزنشین با ۱۶۰ هزار و ۴۷۲ نفر عضو فعالیت دارند که طی سالهای ۹۵ و ۹۶ صادراتی به ارزش ۱۸ میلیون دلار داشته اند و در سال ۹۶ تعداد ۶۸ تعاونی نیز در استان با عضویت بیش از ۶۷۰ نفر و فرصت اشتغالزایی ۴۵۳ نفر به ثبت رسیده است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده صفحه اصلی مشاغل خانگی اینجا کلیک کنید

برای مشاهده صفحه اصلی استخدام وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ