۲۵۰۰ مددجوی سمنانی مهارت های شغلی را فرا گرفتند

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان گفت: دو هزار و ۵۰۰ مددجوی تحت پوشش کمیته امداد استان از ابتدای امسال تا پایان مهرماه گذشته مهارت های شغلی را کسب کردند.

علیرضا خدابنده روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مهارت آموزی متناسب با نیاز بازار کار و ظرفیت‌ های منطقه های روستایی و شهری است تا شرایط برای ایجاد تحول در استان در حوزه اشتغال فراهم شود.
وی بیان کرد: علاوه بر مهارت آموزی، مشاوره و نظارت بر طرح های مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان نیز اجرا شد.
خدابنده تصریح کرد: یکی از هدف های کمیته امداد در راستای ایجاد اشتغال برای مددجویان، آموزش مهارت ‌آموزی محسوب می ‌شود که در این راستا با همکاری اداره کل فنی و حرفه ‌ای سعی بر آموزش همه طیف‌ ها و گروه ‌های مختلف است.
وی با بیان این که طرح ‌های اشتغالزایی این نهاد بر اساس توانایی ‌های مددجویان و استعدادهای آن ‌ها اجرایی می ‌شود اظهار داشت: ۴۷۳ فرصت شغلی برای مددجویان از ابتدای امسال تا پایان مهرماه با اعتبار ۸۸ میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال ایجاد شده است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمبته امداد استان سمنان ادامه داد: برگزاری دوره ‌های آموزشی با سرفصل‌ های کارآفرینی و حرفه ‌آموزی برای دانش آموزان در دستور کار قرار دارد.
به گفته وی، ۲۶۵ فرصت شغلی با اعتبار ۵۵ میلیارد ریال از منابع بانکی در مدت مذکور ایجاد شد.
خدابنده اظهار داشت: ۲۰۸ طرح اشتغال زایی نیز با اعتبار ۳۳ میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال از منابع کمیته امداد برای کاهش بیکاری تخصیص یافت.
به گزارش ایرنا، تعهد اشتغال کمیته امداد استان سمنان ایجاد سه هزار و ۲۱۱ طرح است که برای ایجاد این فرصت‌ های شغلی ۷۳۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته است.
۲۱ هزار و ۲۱۰ نفر معادل سه درصد از جمعیت ۷۰۲ هزار نفری استان سمنان زیر پوشش کمیته امداد هستند.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ