۲۳۹۲ میلیارد ریال تسهیلات صرف اشتغال در گلستان شد

گنبدکاووس - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت که از ابتدای امسال تاکنون دو هزار و ۳۹۲ میلیارد ریال اعتبار اشتغالزایی و تولید در قالب تسهیلات روستایی، مشاغل خانگی و اشتغال فراگیر به متقاضیان این استان پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید مازندرانی عصر چهارشنبه در جمع برخی صاحبان واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی گنبدکاووس افزود: از این تسهیلات پرداختی یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در قالب تسهیلات روستایی، ۱۹۲ میلیارد ریال مشاغل خانگی و ۵۰۰ میلیارد ریال به طرح های اشتغال فراگیر پرداخت شد.
وی اضافه کرد: تسهیلات پرداختی اشتغال روستایی استان گلستان مربوط به مرحله نخست این تسهیلات بوده که به ۲۵۰۰ نفر متقاضی پرداخت شد.
مازندرانی از تشکیل ۲۰۰ میلیارد ریال پرونده دیگر برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی روستایی در بانک های استان گلستان خبر داد و گفت: تخصیص مرحله دوم این تسهیلات به مبلغ یک هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال تا پایان ماه جاری به بانک ها ابلاغ خواهد شد.
وی اضافه کرد: برای جذب کامل مرحله دوم تسهیلات این بخش نیز پرونده های لازم تشکیل شده که در مرحله کارشناسی قرار دارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: در بخش تسهیلات مشاغل خانگی نیز در نیمه نخست امسال ۱۹۲ میلیارد ریال به دو هزار نفر واجد شرایط که بیشتر زنان سرپرست خانوار بودند، پرداخت شد.
مازندرانی افزود: مرحله دوم این بخش تسهیلات نیز در نیمه دوم امسال به مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال پیش بینی شده که به ۲۵۰۰ متقاضی در سراسر استان گلستان پرداخت خواهد شد.
وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون در حوزه طرح های اشتغال فراگیر گلستان نیز ۵۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده و منتظر ابلاغ تسهیلات نیمه دوم سال که هنوز رقم آن مشخص نیست، هستیم.
این مسوول در پاسخ به درخواست برخی صاحبان واحدهای تولیدی شهرک صنعتی گنبد که خواستار پرداخت تسهیلات با کارمزد ۶ درصد مانند تسهیلات نواحی صنعتی هستند، گفت: مطابق قانون واحدهای صنعتی که در شهرک هایی با وسعت کمتر از ۵۰ هکتار مستقر هستند، می توانند از تسهیلات روستایی و عشایر با کارمزد ۶ درصد بهره مند شوند.
مازندرانی افزود: از آنجا که مساحت شهرک صنعتی گنبدکاووس حدود ۱۰۰ هکتار است، واحدهای صنعتی آن نمی توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
وی اضافه کرد: پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی در شهرک های بالای ۵۰ هکتار مساحت با کارمزد ۱۸ درصد بوده که پنج درصد آن یارانه دولت است و باید پیگیری و جذب شود.
به گزارش ایرنا، سرپرست شهرک صنعتی گنبدکاووس نیز در این جلسه گفت: این شهرک با مساحت ۱۰۰ هکتار دارای ۱۱۳ قرارداد واگذاری زمین است که از این تعداد تاکنون ۸۱ واحد تولیدی در آن مستقر و بقیه در مرحله احداث هستند.
محمد بردی توکلی افزود: از مجموع ۸۱ واحد صنعتی مستقر در شهرک صنعتی گنبدکاووس ۵۸ واحد آن با اشتغال ۱۱۰۰ نفر فعال و ۲۳ واحد دیگر نیز به دلایل مختلف فعالیتی ندارند.
وی اضافه کرد: طرح توسعه شهرک صنعتی گنبدکاووس به مساحت ۱۰۰ هکتار تصویب شده و در مرحله انجام امور اداری برای خرید و واگذاری آن است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در این نشست که فرماندار، برخی روسای ادارات، نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی و نیز معاونین اداره کل بیمه تامین اجتماعی و شرکت شهرک های صنعتی گلستان حضور داشتند، از تعدادی واحد صنعتی مستقر در شهرک صنعتی شهرستان بازدید شد.
شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ